Witam, jestem początkującym użytkownikiem tego forum tak, więc proszę o wyrozumiałość…
Otóż, posiadam motocykl marki Kawasaki model: GPX 600C, rocznik 1994
z nr.ramy:
ZX600C602756
Nr.silnika
ZX600AE0099948
Kupiłem ten model jako tak zwana „okazja” od gościa, który sprowadza motocykle z Niemiec.
Stan wizualny (owiewek, lusterek, w stanie BDB…po rozłożeniu – ściągnięciu owiewek rama prosta, brak jakichkolwiek oznak spawania- malowania)
Ale, w silniku…
1. motor normalnie odpala, widać że pracuje na 4 cylindry – (na ssaniu przy temp. Około 0° C z tłumików widać że bardzo kopci – dym koloru siwy-jasny) po spokojnym rozgrzaniu silnika (kiedy można wyłączyć ssanie)…silnik pracuje na 4 cylindry, po przekręceniu manetki przyśpiesza gwałtownie z tym że na wolnych obrotach można odczuć małe „falowanie” obrotów.
2. oprócz tego na wolnych obrotach słychać stukot dobiegający z okolicy jakby środka silnika, prawa strona…(trudno dokładnie zlokalizować miejsce tego stukotu – jestem laikiem w tej kwestii) – po podgazowniu (po przekręceniu manetki) stukot ten jakby częściowo ustępuje.
Z początku myślałem, że jest to kwestia regulacji sprzęgła, ale sprzęgło normalnie pracuje – biegi wchodzą bez problemu nie ma żadnych szarpnięć, czy poślizgu sprzęgła.
Mam do was kilka pytań, proszę o podpowiedź…
- Czy ten stukot jest do usunięcia, może coś gdzieś trzeba wyregulować - wymienić.
Ja do tej pory miałem do czynienia tylko z Jawami, CZ 350…(ale to nie ta technologia).
…(może hałasuje tzw. łańcuch przeniesienia napędu)…
- Czy aby go wymienić trzeba „rozpoławiać” silnik???
- Jak sprawdzić czy silnik jest bardzo wyeksploatowany, czy mogę to zrobić w warunkach „domowych”(posiadam garaż).
- Ile wynoszą luzy zaworowe w tych silnikach…też chyba je słychać,
Na różnych forach internetowych doczytałem, że te silniki mają słabe panewki, głowicę…
Stan oleju musi być zawsze na MAX poziomie…
- a i tu mam jeszcze jedno pytanie (pytanie chyba „kultowe” – jaki olej wlewać do silniczka),
- czy do skrzyni biegów też trzeba dolewać-wymieniać olej – jeśli tak (jaki najlepszy)
- w tym modelu jest także układ chłodzenia…jakiego płynu dolewać (w zbiorniczku koło kierownicy) jest płyn koloru jasnego – wydaje się lekko żółtawy.
- Ile może kosztować taka naprawa, regulacja zaworów, synchronizacja gazników, wymiana filtrów, w razie czego wymiana łańcuszka rozrządu.
Może ktoś z was robił takowy przegląd – serwis tego moto podacie kosztorys ( robocizna + części).
Jestem ze Śląska, gdzie u nas znajdują się serwisy Kawasaki… gdzie robią najlepiej (z waszego doświadczenia)
Proszę o w miarę wyczerpującą odpowiedź mam 32 lata, ten motor ma mi służyć na wypady z żoną w góry (Piwniczna 230km z Bytomia), nie mam „ułańskiej” fantazji i charakterku 18 latka, chciałbym tym motorkiem pojeździć spokojnie przynajmniej jakieś 3-4 sezony.
Z poważaniem.
(początkujący, nowicjusz)
adek112
mail:
[email protected]
gg. 1606361