Skocz do zawartości

xeper

Forumowicze
  • Postów

    19
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Skąd
    Łódź

Osiągnięcia xeper

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Wybacz ignorancję, ale jak wygląda i działa panewka? :oops: Termin znany, ale nigdy nie miałem jakoś okazji zobaczyć jak to działa. Pozdrawiam xeper
  2. Swoją drogą to trochę zaskakujące, że wał, który powinien być trwały i mocny i jest pierwszym elementem, który przejmuje siłę z tłoka - tak łatwo skrzywić. W sumie to może zależeć od kierunku siły, bo przecież został tak zaprojektowany żeby zmieniać siłe pchania tłoka na moment obrotowy. Natomiast w keirunku, równoległym do osi wału korbowego on chyba nie przenosi żadnych sił tak więc - w tym kierunku nie musi być tak mocny. Zamierzam pójść za Twoją radąi znajde fachowca, który mi wycentruje i wyważy wał korbowy. Swoją drogą zastanawia mnie jeszce parę spraw: 1. Czy przy zmianie tłoka lub cylindra konieczne jest wyważanie wału? 2. Obok jednego z łożysk korbowodowych jest gumowa uszczelka. DOmyślam się że uszczelnia ona komorę silnika - czy takie uszczelki są klejone? Czy jest jakiś specjlany sposób demontażu takije uszczelki? Dzięki i Pozdrawiam xeper
  3. Witam, Jakie jest prawdopodobieństwo skrzywienia (rozcentrowania) wału korbowego przy jego demontażu? Rozbierając silnik (dość nieudolnie i niepoparwanie - dziś to wiem) od motoroweru Ogar 200 próbowałem wyciągnąć wał. Nic z tego nie wyszło - wał siedzi w łożysku jak siedział. W "Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle" wyczytałem, że centrowanie wału dokonuje się za pomocą ostukiwania młotkiem powierzchni bocznych lub też rozpychania ich odpowiednim narzędziem. I stąd pytanie. Czy nieudolnie wyciągąjąc wał mogłem go skrzywić? Zastanwiam się nad tym, gdyż dokonuje remontu tego silnika wraz z wymianą układu tłok-cylinder. Może warto przy okazji dać wał do wyważenia i wycentrowania. Pozdrawiam xeper
  4. xeper

    motocykl Zundapp

    Zdjęcia poszukam - myśle że wśród rodziny jakieś będzie. Pozdrawiam xeper
  5. xeper

    motocykl Zundapp

    Chyba tak nie dojdziemy coi to był za model. Chyba niewiele ich było w Polsce stąd może uda mi się znaleźć kogoś kto widział pamięta bądź kupił ten motocykl Dzieki i Pozdrawiam xeper
  6. xeper

    motocykl Zundapp

    Chojny koło Szpitala Matki Polki a Ty? Pozdrawiam xeper
  7. xeper

    motocykl Zundapp

    Eh Poprawka - motocykl był czarny i najprawdopodbniej był motocyklem z czasów wojny Pozdrawiam xeper
  8. xeper

    motocykl Zundapp

    Hm, jakbyś miał jakieś zdjęcia to bylbym wdzieczny. Sam też poszukam. Pozdrawiam xeper
  9. xeper

    motocykl Zundapp

    Dowiedziałem sie ostatnio, iż mój dziadek był w posiadaniu takiego motocykla. Niestety choroba go zmogła i go sprzedał. Pamięć bywa zawodna i mama, która jeździła z dziadkiem tym motocyklem niewiele pamięta. Próbuje dojść do tego co to był za model. Wiem na pewno, że miał fabryczny kolor zielony i miał kosz. Dość niewiele, myśle wszystkie motocykle z czasu wojny tej firmy i nie tylko - tak właśnie wyglądały :lol: . Czy ktos z Was wie czy po wojnie wychodziły jeszcze modele z koszem??? Może wśród czytelników jest człowiek, który zakupił ten motocykl. Dziadek również mieszkał w Łodzi i tu chyba doszło do transkacji. Nie wiem ile mogło być tych motocykli w Polsce stąd moje nieśmiałe nadzieję, iż znajde ten motocykl lub przynajmniej dowiem sie co sie z nim stało. Pozdrawiam xeper
  10. Thx. Pytam z ciekawości bo i tak tarcze leżą luzem w pudełku, więc już po plackach. Niemniej jednak na przyszłość będę pamiętał o zaznaczeniu ich kolejności. Pozdrawiam xeper
  11. Czy to prawda, że tarcze sprzęgła muszą być włożone w tej samej kolejności co były przed rozebraniem. Czy cos sie stanie jak sie wloży je w innej kolejności??? Pozdrawiam xeper
  12. xeper

    Remont Ogara

    W związku z wykonawym szlifem cylindra postanowiłem zająć się całą resztą mojego Ogara, tzn. wszystkim tym co powduje, że motorower wygląda dobrze, a raczej co powoduje że dobrze nie wygląda. Otóż poprzedni właściciel pomalował ramę i zbiornik na wojskową zieleń. Zrobił to niestety dość nieudolnie - bez rozbierania motoroweru!. Zacieków jest mnóstwo, a spod zielonej farby wsytaje miejscami kolor jaskrawo pomarańczowy - to chyba oryginalny kolor. Znajomy porawdził mi, żeby do usunięcia starej farby zastosować opalarkę. Twerdzi, iż farba odpada do gołej stali. Czy ktoś z Was wcześniej próbował czegoś takiego???? Czy nie powoduje to szybszej korozji lub np. rozhartowania niektórych części konstrukcji??? Pozdrawiam xeper
  13. Wielkie dzięki Jeszcze dziś zorientuje sie czy trzeba szlifować i poszukam jakiegoś warsztatu wykonującego takie szlify. Pozdrawiam xeper
  14. Thx Już teraz rozumiem. Pozdrawiam xeper
  15. Witam, Mam pytanie czysto teoretyczne. W jaki sposób liczy się przełożenie silnika?? Co oznaczają następujące dane: przełożenie całkowite: I bieg - 30,03, II bieg - 16,44, III bieg - 11,13. Domyślam się, iż zależą one od rozmiarów zębatek w szkrzynce biegowej... Pozdrawiam xeper
×
×
  • Dodaj nową pozycję...