Skocz do zawartości

NooFear

Forumowicze
  • Postów

    1
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Yamaha Xvs250 Drag Star
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Stargard

Osiągnięcia NooFear

CZYTACZ - zupełny świeżak

CZYTACZ - zupełny świeżak (7/46)

0

Reputacja

  1. Witam, od dłuższego czasu walczę z problemem metalicznych stuków w tylnym cylindrze. Nie mam już pomysłów. Kiedyś tego nie było chodził idealnie.Teraz jest słyszalne cały czas, czasami cichnie czasami jest głośniej. Ogólnie wkręca się na obroty i ma moc. Silnik rozebrany co do śrubki wszystko sprawdzone i obejrzane. Oto co było robione: -osłuchiwane stetoskopem najbardziej słychać na górze i po stronie kolektora wydechowego chociaż to tak dzwoni że niesie sie po całym silniku -sprawdzona kompresja na cylindrach i jest ok. przód i tył po 9 bar. -sprawdziłem smarowanie, olej sika z głowic na górze, podmieniłem pompę oleju, wszystkie kanały olejowe przedmuchane sprężonym powietrzem na rozebranym silniku. -ustawione luzy zaworowe wg instrukcji, ssanie 0.10 wydech 0.12 -podmieniane świece na inne -regulowany gaźnik -czyszczone i smarowane łożyska zero luzów czy szumów -wymieniana cała głowica na inną -wymienione cylindry tłoki i pierścienie na inne -wyczyszczone głowice dotarte zawory wymienione uszczelniacze -myślałem że znalazłem przyczynę, wyrobiona była trochę tuleja ślizgowa wałka rozrządu miała luz góra dół, wsadziłem drugi wałek i nową tulejkę i teraz zero luzu - jednak to nie to, dźwięk nadal ten sam. -wymieniony rozrząd łańcuch, ślizgi napinacze i koła zębate (łańcuch skakał i koła dziwnie biły) oczywiście wszystko na znaki IT przedni cylinder i tylny na I. -wał sprawdzony i zero luzów na korbach i na sworzniu(góra dół) na boki korby mają luz ale wg.instrukcji jest dopuszczalne 0.4-1.04 mm luzu -gaźnik sprawdzany czy nie przelewa komora pływakowa. (z cylindra którego wydobywa się stukanie, z wydechu wydobywa się biały dym spaliny aż szczypią w oczy, z dolnego spaliny ładne nie widoczne) -sprawdzony czujnik TPS na gaźniku ustawiony wg instrukcji i jest sprawny. Zastanawia mnie związek kopcenia z górego wydechu (tylny cylinder) z tym stukaniem. Zauważyłem że na zimnym stuka bardziej, na ciepłym to stukanie potrafi na chwilę zniknąć całkiem, nasila się po dodaniu gazu i odpuszczeniu gdy zejdzie do wolnych obrotów. Ma ktoś jeszcze jakieś pomysły? Zdjęcia i filmiki z operacji: Tak tak wiem 😄 ta odcina... ale już miałem taki wnerw że marzyłem żeby się rozpadł ten silnik 😄
×
×
  • Dodaj nową pozycję...