Skocz do zawartości

FZR600, dziwne dźwięki z silnika


Pioter900
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !!

Coś zaczęło się dziać w moim motocyklu (FZR600, 3HE, 1992r). Podczas jazdy, między 6500RPM a 7500RPM dochodzi skądś jakiś dźwięk, tak jak by jakaś podkładka dzwoniła na poluzowanej, lekko wykręconej śrubie – lecz odpowiednio głośniejszy, bo słyszę to mając głośny wydech. Przy schodzeniu z obrotów, w wyżej wymienionym przedziale obrotów, dźwięk jest jeszcze bardziej donośny. „Usterka” stała się z jazdy na jazdę tzn. przy przed ostatniej jeździe wydaje mi się że wszystko było ok. Po tygodniowej przerwie, nagle okazało się że coś mi dzwoni w silniku. Nie są to żadne zgrzyty czy stuki.

Sprawdziłem luzy zaworowe – są w normie, i napinacz łańcucha rozrządu – był na 10tym z 17tu ząbków (zostało 7 ząbków do maksymalnego wyciągnięcia napinacza, więc chyba jest ok. ?). Nie wiem w jakim stanie jest ten ślizg od napinacza, bo nie da się go obejrzeć bez rozbiórki silnika.

Co to może być ?

Często czytałem, o wadliwych napinaczach w niektórych motocyklach (w niektórych CBR?). Co się psuje w takich napinaczach ? Ślizg się wyciera? Wyrabia się mechanizm zapadkowy, czy co ?

Może dzwoni u mnie łańcuch/napinacz, bo mechanizm napinający nie zdążył wskoczyć jeszcze na następny ząbek ?

Hałasuje mi trochę również sprzęgło, mam trochę wyrobiony zabierak. Przy przetaczaniu motocykla na biegu, z wciśniętym sprzęgłem, słychać cykanie – z przetaczających się przekładek – ale nie sądzę żeby to to tak hałasowało.

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie dzwięk ten dochodzi z silnika. Może to byc dzwięk z nadwozia, owiewek itp. Opisane przez Ciebie objawy wskazuja na luźne elementy bardziej niż na uszkodzenie silnika. kiedyś miałem podobnie w GS500E że cos czasem dzwoniło, okazało sie że to kluczyk luźny w stacyjce jest. :banghead: A w SHL M11 (heh, ale porównanie, 41 letni zabytek) też coś dzwoniło w pewnym zakresie obrotów. Okazało się że to luźne szkło w lusterku rezonuje w pewnych zakresach pracy silnika. :banghead: Z kolei w Suzuki RF600R owiewki i plastiki powodowały dziwny rezonans w okreslonym zakresie obrotów silnika i tylko podczas jazdy. Kiedyś się wkurzyłem na to i zdjąlem wszytkie plastiki po czym sprawdzilem wszytkie połączenia silnika, ramy, zawieszen, zegarów itd a na koncu starannie zamocowałem panele i było OK. :banghead:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...