Skocz do zawartości

Artz

Forumowicze
  • Postów

    22
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Osobiste

  • Motocykl
    Triumph/Suzuki
  • Płeć
    Mężczyzna

Informacje profilowe

  • Skąd
    Krakow

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Artz

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Napiszę o kilku problemach nowej nawigacji Zumo XT2 (chociaż niektórych przypadkach może jeszcze nie dotarłem do właściwych ustawień). 1. Wyznaczenie większej trasy z kilkoma przystankami potrafi mocno "zamulić" nawigację w trakcie edycji trasy, w trakcie jej przeglądania, na szczęście gdy już wystartujemy trasę wszystko działa sprawnie. 2. Jeśli ułożymy trasę od domu do domu, a jeżeli trasa powrotna przecina się trasę do celu, można łatwo się pomylić, widzimy dwie drogi w tym samym kolorze, trasa powrotna powinna być w innym kolorze, od punktu w którym wyznaczymy jako "powrót". 3. Na ustawionej trasie z wieloma przystankami, widzimy godzinę dojazdu do ostatniego punktu, jak ustawić tak aby widoczny był czas dojazdu do następnego przystanku ? Albo dojazd do każdego wyznaczonego przystanku ? Albo jak wyświetlić nasz następny przystanek? Ustawimy trasę od A do F, z przystankami B/C/D/E, ale nawigacja pokazuje nam tylko czas dotarcia do F, nie wiemy za ile km będzie przystanek B/C/D/E ani czas dotarcia do tych punktów, to jest słabe. Również nie wiemy gdzie jest nasz następny przystanek dopóki nawigacja nas tam nie zaprowadzi. 4. Jadąc północno zachodnim wybrzeżem, wiele razy Zumo prowadziło mnie na budowaną właśnie S3 !? 5. Na mapach brakuje wielu rond które mają dobrych kilka lat. 6. Czasami nie widzi "Miast przed Tobą". Ta opcja potrafi się wyłączyć lub nie włączy się w ogóle, bo nie ma miast na mojej trasie? 7. Czy da się wyświetlać miejscowość w której jestem? Bo jadąc np. A4 przez pół polski pokazuje lokalizację A4 a brakuje miejscowości w której jestem. 8. Po długiej trasie podczas próby zapiania śladu, dostałem komunikat 'nie można zapisać śladu" i mój ślad nie został zapisany, ale widzę go na mapie jako "ślad niezapisany" Czy można zapisać "niezapisane ślady"? 9. Szukam "Solec-Zdrój" i w podpowiedziach wydukiwania jest taka lokalizacja, ale już po po wybraniu jej z podpowiedzi i uruchomieniu "szukania" nie ma jej, nie znaleziono miejscowości!!! Jest wiele miejsc których nie potrafi wyszukać mimo że na mapie są. Mimo tego uważam że to świetna nawigacja bez której nie wyobrażam sobie już dalekich podróży.
  2. cześć, co motocyklista musi zabrać ze sobą do Czech? W internecie można poczytać że: - żarówki, a jeśli mam pełny LED? - apteczkę, chociaż w wielu miejscach pisze że jej nie trzeba mieć - winiety, ale chyba nie dotyczą mottocykli - kamizelka? - koło zapasowe - myślę że to bzdura - trójkąt? - dowód rejestracyjny, OC i ... kartę pojazdu? A co w przypadku Słowacji, Grecji, Albani, Chorwacji, Włochy, czy jest gdzieś miejsce w którym pisze o tym ale dla motocyklisty? Dziękuję.
  3. Czyli że co, za wolno? Za spokojnie? Skoro jeździ to sprawia mu to przyjemność i chyba o to w tym chodzi? 2. Na torze jest bezpiecznie, na torze można bezpiecznie się przewracać i to najbezpieczniejsze miejsce do nauki, bo właśnie na drogach publicznych masz krawężniki, barierki, studzienki, pasy, sarny, innych uczestników ruchu jadących w obu kierunkach, a Ty nie potrafisz hamować, skręcać, przyśpieszać. Więc skręcanie, hamowanie, przyśpieszanie i inne manewry najlepiej uczyć się na torze. To na początek. Szkolenia na torze to nie tylko szkolenia do jazdy na torze! Szkolimy się na torze też do jazdy na drogach publicznych praktycznie i teoretycznie i o tym tym jest tutaj wątek.
  4. Ja zacząłem od salonowego litra i nigdy się nie przewróciłem. Pierwszym krok - dobry strój motocyklowy i dobry kask. Drugi krok - bardzo dobra szkoła nauki jazdy motocyklowej i nie mówię tu o kursie jazdy dla prawa jazdy. Ale szkoła dla motocyklistów na torze. Jednocześnie jazda na pitbajkach. Trzeci krok, prawo jazdy (czasem jest wymagane dla kroku drugiego, więc wtedy odwracamy kolejność). Krok czwarty, odwiedzasz kilka salonów, sprawdzisz kilka testówek i kupujemy właściwy motocykl, ubezpieczenie AC, gmole, crashpady itp.
  5. Potrzebuję czegość na czasie, czyli ABSy, kontrole trakcji, led w lamie i inne cuda na kiju. Wiem że są starsze sprawdzone i niezawodne do tej pory konstrukcje. Ale jendka chcę czegoś nowego.
  6. To tak potocznie się mówi. Norwegia, Rumunia, Bałkany, Hiszpania, Alpy, czyli 70% asfalt, ale zjazd z niego nie powinien powodować strachu, ryzyka, powinien być czymś normalnym, (nie mówię tutaj o jakimś enduro) więc standard dla podróżników. Mam sportowego turystyka, ale to tylko asfalt i może dojazd na kemping. O Afryce myslałem, ale dla dwóch osób nie jest zbyt wygodna.
  7. cześć, zastanawiam się nad drugim moto. Takim wszędołazem, dla dwóch osób, z pełnymi kuframi na koniec świata. Nowy Triumph Tiger 1200 GT Pro? Używany BWM GS1250 z przebiegiem do 20 tyś km? Czy nowy V-Strom 1050DE który premierę będzie miał w kwietniu? Tiger ponoć na niskich obrotach się męczy, GS odstrasza mnie tymi cyckami na bokach i ciężarem, Suzuki? Jeszcze nie ma zbyt wielu recenzji. Mam 192cm/90kg
  8. Garaż blaszak latem, który nie jest w cieniu to piekarnik. Nie włożyłbym tam nawet roweru. Więc tylko w zacienionym miejscu. Chyba najlepszym rozwiązaniem jest ręcznie skręcony garaż z drewna, kilka kantówek, desek, czasu i pomysłu. Mamy fajny kurnik na maszynę 🙂
  9. cześć, Zastanawiam się nad nawigacją motocyklową, czy na długich trasach to lepsze rozwiązanie niż telefon z google maps? Obawiam się że w gorących klimatach telefon będzie się przegrzewał, obawiam się że słuchając muzyki, wykonując połączenia, rozmawiając przez interkom tracimy na ten czas mapę z oczu. Czy jest przystawka dla Garmina do uchwytów Quad Lock?
  10. .. @konrad1f No ok przeciwmgłowe 🙂 Czyli mogę użyć każdej lampy (nawet naftowej), byłe by miała właściwy kolor, oraz mieściła się w wymaganych obrysach ? To wygląda zbyt przyjaźnie dla obywatela... Dziękuję za odpowiedź, a nie odesłanie do encyklopedii, przewodników , instrukcji itp.
  11. Hej, mój motocykl nie jest fabrycznie wyposażony w światła przeciwmgielne, ale chciałbym je dodać. Jak to jest w kwestii prawnej, czy mogę to zrobić jeżeli znajdę jakiekolwiek z homologacją na rynek europejski, czy jeżeli fabryka nie dała, to nie może być nic więcej?
  12. Szukam czegoś najnowszego, nawet z salonu, a w przypadku FJR była by to tylko ta sześciobiegowa. Czytałem że bardzo brakowało tego biegu w starszych wersjach.
  13. To prawda R1250 RT jest może być tutaj wzorem ale cena ponad 100tyś zł. A używane albo z 2005r z przebiegiem ~70tyś km. W pierwszej kolejności jazdy próbne, sprawdzę jak te maszyny się prowadzą. Ale ta Yamaha FJR 1300 na prawdę też mnie zainteresowała.
  14. cześć, chciałbym kupić motocykl turystyczny (mam 192cm), którego przeznaczeniem będą dalekie podróże, w górach/dolinach/równinach, z kuframi i pasażerem (którego komfort ma duże znaczeni, więc kufer centralny (oparcie) będzie chyba dużym atutem)).. Ale dojazd do pracy też powinien zapewnić (czyli ruch w mieście, korkach). Zastanawiam się nad Hondą NT1100, Suzuki GSX-1000GT lub Yamaha Tracer 9 GT. Honda ma 102HP - dwu cylindrowy, 1000cm3, czy to wystarczy aby sprawnie się poruszać (kufry, pasażer), czy nie mamy już zapasu mocy. Z kolei przy pochylaniu na zakrętach podobno sypia się iskry z podnóżek. Plusem może być android auto, niskie spalanie, komfortowa pozycja dla kierowcy i pasażera.. Suzuki GSX-1000GT, tutaj mocy nie zabraknie 150HP - 4 cylindry, 1000cm3, przy pochylaniu też nic nam nie grozi. Ale czy to nie jest już zbyt za dużo sportu? Czy ten silnik nie jest zbyt wysilony na dalekie trasy? Yamaha Tracer 9 GT - 115HP, 3 cylindry i 900cm3. Może to taki kompromis pomiędzy dwoma powyższymi? Jest jeszcze Kawasaki Ninja 1000SX...
×
×
  • Dodaj nową pozycję...