Skocz do zawartości

-LoQ-

Forumowicze
  • Postów

    6
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Toruń

Osiągnięcia -LoQ-

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

1

Reputacja

  1. 1) ma być tak jak bozia przykazała, a nie moje widzimisie 😉 Co do redukcji z np 80 czy 100 km/h to wiadomo, mi tylko chodziło o taką jazdę po lesie/polu gdy obroty na 2 biegu już proszą sie o zmianę na niższy, a ciężki teren może nie pozwolić na przegazówkę żeby nie stanać. Zawsze jakiś ułamek sekundy to zajmie. 2) podejrzewam, że chodziło o sytuację o której piszesz - szukanie N, a mogłem źle zroumieć Dzięki
  2. Witam, Nurtują mnie 2 pytania: 1) czy trzeba robić przegazówkę przy bardzo wolnej jeździe np. Jade lasem spokojnie 2 biegiem, widzę górkę czy gorszą nawierzchnię (obroty w dolnej granicy 2 biegu) i chce zrzucić bieg na 1. Czy przegazówka w takiej sytuacji tez jest obowiazkowa? Czy też nie? 2) jade większą prędkością ulicą i nagle muszę stanąć. Wciskam sprzęgło...i stoję mając np 4 bieg. Zrzucać biegi na postoju przy wciśniętym sprzęgle 4-3-2-1-N czy sprzęgło 4-3, sprzęgło 3-2, itp? (gdzieś wyczytałem, że lekko trzeba popuścić sprzęgło po zrzuceniu każdego biegu)
  3. Chciałem podziękować Wam za rady. Co prawda nie udało mi się przejechać pod okiem instruktora bo szkoły jazdy nie chcą udostępniać swoich motocykli/placu nawet za opłatą, ale przejechałem sie pierwszy raz po znajomości i nawet obyło sie bez gleby 🙂 Zobaczyłem co i jak... Zapisuję sie na kurs i mam nadzieję, że dobrze wybrałem bo instruktor jest na codzień motocyklistą, wiec liczę na coś więcej niż przygotowanie do zdania państwowego egzaminu. Chcę w trakcie kursu kupić 125cm. Pierwszy sezon pojeździmy na spokojnie 😉 rozeznamy sie w temacie. Czy to nowy chinol czy coś markowego, ale starszego, nie wiem. Ma być po 1 sprawne, po 2 tanie w eksplotacji,a po 3 w typie nakeda. Da mi to pole do popisu za rok (może dwa), żeby kupić coś co bardziej pasującego do wymagań i na pewno konkretniejszego do jazdy. Jeszcze raz dzięki za pomoc i tyle odpowiedzi!!!
  4. Nigdy nawet nie siedzialem;) Cena cześci do "starszego" japończyka czy nowego chinola pewnie bedą w tym samym przedziale....tak mi sie wydaje....
  5. Witam, W końcu przyszedł moment, gdy jest trochę czasu i można zrobić kat. A. Od prawie 15 lat są plany, jakaś ciekawość spróbowania sił na 2 kólkach... Cel: kupić motocykl do rekreacyjnej jazdy. Myśle, że 2 max. 3 razy w tygodniu będę miał czas, żeby pokręcić sie wokół komina. Raz na 2 miesiące trasa Toruń - Gorzów Wlkp. (250km) Jazda w 80% asfaltem, szutrami. Sporadycznie pewnie dojazd polną/leśna droga do jeziorka. Jako, że jestem laikiem i swoje spostrzeżenia opieram tylko na internecie i YT proszę o radę, w co lepiej się zaopatrzyć. Budżet max 30 000 zł, motocykl w segmencie adventure. (Mam 182cm, 90kg) Mam 3 typy: • Honda XL700V Transalp • Suzuki DL 650 V-Strom • CF MOTO 650 MT Zdaje sobie sprawę, ze pierwsze dwa to pełnokrwiste motocykle, a trzeci to zwykły chińczyk. Dylemat mam taki, że nie znam się na motocyklach, naprawie, itp. Wizja kupna 10+ motocykla troszkę mnie przeraża, wydać 30k a potem sie okaże, że jeszcze 10k pierwszy serwis. Chińczyk ma wszystko czego potrzebuje na start + 2 lata gwarancji (a więc i mam nadzieje spokoju). Wiadomo, że czeka mnie jeszcze zakup ubrania, kasku, ubezpieczenie. Miałem obawy co do wielkości i mocy tych motocykli, ale wydaje mi się, że robiąc od lat po 70k km rocznie (zawodowo i prywatnie), nie poniesie mnie dziecięca fantazja 2 dni po zdaniu egzaminu. Z góry dzięki za pomoc.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...