Skocz do zawartości

Bombers

Forumowicze
  • Postów

    21
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

O Bombers

  • Urodziny 03/04/1967

Informacje profilowe

  • Płeć
    Mężczyzna
  • Skąd
    Dęblin

Osobiste

  • Motocykl
    xvs 1300
  • Płeć
    Mężczyzna

Metody kontaktu

  • Strona www
    http://www.bombers.pl

Osiągnięcia Bombers

NOWICJUSZ - macant tematu

NOWICJUSZ - macant tematu (8/46)

0

Reputacja

  1. Przyśpieszenie zdecydowanie XVS ( moim zdaniem do 4 biegu), ale elastyczność to zdecydowanie Suzi. Ja przy zakupie szukałem VTX, a jeżdżę XVS i nie żałuję.
  2. Witam. Mam XVS od 4-lat i miałem okazję pojeździć na Suzi (3 kumali pomyka na takich) zalety Suzi: - spalanie ( 4,5 - 5,5 l/100km), - obłędnie brzmi na wydechach Vance & Hines - bardzo elastyczny silnik. Odnośnie XVS-a: - to brak mi elastyczności skrzyni begów ( krótkie przełożenia), - spalanie ( 5,2 - 5,6 l/100 km), - ma świetne przyśpieszenie, świetnie trzyma się drogi i wchodzi w zakręty. Reszta to kwestia gustu, który Ci się podoba? ( to chyba najuważniejsze!!!!!!!!!!!!).
  3. Ja mam złe informacje od poprzedniego właściciela odnośnie tankowania a mianowicie lał paliwo pod korek i nie mógł otworzyć wlewu paliwa. Oparł się o zbiornik i wtedy podciśnienie wciągnęło go do środka. Dlatego przestrzegam żeby nie lać wyżej niż metalowe sitko w zbiorniku. Z tego co wiem to usunął jedną uszczelkę. Ja tankuję na siedząco mam wtedy motocykl w poziomie. Pozdrawiam MS-siarzy
  4. Wymiana Zmiana pasa jest bardzo prostą a wręcz prostacka rzeczą. Ściągamy tylne koło, ściągamy osłonę pulleya zakładamy pas zakładamy koło i osłonę i tyle. Naciąg pasa jest również dziecinie prosty przy tylnej osi mamy znaczniki i wystarczy że odległość od środka osi do znaczników będzie taka sama i mamy koło w osi a pas nie może się ugiąć więcej niż na znaczniku na plastikowej osłonie pasa w tzw okienku kontrolnym. Najtrudniejsza sprawą jest przyłożyć odpowiednią siłę nacisku na pas aby sprawdzić głębokość ugięcia pasa no i tu albo musimy mieć wyczucie tej siły w palcu albo musimy sobie sprawić odpowiedni przyrząd i z siłą 4,5 kg sprawdzać ugięcie się pasa, które nie powinno być większe niż 14 do 21 mm. Domorośli mechanicy często napinają pas „na oko”, podczas gdy można kupić odpowiednie urządzenie, które pozwoli zmierzyć siłę jego napięcia i to rozwiązanie gorąco polecam. Skutkiem takiego postępowania jest nadmierne ścieranie się paska i zerwanie zębów znacznego obniżenia sprawności przekładni. Czyszczenie pasa Czyszczenie pasów to kolejna czynność, podczas której dochodzi niekiedy do nieprawidłowości. Zasadą jest niestosowanie do tego celu żadnych agresywnych środków chemicznych oraz ostrych przedmiotów, takich jak szczotki druciane, papier ścierny itp. W przeciwnym wypadku dojdzie do trwałego uszkodzenia powierzchni pasa. Sprawdzonym i skutecznym środkiem usuwającym zabrudzenia z pasów jest mieszanina gliceryny i spirytusu w stosunku 1:10. Gliceryna dostępna jest w aptece a spirytus w sklepie. Jeśli ktoś nie chce się zastosować do tej porady może wymyć pas zwykłą wodą z mydłem używając do tego szczoteczki do zębów. Czasami po myciu pasa pojawiają się piskliwe dźwięki z pasa co powoduje niesamowią irytację kierowcy jak i współtowarzyszy podróży. Te dźwięki świadczą o brak współosiowości koła odbiorczego i pasa. Na szczęście motocykl dzięki oznaczeniom sam podpowiada jak należy zabrać się do ustawienia koła w osi. Zanim jednak zaczniecie naciągać pas należy poluzować mocowanie hamulca. Znaczniki znacznikami ale preferuję dokładne zmierzenie oległości na osi po obu jej stronach za pomocą suwmiarki. Należy podkreślić, że metoda ta jest czasochłonna jeśli zależy nam dokładności. Dużo większą precyzję osiowania można osiągnąć przy użyciu laserowych urządzeń.
  5. Wszystkie moto jakie miałem ( 9 ) w zimie sobie spały bez odpalania. Na wiosnę odpalały bez żadnego problemu.
  6. P Zamieść jakieś foto jak podrasowałeś moto. A przy okazji ma ktoś z kolegów obrotomierz na swojej maszynie? Mam zamiar zainstalować u siebie. :biggrin:
  7. Mam dość grube manetki gazu od Cobry i też mi dłonie cierpną. Myślę o założeniu mechanicznego tempomatu i mieć możliwość opuszczenia ręki do dołu co wpływa na lepsze ukrwienie jej.
  8. Dzięki za odpowiedzi odnośnie oleju. U mnie na lagach jest ok, sprubój zapolerować pastą polerską.
  9. Witam w moim XVS mam silnik zalany Motulem 7100 jest dedykowany do HD. HD ma skrzynię biegów oddzielnie i moim zdaniem nie jest olejem dobrym do naszych silników. Mam pytanko jakim olejem zalewacie swoje moto i jakiego filtra oleju używacie.?
  10. W Niedzielę zrobiłem coś ponad 400 km na wydechu cobra, to jeszcze rano w dyni mi szumiało. Trzeba zatyczki do uszu i będzie oky.
  11. Oj idzie jak burza, filterek K&N też robi swoje.Kriss napisz jak dojdziesz do ładu z motocyklem co było przyczyną tak dużego spalania.
  12. Mam Power Commandera Cobry i spala mi średnio 5,2 l do 5.5 l. Może ktoś kombinował przy mapach zapłonu i z stąd te spalanie ?
  13. Mam takie i bardzo plecam z ręcznym tempomatem. Bardzo ułatwia utrzymywanie stalej prędkości.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...