Skocz do zawartości

Przyczyna gaśnięcia.Układ paliwowy?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów!

 

Siedzę juz ponad 2 godzinki i zaczyna mi brakować pomysłów co wpisać w wyszukiwarkę. Dlatego pytam was.

Mój motocykl to Honda cb-1 400 89r.

Sprawa wygląda tak:

 

Niedzielna przejazdzka z plecaczkiem w mniej znane nam miejsca. Nagle po zjechaniu z dośc wysokiej i długiej górki jakies 300 m za. Motocykl zaczyna słabnąć i nagle gaśnie. Pot na czole, zsiadam, zagladam w filterek czy paliwko jest- wszystko niby ok, w baku podcisnienia nie ma, co jest mówie!? Czekam chwilke próbuje odpalić i nic, zero reakcji. Czekam dluzej zagladam w okolice pompy a tam pod pompką mokro, jakas jakby stara benzyna z olejem zmieszana- mysle ladnie pewnie pompa sobie umarła. Ale o dziwo po odczekaniu dluzszej chwili o zakreceniu rozrusznikiem odpalił i dał mi dojechac do domu.

Dodam tylko ze motocykl przez cały dzień wydawał sie jakos dziwnie pracować jakby mu troszke mocy odjęło- nie był taki żwawy jak zawsze.

Czy mam podejrzewać pompę zdjąć, rozebrać,osłuchać ,co czynić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów!

 

 

Dodam tylko ze motocykl przez cały dzień wydawał sie jakos dziwnie pracować jakby mu troszke mocy odjęło- nie był taki żwawy jak zawsze.

Czy mam podejrzewać pompę zdjąć, rozebrać,osłuchać ,co czynić ?

 

Najprawdopodobniej masz zanieczyszczony układ ssący paliwo, czyli albo filtr paliwa jest zapchany, albo pompa przytyka się syfem z baku. Tak czy inaczej należy zdjąć bak, zdemontować pompę, wszystko przeczyścić, przedmuchać i oczyścić z nagromadzonego zapewne przez lata osadu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Na wstępie przepraszam za wykopalisko ale wyżej wspomniany problem powrócił ! I wiem na 100 % ze to wina pompy. Wczesniej udało mi sie ją "pod reanimować" ale widać na krótko i mam juz dosyc awarii i strachu przed dłuższa wyprawą.

 

Rozwiązanie jaki mi przychodzi to kupić pompkę używkę do cb-1 ( tu pojawia sie problem dostępność) mam nikłe szanse takową znaleźć.

 

Dletego nadzieję pokładam w was i powiedzcie mi czy np nie mógł bym zastosować innej pompki np od cbr-600 lub jakiegos podobnego motocykla. Bo wydaje mi sie ze zasada działania jest ta sama popmpuje paliwo do momentu osiagniecia cisnienia, natomiast po jego spadku znowu sie załącza czyli takie cztyk......cztyk ....cztyk rozumiecie. ;) Prosze o sensowne wypowiedzi. Bede bardzo wdzięczny za odpowiedz... sezon w pełni a ja w garazu siedze. ;) A i zapomniałbym Gdyby ktos wiedział pompka z jakiego motocykla była by najlepszym rozwiazaniem to było by lux. Mam zwykly kranik (bez podcisnienia). Znalazłem na alledrogo cos takiego :

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=...82+wys%C5%82any. Z wygladu bardzo podobna niemal identyczna..

Edytowane przez zbyniooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I na takiej samej zasadzie działa. Nada się. Możesz też znaleźć na necie uniwersalne pompy paliwa, tylko BARDZO WAŻNE - tylko niskocisnieniowe, 0,2 bar.

I zadziała. Jakkolwiek to tylko eliminuje pompę, i nie wiesz do końca czy to właściwy powód.....

 

powodzenia

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...