
xeper
Forumowicze-
Postów
19 -
Rejestracja
-
Ostatnia wizyta
Informacje profilowe
-
Skąd
Łódź
Osiągnięcia xeper

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)
0
Reputacja
-
Wybacz ignorancję, ale jak wygląda i działa panewka? :oops: Termin znany, ale nigdy nie miałem jakoś okazji zobaczyć jak to działa. Pozdrawiam xeper
-
Swoją drogą to trochę zaskakujące, że wał, który powinien być trwały i mocny i jest pierwszym elementem, który przejmuje siłę z tłoka - tak łatwo skrzywić. W sumie to może zależeć od kierunku siły, bo przecież został tak zaprojektowany żeby zmieniać siłe pchania tłoka na moment obrotowy. Natomiast w keirunku, równoległym do osi wału korbowego on chyba nie przenosi żadnych sił tak więc - w tym kierunku nie musi być tak mocny. Zamierzam pójść za Twoją radąi znajde fachowca, który mi wycentruje i wyważy wał korbowy. Swoją drogą zastanawia mnie jeszce parę spraw: 1. Czy przy zmianie tłoka lub cylindra konieczne jest wyważanie wału? 2. Obok jednego z łożysk korbowodowych jest gumowa uszczelka. DOmyślam się że uszczelnia ona komorę silnika - czy takie uszczelki są klejone? Czy jest jakiś specjlany sposób demontażu takije uszczelki? Dzięki i Pozdrawiam xeper
-
Witam, Jakie jest prawdopodobieństwo skrzywienia (rozcentrowania) wału korbowego przy jego demontażu? Rozbierając silnik (dość nieudolnie i niepoparwanie - dziś to wiem) od motoroweru Ogar 200 próbowałem wyciągnąć wał. Nic z tego nie wyszło - wał siedzi w łożysku jak siedział. W "Naprawiamy i usprawniamy klasyczne motocykle" wyczytałem, że centrowanie wału dokonuje się za pomocą ostukiwania młotkiem powierzchni bocznych lub też rozpychania ich odpowiednim narzędziem. I stąd pytanie. Czy nieudolnie wyciągąjąc wał mogłem go skrzywić? Zastanwiam się nad tym, gdyż dokonuje remontu tego silnika wraz z wymianą układu tłok-cylinder. Może warto przy okazji dać wał do wyważenia i wycentrowania. Pozdrawiam xeper
-
Zdjęcia poszukam - myśle że wśród rodziny jakieś będzie. Pozdrawiam xeper
-
Chyba tak nie dojdziemy coi to był za model. Chyba niewiele ich było w Polsce stąd może uda mi się znaleźć kogoś kto widział pamięta bądź kupił ten motocykl Dzieki i Pozdrawiam xeper
-
Chojny koło Szpitala Matki Polki a Ty? Pozdrawiam xeper
-
Eh Poprawka - motocykl był czarny i najprawdopodbniej był motocyklem z czasów wojny Pozdrawiam xeper
-
Hm, jakbyś miał jakieś zdjęcia to bylbym wdzieczny. Sam też poszukam. Pozdrawiam xeper
-
Dowiedziałem sie ostatnio, iż mój dziadek był w posiadaniu takiego motocykla. Niestety choroba go zmogła i go sprzedał. Pamięć bywa zawodna i mama, która jeździła z dziadkiem tym motocyklem niewiele pamięta. Próbuje dojść do tego co to był za model. Wiem na pewno, że miał fabryczny kolor zielony i miał kosz. Dość niewiele, myśle wszystkie motocykle z czasu wojny tej firmy i nie tylko - tak właśnie wyglądały :lol: . Czy ktos z Was wie czy po wojnie wychodziły jeszcze modele z koszem??? Może wśród czytelników jest człowiek, który zakupił ten motocykl. Dziadek również mieszkał w Łodzi i tu chyba doszło do transkacji. Nie wiem ile mogło być tych motocykli w Polsce stąd moje nieśmiałe nadzieję, iż znajde ten motocykl lub przynajmniej dowiem sie co sie z nim stało. Pozdrawiam xeper
-
Thx. Pytam z ciekawości bo i tak tarcze leżą luzem w pudełku, więc już po plackach. Niemniej jednak na przyszłość będę pamiętał o zaznaczeniu ich kolejności. Pozdrawiam xeper
-
Czy to prawda, że tarcze sprzęgła muszą być włożone w tej samej kolejności co były przed rozebraniem. Czy cos sie stanie jak sie wloży je w innej kolejności??? Pozdrawiam xeper
-
W związku z wykonawym szlifem cylindra postanowiłem zająć się całą resztą mojego Ogara, tzn. wszystkim tym co powduje, że motorower wygląda dobrze, a raczej co powoduje że dobrze nie wygląda. Otóż poprzedni właściciel pomalował ramę i zbiornik na wojskową zieleń. Zrobił to niestety dość nieudolnie - bez rozbierania motoroweru!. Zacieków jest mnóstwo, a spod zielonej farby wsytaje miejscami kolor jaskrawo pomarańczowy - to chyba oryginalny kolor. Znajomy porawdził mi, żeby do usunięcia starej farby zastosować opalarkę. Twerdzi, iż farba odpada do gołej stali. Czy ktoś z Was wcześniej próbował czegoś takiego???? Czy nie powoduje to szybszej korozji lub np. rozhartowania niektórych części konstrukcji??? Pozdrawiam xeper
-
Wielkie dzięki Jeszcze dziś zorientuje sie czy trzeba szlifować i poszukam jakiegoś warsztatu wykonującego takie szlify. Pozdrawiam xeper
-
Thx Już teraz rozumiem. Pozdrawiam xeper
-
Witam, Mam pytanie czysto teoretyczne. W jaki sposób liczy się przełożenie silnika?? Co oznaczają następujące dane: przełożenie całkowite: I bieg - 30,03, II bieg - 16,44, III bieg - 11,13. Domyślam się, iż zależą one od rozmiarów zębatek w szkrzynce biegowej... Pozdrawiam xeper