Jump to content

Przyczyna gaśnięcia.Układ paliwowy?


Recommended Posts

Witam kolegów!

 

Siedzę juz ponad 2 godzinki i zaczyna mi brakować pomysłów co wpisać w wyszukiwarkę. Dlatego pytam was.

Mój motocykl to Honda cb-1 400 89r.

Sprawa wygląda tak:

 

Niedzielna przejazdzka z plecaczkiem w mniej znane nam miejsca. Nagle po zjechaniu z dośc wysokiej i długiej górki jakies 300 m za. Motocykl zaczyna słabnąć i nagle gaśnie. Pot na czole, zsiadam, zagladam w filterek czy paliwko jest- wszystko niby ok, w baku podcisnienia nie ma, co jest mówie!? Czekam chwilke próbuje odpalić i nic, zero reakcji. Czekam dluzej zagladam w okolice pompy a tam pod pompką mokro, jakas jakby stara benzyna z olejem zmieszana- mysle ladnie pewnie pompa sobie umarła. Ale o dziwo po odczekaniu dluzszej chwili o zakreceniu rozrusznikiem odpalił i dał mi dojechac do domu.

Dodam tylko ze motocykl przez cały dzień wydawał sie jakos dziwnie pracować jakby mu troszke mocy odjęło- nie był taki żwawy jak zawsze.

Czy mam podejrzewać pompę zdjąć, rozebrać,osłuchać ,co czynić ?

Link to comment
Share on other sites

Witam kolegów!

 

 

Dodam tylko ze motocykl przez cały dzień wydawał sie jakos dziwnie pracować jakby mu troszke mocy odjęło- nie był taki żwawy jak zawsze.

Czy mam podejrzewać pompę zdjąć, rozebrać,osłuchać ,co czynić ?

 

Najprawdopodobniej masz zanieczyszczony układ ssący paliwo, czyli albo filtr paliwa jest zapchany, albo pompa przytyka się syfem z baku. Tak czy inaczej należy zdjąć bak, zdemontować pompę, wszystko przeczyścić, przedmuchać i oczyścić z nagromadzonego zapewne przez lata osadu.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Na wstępie przepraszam za wykopalisko ale wyżej wspomniany problem powrócił ! I wiem na 100 % ze to wina pompy. Wczesniej udało mi sie ją "pod reanimować" ale widać na krótko i mam juz dosyc awarii i strachu przed dłuższa wyprawą.

 

Rozwiązanie jaki mi przychodzi to kupić pompkę używkę do cb-1 ( tu pojawia sie problem dostępność) mam nikłe szanse takową znaleźć.

 

Dletego nadzieję pokładam w was i powiedzcie mi czy np nie mógł bym zastosować innej pompki np od cbr-600 lub jakiegos podobnego motocykla. Bo wydaje mi sie ze zasada działania jest ta sama popmpuje paliwo do momentu osiagniecia cisnienia, natomiast po jego spadku znowu sie załącza czyli takie cztyk......cztyk ....cztyk rozumiecie. ;) Prosze o sensowne wypowiedzi. Bede bardzo wdzięczny za odpowiedz... sezon w pełni a ja w garazu siedze. ;) A i zapomniałbym Gdyby ktos wiedział pompka z jakiego motocykla była by najlepszym rozwiazaniem to było by lux. Mam zwykly kranik (bez podcisnienia). Znalazłem na alledrogo cos takiego :

http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=...82+wys%C5%82any. Z wygladu bardzo podobna niemal identyczna..

Edited by zbyniooo
Link to comment
Share on other sites

I na takiej samej zasadzie działa. Nada się. Możesz też znaleźć na necie uniwersalne pompy paliwa, tylko BARDZO WAŻNE - tylko niskocisnieniowe, 0,2 bar.

I zadziała. Jakkolwiek to tylko eliminuje pompę, i nie wiesz do końca czy to właściwy powód.....

 

powodzenia

Żyj tak, żeby Twoich pomników nie musiała pilnować policja.

Pegi na Twitterze.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...