Skocz do zawartości

Zx9R


Rekomendowane odpowiedzi

Kawasaki Zx9r 1998 - mam taki problem z wodzikiem czy trzpieniem, za pomocą którego motocykl zasprzęglamy i odsprzęglamy, juz drugi raz musialem wymienic ta sama czesc w przeciagu 3 tygodni. Sciagnalem kape sprzęgła i zauwazylem ze kosz na tej duzej zebatce ma lekki luz,zastanawiam sie czy to moze byc powodem powstawania tych naprezen czy nie, kosz przy wlaczonym silniku obraca sie i pewnie bije. Jesli to jest powodem to czemu ten kosz ma luz, jak to sprawdzic i co spowodowalo to ze kosz bije? Czy odkrece ten kosz pneumatem z kompresora 9 atmosfer?

 

Tutaj zamieszczam zdjęcie zniszczonej czesci:

 

http://img261.imageshack.us/my.php?image=dsc00934eb3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczekaj aż ludziska powracają z majówki, może ktoś ci poradzi co zrobić ja niestety mimo szczerych chęci nie potrafię pomóc ... choć sam czekam na rozwiniecie tematu bo z moje sprzęgło tez coś ostatnio daje o sobie znać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według tej strony , tą samą część ma Kawasaki ZX-12R 2000r , więc może ta serwisówka będzie po angielsku .

TU jest link do sprzęgła , nr części wklej na głównej stronie w okienko Where does this part fit? , i już wiesz że ZX-12R ma tą samą część .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz na koszu sprzęgłowym to częste zjawisko niestety i stąd ten cały szum, gdy moto chodzi. A jak wciśniesz klamkę sprzęgła, robi się cisza, pewnie to zauważyłeś :biggrin:

W moim Zygzaku ten szum słyszalny był praktycznie cały czas (a więc luz na koszu sprzęgłowym). Przejeździłem 6 tys km i trzpień w ogóle nie wykazał śladów zużycia więc przyczyna u Ciebie leży pewnie gdzie indziej.. No ale mogę się mylić, to są przecież dwa zupełnie inne motocykle pomimo, że z tej samej fabryki :clap:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kosz ze wszsytkim ściagniety, skoro to nie lozysko to co moze byc przyczyna notorycznego pękania trzpienia? Łożysko igiełkowe całe, wszystkie podkladki na swoim miejscu,juz sam nie wiem co jeszcze moze byc powodem, licze na jakies wskazowki i z gory dzieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem dokladnie to samo w ZX12R, ale to bylo po tym jak zamontowalem szywniejsze sprezyny sprzegla (dluzsze jakies 20-30%). Zmienilem sprezyny na oryginalne i teraz jest juz ok.

A jak u Ciebie jest ze sprzeglem, ciezko jest wysprzeglic? Moze ktos wymienial sprezyny? Bo szczerze mowiac to nie ma za bardzo innej przyczyny dla której mialoby to sie niszczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris i tak samo pekal trzpien? Nie wiem czy ktoś wymienial sprezyny, dzisiaj sprawdze dlugosc sprezyn i dam znac, a w ogole to jaki bylby powod wymiany sprezyn na dluzsze?

 

Sprezyny sprawdzilem sa one tej saamej dlugosci jak w serwisowce ok. 73mm, zastanamwiam sie czy nie bedzie powodem latajace te dwie sprezytnki z tylu tej tarczy sluza one chyba do tlumienia drgan, 3 sprezyny sa grube, a drugie 3 takie cienkie w zwoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kris i tak samo pekal trzpien? Nie wiem czy ktoś wymienial sprezyny, dzisiaj sprawdze dlugosc sprezyn i dam znac, a w ogole to jaki bylby powod wymiany sprezyn na dluzsze?

 

Sprezyny sprawdzilem sa one tej saamej dlugosci jak w serwisowce ok. 73mm, zastanamwiam sie czy nie bedzie powodem latajace te dwie sprezytnki z tylu tej tarczy sluza one chyba do tlumienia drgan, 3 sprezyny sa grube, a drugie 3 takie cienkie w zwoju.

 

tak, w zasadzie to tak samo, chociaz nie tak gleboko, bo w miedzyczasie wymienialem sprezyny i zauwazylem to odpowiedznio wczesniej. A sprezyny zmienilem na sztywne, bo taka mialem teorie na to zeby sprzeglo zylo 1mln km :biggrin: Ale klamka tak ciezko dzialala ze nie dalo sie jej wciskac :)

 

ja w zx7r mialem rowniez problemy ze sprzeglem hmm urwaly sie 2 sruby co sa na sprezynach i tarly o dekiel a sprzeglo sie zajebiscie slizgalo, hmm moze dlatego ze to kawasaki? :banghead:

 

to nie wina kawasaki tylko debila ktory to skrecal, jak otworzysz serwisowke to te sruby od sprezyn dokreca sie na 8,8Nm, a to jest bardzo lekko, i na pewno nie zerwiesz gwintu!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem u mechanikow doiwedziec sie co moze byc powodem, nikt nie potrafi dokladnie powiedziec co jest powodem pekania trzpienia. Jeden z mechanikow ocenil to jako rysy wewnatrz walka zdawczego przez co wodzik ktory wchodzi w walek i zapsrzegla, przy wlaczonym silniku caly czas sie rusza, a niby powinien stac w miejscu. Walek zdawczy mozna wymienic poprzez sciagniecie dolu silnika, naprawa tego to naprawde duzy koszt, jak myslicie czy to to jest powodem? Prosze o pomoc, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam wogole tego silnika, ale po obejrzeniu rysunkow jedyne co mi przychodzi do glowy to ze ktorys z elementow wspolpracujacych z tym trzpieniem nie dziala wlasciwie.

W gruncie rzeczy jest tam tylko drugi trzpien z wglebieniem o ktore zahacza ten pekniety element i lozysko igielkowe na ktorym drugi trzpien siedzi i sie kreci. Tak nawiasem to ten mechanik bzdur ci naopowiadal bo ten element musi sie krecic razem z tarcza wyciskowa w ktorej siedzi a staje tylko w momencie gdy zaczynasz wciskac klamke sprzegla. Wowczas ten trzpien stoi w miejscu pod naciskiem linki, czy hydrauliki, a tarcza z lozyskiem sie kreci.

Dla mnie z tego dlugiego wywodu wyglada to na problem z lozyskiem.

Czy je ogladales ?

 

Adam M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...