Skocz do zawartości

wiewiór1971

Forumowicze
  • Postów

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Mazowieckie

Osobiste

  • Motocykl
    honda VF1000R/K750/Romet1
  • Płeć
    Mężczyzna

Osiągnięcia wiewiór1971

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Panowie od początku nikasil i inne powłoki np ceramiczne mają dwie zalety -większy poślizg i możliwość odbierania ciepła . Mają też wady np kruchość powłoki. żeliwo jest trwałe i świetnie odbiera ciepło - ale ma wagę nie do przyjęcia w nowych konstrukcjach ponadto odlew wbrew pozorom obarczony jest restrykcjami wpływającymi na mikro pęknięcia. aluminium jest lekkie i stosunkowo proste w obróbcze (cnc itd)- ale nie lubi tarcia i miejscowego przegrzania stąd tuleje rozkładające ciepło na równomierną powierzchnie i separujące od tarcia. Ktoś powie nieprawda są silniki wyczynowe aluminiowe bez nikasilu i ceramiki i to też prawda bo są takie konstrukcje z specjalnymi dodatkami do stopu i utwardzaną cieplnie wewnętrzną powierzchnią tylko , że stosuje się je w super sporcie i wymienia po każdym wyścigu a ich koszt.....uuuu.. sorki za ten wykład bo i tak wszystko sprowadza się do kasy na żeliwnym cylindrze niektóre konstrukcje robiły po kilka milionów kilometrów volvo lexus . A teraz mamy epokę gównolitu nawet w bmw zmiany konstrukcyjne prowadzą do wprowadzania hiper lekkich konstrukcji z aluminium nikasilu i gównolitu i mamy silnik 1.5 180 koni o wadze połowy tego z lat 90-tych, który przy 150 tysiącach poprosi o nowe sprzęgło 2-gi zestaw rozrządu a przy 300 ulegnie samo bio degradacji. pozdrawiam Kolegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...