Skocz do zawartości

Ekspert Link4

Forumowicze
  • Postów

    10
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Ekspert Link4

  • Urodziny 01/15/1973

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Warszawa

Metody kontaktu

  • Telefon
    22 444 44 44
  • Strona www
    http://www.link4.pl/blog

Osiągnięcia Ekspert Link4

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. To raczej efekt bazy danych z UFG. Jeśli potrzebujesz przedstawić dokumentację, to w link 4 na stronie w strefie klienta jest specjalny formularz służący tylko do przesłania dokumentów dotyczących Twojego ubezpieczenia http://www.link4.pl/strefa-klienta-link4/dokumenty (zaświadczenie o przebiegu ubezpieczenia komunikacyjnego, dokument polisy lub certyfikat, dokument cesji), dostaniesz wszystko ekspresowo.
  2. Kivi, w przypadku szkód osobowych z tytułu OC sprawcy, wypłacane jest zadośćuczynienie, które ma na celu złagodzenie doznanych cierpień fizycznych i moralnych (to tak w skórcie bazując na zapisie w ustawie). Nie mamy więc tu do czynienia z procentowym uszczerbkiem na zdrowiu, jak np. w ubezpieczeniu od następstw nieszczęśliwych wypadków. Obliczanie wysokości tego świadczenia opiera się o analizę materiału medycznego oraz wiedzy fachowej w tym zakresie. Wysokość zadośćuczynienia zależy także od intensywności cierpień, czasu ich trwania, negatywnych skutków zdrowotnych, które poszkodowany będzie ponosił w przyszłości. Jeśli miałbyś dodatkowe pytania, zapraszam do kontaktu poprzez oficjalnego bloga Link4.
  3. Hej gorgar, praktyka w tym zakresie jest różna w zależności od TU. Nie ma bowiem jednej rynkowej zasady. Mogę się tylko wypowiedzieć w imieniu towarzystwa , które reprezentuję – u nas zniżki i zwyżki są przenoszone.
  4. Jimii11, mam prośbę o kontakt z mną przez oficjalnego bloga Link4. Korzystając z zakładki kontakt, podaj mi proszę numer szkody, którą opisujesz. Pozwoli mi to na dokładne zapoznanie się ze sprawą i ustosunkowanie się do Twoich pytań i wątpliwości.
  5. Nitomen, W tym zakresie naliczanie zniżek zależy od praktyki danego ubezpieczyciela. Generalną zasadą jest poinformowanie ubezpieczyciela o ostatnich kolizjach przy zakupie polisy. Ponadto ubezpieczyciel może zażądać zaświadczenia o przebiegu ubezpieczenia. Czy ubezpieczyciel weźmie pod uwagę kolizję na motocyklu przy ubezpieczaniu samochodu? Trudno powiedzieć na pewno, jednak obecnie ubezpieczyciele o wiele łagodniej podchodzą do potrącania zniżek. W przypadku towarzystwa, które reprezentuję – stłuczka motocyklowa nie ma wpływu na zniżki przy zakupie polisy OC. Oczywiście, chodzi o sytuację zakupu tych polis u nas. No i pamiętaj, że jeśli jednak dane towarzystwo weźmie tę kolizję pod uwagę, tracisz tylko 10% zniżek, a nie wszystkie upusty. -- Ekspert Link4 informuje, udziela porad i odpowiada na pytania internautów związane z ubezpieczeniami motoryzacyjnymi.
  6. W Link4 likwidacją szkód zajmują się dedykowani opiekunowie, których zadaniem jest indywidualne rozpatrywanie każdej sprawy. Tak na marginesie każda likwidacja jest inna i taśmowe podejście jej nie służy. W związku z tym, gdy pojawiają się wątpliwości czy zarzuty najpierw muszę wiedzieć, o jaki konkretny przypadek chodzi. Tak jak pisałem w poprzednich postach, proszę o kontakt poprzez formularz kontaktowy na blogu prowadzonym przez rzeczniczkę Link4, a nie przez infolinię. W wiadomości standardowo proszę o nr szkody, nr rejestracyjny samochodu lub imię i nazwisko, by zidentyfikować o jaką sprawę chodzi i kto jest opiekunem dedykowanym tej sprawie. I wtedy, tak szybko jak to jest możliwe, opiekun szkody kontaktuje się z daną osobą, by wyjaśniać wszelkie dodatkowe wątpliwości. -- Ekspert Link4 informuje, udziela porad i odpowiada na pytania internautów związane z ubezpieczeniami motoryzacyjnymi.
  7. Proszę o kontakt na link4.pl/blog. Tam w dziale kontakt pozostaw imię i nazwisko osoby ubezpieczającej pojazd oraz nr polisy. Opiekun Twojej szkody niezwłocznie się z Tobą skontaktuje. -- Ekspert Link4 informuje, udziela porad i odpowiada na pytania internautów związane z ubezpieczeniami motoryzacyjnymi.
  8. @Jeszua, Otóż nie masz do końca racji. Każdy poszkodowany może wystąpić do ubezpieczyciela z dodatkowym roszczeniem o wypłatę odszkodowania z tytułu „utraty wartości handlowej”. Zgodnie z art. 6 Kodeksu Cywilnego po stronie poszkodowanego leży wykazanie i utraty, i jej wysokości. Na marginesie, proponuję zrezygnowanie z inwektyw. Każdy z nas ma prawo nie zgadzać się z rozmówcą, ale to nie jest powód do wzajemnego obrażania. @Dziura, Mam prośbę o uściślenie Twoich rewelacji dotyczących rzekomego okólnika – kopia, link do artykułu? Bo tak to mamy do czynienia tylko z plotką. Nieprawdziwą, bo zdarzenie nigdy nie miało miejsca. Na marginesie, nasi konsultanci nie wydają decyzji w procesie odszkodowawczym. Ich rola polega na przekazaniu informacji. -- Ekspert Link4 informuje, udziela porad i odpowiada na pytania internautów związane z ubezpieczeniami motoryzacyjnymi.
  9. Moja odpowiedź dotyczyła zdefiniowanego problemu, czyli wyjaśnienia, o co chodzi z „urealnieniem” kosztów naprawy i z czego taka procedura wynika. Co do innych tematów – nie odniosę się do nich teoretycznie. Potrzebuję informacji o jaki przypadek chodzi – stąd prośba o kontakt i podanie numeru szkody. Tylko tak mam szansę prześledzić, jak wygląda cały proces likwidacji szkody w tym przypadku. Zarzuty o charakterze emocjonalnym pozostawiam bez komentarza. Skrupulatne podejście do wszelkich wycen wynika z jednej rynkowej regulacji: odszkodowanie za straty materialne nie może prowadzić do niesłusznego wzbogacenia się roszczącego (szersze wyjaśnienie tego zagadnienia znajdziesz na stronach Rzecznika Ubezpieczonych). Do takiego podejścia prawnie zobowiązany jest każdy ubezpieczyciel. Otóż nie jest to w pełni prawdą. Każdy może się zdecydować na naprawę bezgotówkową. Czyli w naszym imieniu warsztat będzie się bezpośrednio rozliczał z ubezpieczycielem. I w takiej sytuacji właściciel motoru nic nie musi wykładać z własnej kieszeni. -- Ekspert Link4 informuje, udziela porad i odpowiada na pytania internautów związane z ubezpieczeniami motoryzacyjnymi.
  10. Dokładnie tak – chodzi o doprowadzenie motocykla do stanu sprzed wypadku. Ale może się zdarzyć, że poszkodowany będzie chciał sam naprawiać motor i niekoniecznie oryginalnymi częściami. Jak wspomniałem wcześniej, części zamienne można kupić na rynku poza siecią dystrybutora po cenach nawet dwukrotnie niższych niż w warsztatach ASO. I z tego powodu jest proponowana wycena „urealniona”. Natomiast w sytuacji, gdy poszkodowany naprawia pojazd w ASO, zostanie zwrócona mu różnica za wstawione oryginalne części po potwierdzeniu ich wartości. I przy wyborze naprawy w ASO prosimy poszkodowanego o zebranie faktur za naprawę i części, byśmy mieli udokumentowaną wysokość poniesionego wydatku. -- Ekspert Link4 informuje, udziela porad i odpowiada na pytania internautów związane z ubezpieczeniami motoryzacyjnymi.
  11. Kivi, Zachęcam jednak do konaktu z nami, bo wiele tematów poruszanych przez ciebie w tym wątku dałoby się wyjaśnić w czasie rozmowy. Kilku kwestii szczegółowych poruszyć mi się nie uda, np. uszkodzenie nie związane z kolizją – tutaj dokladnie muszę wiedzieć o jaką szkodę chodzi, by móc przejrzeć dokumentację szkodową. Dlatego zachęcam jednak do kontaktu, np. przez www.link4.pl/blog/kontakt,. Podaj mi proszę numer szkody, by łatwo zidentyfikować opisywaną sytuację w naszym systemie. Postaram się jak najszybciej wyjaśnić, z czego wynikała taka decyzja rzeczoznawcy. Pewne rzeczy jednak wyjaśnić się da już teraz, bo dotyczą procedury obliczania wartości odszkodowania. Zacznijmy od „urealnienia kosztów naprawy”. Chodzi o to, że dane części zamienne można kupić na rynku poza siecią dystrybutora. I to w zupełnie innych cenach niż w warsztatach ASO – często są ponad dwukrotnie niższe. I tego typu wycena jest dedykowana sytuacji, gdy klient, po otrzymaniu odszkodowania, sam dokonuje naprawy pojazdu, gdzie i jak mu wygodnie, bez konieczności zbierania faktur (czy innych dokumentów potwierdzających poniesione koszty). Do ciebie w tym przypadku należy też decyzja czy w ogóle chcesz naprawiać swój motocykl. Ale faktycznie, jeśli zdecydujesz się na naprawę w autoryzowanym warsztacie, to wycena według „urealnionych kosztów naprawy” może być niewystarczająca. Co powinieneś zrobić? Przedstawić nam oszacowanie kosztów takiej naprawy w wybranych przez siebie autoryzowanym warsztacie. W tym miejscu kosztorys musi zawierać wszystkie uszkodzenia, które uznał ubezpieczyciel (w tym przypadku Link4) i koszty naprawy poszczególnych uszkodzeń zgodne z cennikiem wybranego przez ciebie warsztatu ASO. I jeśli koszty danych części będą się różniły od wcześniejszej kalkulacji Link4, to na podstawie okazanych nam faktur – zwrócimy ci różnicę po potwierdzeniu ich wartości u koncesjonowanego importera danej marki. Czyli de facto dostaniesz równowartość całej naprawy. Ale uwaga: w tym przypadku musisz naprawić motor. I na koniec jeszcze raz zachęcam do kontaktu z nami i zadawania pytań. Dzięki temu od razu sporo wątpliwości może zostać wyjaśnionych.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...