Witam!
Proszę o pomoc w rozwiązaniu dla mnie bardzo trudnego tematu z moim Vulcanem!
Mianowicie: Na początku zeszłego sezonu pojawiło sie dziwne podszarpywanie gdy wrzuciłem piąty bieg. Jadąc na tej piątce miałem wrażenie jakbym co chwilę wciskał sprzęgło i puszczał jednak bie nigdy nie wyskoczył! (na innych biegach moja maszyna chodzi jak brzytwa!). Tej zimy rozebrałem cały silnik, aby dostać się do skrzyni biegów i sprawdzić czy przypadkiem żaden ząb ze skrzyni sie nie urwał. Koła zębate były całe, tylko wodzik odpowiedzialny od piątego biegu był przytarty i to znacznie! Udałem sie po nowy do serwisu Kawasaki. Przy składaniu okazało się, że w moim sprzęgle występuje 7 tarcz i 6 przetyczek co zdziwiło mnie i zmusiło do pewnej refleksji. Sprawdziłem w książce serwisowej, że tarcz powinno być 8 więc kupiłem nowe (oryginalne) i dodatkowo zastosowałem nowe przetyczki w liczbie 7, zgodnie z serwisówką. po kompletnym złożeniu udałem sie na jazdę próbna kilka razy (łącznie ponad 100 km) i problem z piątką nadal występuje! :(
Motor zalany jest olejem Motul 5100
Rozważam jeszcze taki przypadek, że mechanizm odpowiedzialny za pracę wodzików w skrzyni może mieć tutaj ogromne znaczenie, np. wodzik posiada luz w momencie zapiętego piątego biegu i dlatego sie przytarł od kół zębatych jak i również występuje podszarpywanie na tej nieszczęsnej piątce
Proszę o pomoc w tym temacie!
Pozdrawiam! Darek