Skocz do zawartości

Jawa 175 łańcuch


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem za luźny łańcuch w mojej jawie i muszę go naciągnąć ale nie wiem jak proszę o pomoc i jeszcze jest taka sprawa ze rok temu motor chodził dobrze aż w końcu nie miał siły jechać i odstawiłem ja teraz zapaliłem i chodziła elegancko jak nigdy ostatnio znów nie ma siły na 4 biegu jadę 40km/h co to może być czy silnik na wykończeniu mam zamiar robić kapitalkę w wakacje ale pytam żeby wiedzieć na przyszłość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem za luźny łańcuch w mojej jawie i muszę go naciągnąć ale nie wiem jak proszę o pomoc i jeszcze jest taka sprawa ze rok temu motor chodził dobrze aż w końcu nie miał siły jechać i odstawiłem ja teraz zapaliłem i chodziła elegancko jak nigdy ostatnio znów nie ma siły na 4 biegu jadę 40km/h co to może być czy silnik na wykończeniu mam zamiar robić kapitalkę w wakacje ale pytam żeby wiedzieć na przyszłość

Witam!, musisz poluzować tylną ośkę, o masz z dwóch stron do regulacji śruby z regulacjami, i musisz tak samo z obydwu stron podkręcić, żeby było po równo, myślisz że ktoś Ci odpowie co Ci się dzieje z motorem? Może go przegrzałeś.. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem za luźny łańcuch w mojej jawie i muszę go naciągnąć ale nie wiem jak proszę o pomoc i jeszcze jest taka sprawa ze rok temu motor chodził dobrze aż w końcu nie miał siły jechać i odstawiłem ja teraz zapaliłem i chodziła elegancko jak nigdy ostatnio znów nie ma siły na 4 biegu jadę 40km/h co to może być czy silnik na wykończeniu mam zamiar robić kapitalkę w wakacje ale pytam żeby wiedzieć na przyszłość

O naciągu już było. Słabnięcie silnika najprawdopodobniej może być spowodowane ślizganiem się sprzęgła ( w Jawach często spotykane z powodu specyficznego sposobu wysprzęglania dźwignią a nie linką). Jeśli oprzesz motocykl przednim kołem o np. ścianę, włączysz 1 bieg i używając dźwigni ręcznej puścisz sprzęgło, a silnik nie zgaśnie to będzie to dowód na poślizg sprzęgła. Inna przyczyna to przycieranie tłoka lub zapieczenie się pierścieni w rowkach. Ale radzę zacząć od poczytania literatury, to pozwoli ci poznać budowę i zasadę działania motocykla. W instrukcji są podane podstawowe niedomagania i sposoby ich usuwania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakie ma obroty jak jedziesz te 40/h motocykl ?? jak duże to sprzegło a może zapłon gdzieś niedomaga albo gażnik gdzies cos przytkało ale to by obrotow brakowalo wtedy

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O naciągu już było. Słabnięcie silnika najprawdopodobniej może być spowodowane ślizganiem się sprzęgła ( w Jawach często spotykane z powodu specyficznego sposobu wysprzęglania dźwignią a nie linką). Jeśli oprzesz motocykl przednim kołem o np. ścianę, włączysz 1 bieg i używając dźwigni ręcznej puścisz sprzęgło, a silnik nie zgaśnie to będzie to dowód na poślizg sprzęgła. Inna przyczyna to przycieranie tłoka lub zapieczenie się pierścieni w rowkach. Ale radzę zacząć od poczytania literatury, to pozwoli ci poznać budowę i zasadę działania motocykla. W instrukcji są podane podstawowe niedomagania i sposoby ich usuwania.

 

 

Jesli chodzi o slabniecie to "ciagnace" sprzeglo objawia sie tym, ze silnik wkreca sie na obroty a moto nie jedzie, wiec ja bym szukal przyczyny gdzie indziej...

:biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jeśli chodzi o łańcuch to zrobiłem tak poluzowałem ośkę i te śruby co są z obu stron naciagnołęm jedna ok ale ta od strony osłony łańcucha pękła na samym łączeniu z ta szeroką częścią co sie łączy z wahaczem nie wie dlaczego chyba ze starości muszę pospawać albo zmotam inna oryginalna a jeśli chodzi o silnik to mam to w du..ie w wakacje zrobię na cacy wał do regeneracji mam cylinder po szlifie z nowym tłokiem,tarce sprzęgłowe kupie pierścionki kupie łożyska simery i parę rzeczy jeszcze i będzie git jestem zdania ze jak robić to całość a nie potem po kolei wymieniać wszystko.Dzięki za pomoc ludziska można na was liczyć :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chyba nie nie jestem do końca w temacie wiem co to jest ale powiedz ktoś jak to sie robi heh i czy teraz mogę to pospawać czy lepiej szukać innego? i mam pytanie po ilke są zimery do jawy łozyska i po ile biora za regeneracje wału tak na oko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

na hurtowni za 3 zł jakieś simmering jeden jest zależy jeszcze od wielkości... łożyska polecam wziąć w lepszym wykonaniu szczególnie te na wał

PONY 50 -> WSK 125 -> MZ ETZ 250 -> AWO Sport -> LS 650 ... cdn

 

www.elektrotec.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

kilka slow na temat regulacji lancucha :smile: po pierwsze luzujesz oske po drugie naciagasz lancuch do konca i krecisz kolem poto aby znalesc miejsce w ktorym kolo bedzie mialo najwiekszy opor i w tym miejscu regulujesz lancuch skrecasz oske i sprawdzasz jeszcze raz luz na lancuchu bywa tak ze po skreceniu oski napiecie lancucha sie zmienia :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...