Skocz do zawartości

HONDA VTR czy CBR900RR FIREBLADE ?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Przymierzam się do kupna kolejnego motoru i zastanawiam się nad dwoma modelami Honda VTD 1000 Firestorm i CBR 900RR. Sa mniej więcej w podobnych cenach, aczykolwiek VTR są troszeczke tańsze.... chciałbym się dowiedzieć jakie są różnice w jezdzie tymi motorami. Nie mogę sięzdecydować... proszę o wasze opinie :biggrin: z góry dziękuję, i proszę abyście nie pisali tutaj różnych złośliwości. POZDRAWIAM Tomasz :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezdze na vtr, duzo najezdziłem sie na 900rr.

Fireblady jest przede wszystkim sportem a nie sport-turystykiem jak vtr wiec to podstawowa róznica. 900 jest takze mocniejsza ma 130KM (+-5) a jej max to 280, vtr ma 110KM i leci 250 na max. Z cbr najlepiej brać wersje sc33, jest juz poprawiona.Po kilometrach przejechanych na gumie, nie było zadnych problemów zbiegami ani resztą. Ogolnie moto wytrzymałe i bezawaryjne; potrafi bardzo mało spalic jezeli sie mu na to pozwoli oczywiscie :D max spalanie przy ostrym katowaniu dochodziło do 8l sczytowo.Poza tym motocykle jest duzy jak na sporta, przez co jezdzi sie na nim wygodnie. pasazer po 400km na tyle tez nie narzekał.Spotkałem sie z opinią ze to jeden z wytrzymalszych motocykli co z resztą potwierdzam.Jezdziłem rocznikiem 99.

VTR to troche mocno odmienna konstrukcja niz cbr. Przede wszytskim ma silnik V a co za tym idzie moment i jeszcze raz moment obrotowy. nie wiem czy kiedykolwiek miałes okazje jezdzic litrem rzedowym a V, ale roznica jest duza. Moto zaczyna ciągnąc od samego dołu, sprawia wrazenie brutalnego w stosunku do cbr, pomimo mniejszej mocy.Moto jest wygodne, nie ma najmneijszego problemu z dużymi trasami, siedzeni pasazera takze nie jest złe. Troche dokucza nieco niska szybka z przodu, cięzko sie za nią schować, ta w cbr jest wieksza i skuteczniej chroni przed wiatrem, ale od czego sa sklepy z akcesoriami.Warto sie zaopatrzyć w crashpady, tu przewrotka moze spowodowac uszkodzenie jednej z chłodnic bo sa one umiejscowione po bokach a nie centralnie tak ja ma to miejsce w cbr.Spalanie - to mozna zaliczyc jako jedyny minus motocykla. Z lekką ręka zszedłem do 6.9l ale to nie jest jazda....vtr to nie cruiser do jazdy 90km/h. Norma w spalaniu to 8l do 10l jak pootwierasz. Wysokie spalanie rekompensuje jednak sposób oddawani mocy oraz dzwięk....takiego klangu nie ma zadne inne rzędowe moto. grzmot z przelotowych wydechów jest naprawde potężny.

 

Stylistyka - tu zalezyod gustu, mie sie podobaja obydwa modele, optycznie vtr jest nieco mniejsza moze od cbr, za to nadrabia podwójnymi wydechami ;) Obydwa motocykle godne polecenia, to od Ciebie zalezy czy chcesz typowo sportowe moto do ostrego zap****, czy cos troche mniej sportowego, za to z potęznym kopem i powalającym dzwiękiem :buttrock:

VTR jest takze motocyklem dosc rzadko widywanym na drogach przez co moze sie bardziej wyrózniac w tłumie, ale to juz osobiste odczucie :] pozdro!

Edytowane przez Arni GS
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziecko... mając 13 lat jezdziłem na NSR, ty pewnie nawet na niej nie siedziałeś, nie mówiąc juz o 900rr. - także się nie udzielaj !!

Jestes na tym forum juz dwa lata i nie wiesz ze angel nie uzupelnil swojego profilu (prawdopodobnie celowo zeby miec ubaw z takich postow)? Litosci...

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym brał Cbr 900rr jechalem jako pasazer , bomba ! Vtr mial wuja ale tak srednio ;) Juz cos wybrałes??

nie ma to jak merytoryczna wypowiedź :)

przede wszystkim musisz powiedezieć czego oczekujesz, bo v2 i r4 to zasadniczo inne silniki, tak jak vtr i 900rr to inne motocykle.

Czego spodziewać się po jednym i drugim wiesz już od Arniego, także więcej rad chyba nie potrzebne.

Jeśli poszedłbyś w kierunku V2 warto może pomyśleć jeszcze nad TL1000 i jakąś Duką? W cenie VTR możesz dorwać na przykład Ducati st2, czy 900ss.

pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zalezy o jakiego TL jeszcze Ci chodzi :) Bo za to co trza dac za CBR, to w podobnej mozna wyrwać TLR a to sport pełna parą jest; duzo mocniejszy i na wtrysku juz. Chyba ze miałes na myśli TLS? tez na wtrysku, ale nieudane wersje 97r, pozniejsze juz poprawione i ok. NA dodatek najtansze z tych tu wymienionych. Ale najlepiej niech sie wypowie ktos gruntownie o TL co go uzytkował, bo ja znam o nim tylko opinie co mi ktos przekazał.

A Ducati....to sie wiąze z kosztami eksploatacji, mi odradzano. Choc motorki bardzo stylowe ;) Popytaj Ducatistów jak chcesz konkrety na tematy tych maszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko zalezy o jakiego TL jeszcze Ci chodzi :) Bo za to co trza dac za CBR, to w podobnej mozna wyrwać TLR a to sport pełna parą jest; duzo mocniejszy i na wtrysku juz. Chyba ze miałes na myśli TLS? tez na wtrysku, ale nieudane wersje 97r, pozniejsze juz poprawione i ok. NA dodatek najtansze z tych tu wymienionych. Ale najlepiej niech sie wypowie ktos gruntownie o TL co go uzytkował, bo ja znam o nim tylko opinie co mi ktos przekazał.

A Ducati....to sie wiąze z kosztami eksploatacji, mi odradzano. Choc motorki bardzo stylowe ;) Popytaj Ducatistów jak chcesz konkrety na tematy tych maszyn.

miałem na myśli tls, z roczników już późniejszych, poprawionych. R z tego co słyszalem i czytałem to moto absolutnie bezkompromisowe i niewybaczające niczego.

Co do ducati... W tym samym dziale toczy się właśnie dyskusja na temat co lepsze sv-ka czy monster. Argument kosztów eksploatacji też się pojawił i został od razu zdementowany przez Dominika Szymańskiego, który to jak wiemy ma serwis moto. Z tego co pisze ( nie tylko on z resztą, spotkałem się już wiele razy z taką opinią) Serwis Ducati nie jest wcale droższy niż japonii. Wystarczy robić to u odpowiednich ludzi, a nie dawać się doić w ASO...

Sam od dłuższego czasu choruję na V2 i na pewno je kupię. Pewnie nie w tym sezonie, ale następny jest dość realny. I jestem pewnien że będzie to Ducati :biggrin:

pozdroo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupilem Fireblade'a, tez zastanawialem sie nad Firestorm'em. Wbor padl na CBR, bo poza dzwiekiem i mozliwosciami V2 nic wiecej za VTR mnie nie moglo przekonac. Warto dodac, ze VTR potrzebuje te 8-10 litrow na kazde 100km, tymczasem w bak wchodzi mniej niz 20 litrow. Co moze oznaczac, trasy szlakiem CPNow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ze względu na drogie koszty eksploatacji(chodzi mi o spalanie) wybór padł na 900rr... trzeba teraz znaleśc ładną sztukę. :wink: dziękuję za opinie... pozdrawiam i napewno dam znać jak coś kupię. :notworthy: :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...