Z calym szacunkiem ale jednak wiesz mniej niz Ci sie wydaje. W obecnych czasach i owszem, motocykl startujacy w tak wymagajacym rajdzie rozni sie zdecydowanie od salonowki. Kiedys jednak bylo troche inaczej. Polecam poczytac historie raju Paryz Dakar. Inny silnik? o ile inny o tyle ze rozwiercony, ze inny rozrzad i inny modul? Oczywiscie ale czy na ulicy spotyka sie takie warunki jak podczas rajdu? To samo tyczy sie zawieszenia. Rama? Wsporniki do wiekszych owiewek i dodatkowych zbiornikow. Brak miejsca dla pasazera. Wzmocniona przy zawiasie i podniesiona na DOG BONESach Kazdy z tych motocykli roznil sie od poprzedniego szczegolami wiec zaden z nich nie byl identyczny ani z tym startujacym rok wczesniej ani tym bardziej z wersja cywilna. XTZ i Dakar to byl poligon doswiadczalny Yamahy do stworzenia swietnego motocykla, tak sie stalo ze praktycznie udalo im sie to za pierwszym razem o czym swiadczy wygrana Stephane Peterhansela w 91r Motocyl jest rozny ale zalozenia konstrukcyjne zostaly te same. Dlaczeg np do XTZ wchodzi az 4.4l oleju silnikowego? No wlasnie.... bo uklad smarowania pozostal ten sam z dwomam pompami oleju. Bo zostalo to skonstruowane po to by silnik mial dodatkowe chlodzenie olejem. Naprawde najpierw trzeba troche poczytac, pojezdzic i porozkrecac by dawac komus rady lub negowac pomysl zakupu. Polecam kilka linkow do przegladniecia: Zwykla ST dla porownania ramy http://allegro.pl/item470992308_yamaha_xtz...per_tenere.html XTZ Dakar http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Ya...50_RR_Dakar.jpg http://subefotos.com/ver/?d9d09553e1ad1b57...61719a6463o.jpg http://subefotos.com/ver/?1ac205fa4660de77...3c408ddaa1o.jpg Yamaha XTZ w Dakar. http://pl.wikipedia.org/wiki/Rajd_Dakar I na tym zakoncze te bezcelowa dyspute. Mielismy pomoc czlowiekowi w wyborze motocykla a nie przekonywac sie nawzajem do swoich racji. Nie robmy tu OFFtopa. PZDR.