Yamaha TDR 125 ma takie same blokady jak DT 125. U Yamahy TDR i DT występuje taka "przepustnica" na wydechu. Jeśli motor jest odblokowany owa "przepustnica" otwiera się przy 6000 obr/min, jednak jeśli motor jest zablokowany przepustnica się nie otwiera, lecz zamyka i motor zaczyna się dławić. Jeśli komuś zależy aby motor był bardzo oszczędny radzę nie przekraczac 6000 obr/min. Wracam do sprawy: Przepustnica (na wydechu) sterowana jest linką od gazu. Cały system nazywa YPVS, czyli YAMAHA Power Valve System. [system ten reguluje przepustowość kolektora wydechowego w celu podniesienia ciśnienia tłoczonej do cylindra mieszanki i uzyskania lepszego napełniania, a w konsekwencji większej mocy silnika.]Sterowanie linką znajduję się po lewej stronie motocykla, w obudowie o ograłym kształcie do którego do "chodzą" dwie linki. Aby odblokować motor będzie trzeba zdjąć układ wydechowy i obrócić "przepustnicę" o 180 stopni (możliwe że trzeba również poluźnić linki), aby otwierała się a nie zamykała kiedy silnik osiągnię wyższę obroty. Druga blokada znajduję się w wydechu, w dyfuzorze, jest tam wspawana taka ścianka dodatkowa która zmniejsza objętość dyfuzora i tym samym ogranicza swobodny przepływ spalin. Po tych zabiegach TDR-ka powinna mieć prędkość maksymalną na poziomie około 140km/h (licznikowe). Powodzenia!