Skocz do zawartości

Problem ze sprzęgłem Aprilia Rs


lipton1990
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam Rs'ke EXTREME,którą kupilem w zeszlym sezonie.Problem wystepowal od razu po kupnie ale nie jeździlem w zadne dalekie trasy,z resztą nie mialem nawet pieniedzy zeby cos naprawiac. W tym roku mam zamiar pośmigac w dalsze trasy i nie cche zeby moto mnie zawiodlo. Problem polega na tym,że gdy motor jest na luzie chodzi dosc glosno,slychac jakby terkotanie.Po wcisnieciu sprzegla halas ustaje.Nie wiem co moze byc tego przyczyną.Na biegu motor troszke ciągnie,po wrzuceniu 1 biegu (sprzeglo dalej wcisniete) obrotomierz wskazuje z regoly ok 400 obrotow mniej.Znajomy mechanik powiedzial mi ze to moze byc wina tarcz sprzęglowych i ze trzeba je wymienic.(ale czy zuzyte tarcze nie powodują przypadkiem ze predkosc sie nie zmienia mimo ze obroty rosną? u mnie tego problemu nie ma) Mam jeszcze inne pytanie.Wczesniej jeździlem na innych zebatkach po wymianie ukladu napedowego v maks wrosl z 75-na 80-85km/h. Bylo by wiecej bo przed wymiana motor wkrecal sie do 11,5tys na ostatnim biegu,a teraz tylko do 10tys.(po zlozeniu sie(hehe) opor powietrza jest mniejszy i motor powoli zaczyna sie wkrecac...;))Czy jest to po prostu brak mocy?Czy moze ma na to wplyw zuzyte sprzeglo? (z przodu mam teraz jeden zabek wiecej a z tylu 3 mniej)

Czekam na odpowiedzi,pozdrawiam.

Edytowane przez lipton1990
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek obrotów po wrzuceniu biegu oznacza lekko "ciągnące" sprzęgło, czyli sprzęgło przekazujące moment obrotowy mimo, że jest wyłączone. Przyczyną może być olej, zwichrowane tarcze, zbyt duży luz linki sprzęgła. Jednak spadek obrotów o 400 jest niewielki i bym się tym nie przejmował. Resztę napisał Piotrek wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jak sie dokladnie to lozysko nazywa? "dociskowe"? i czy jest jakas roznica miedzy tym lozyskiem z minarelli am3 i z minarelli am6? i gdzie w internecie moge kupic cos takiego bo u mnie w miescie raczej nigdzie czegos takiego nie znajde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie napalaj sie na łożysko, bo zeby je wymienic trzeba silnik w mak rozebrac,a na moje nie jest to łożysko kosza tylko kosz zużyty. powstają w koszu wgłębienia od tarcz, co powoduje brak ich prawidłowego rozklejenia przy wciśnięciu sprzęgła, i motor ciągnie. na 99% kosz jest zużyty a byc może i tarcze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czy jezeli moto jest na luzie i nacisnie sprzeglo i halas ustaje to jest wina tarcz sprzeglowych? Nie wiem jak wyglada Twoj kosz ale u mnie w Yz to nie jest ani wina tarcz ani lozyska. Po prostu nity lekko puscily i jest luz pomiedzy Koszem a tym trybem co przenosi moment z wału. Mam luz to hałasuje,naciskam sprzeglo - dosyć ustaje ale i tak lekko słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łożysko musisz wymierzyć dokładnie i podać wymiary jest to zwykłe łożysko igiełkowe o ile dobrze pamietam ( mi tez kiedyś padło) te na końcu wałka sprzęgłowego

 

 

różnica am3 - am6 skrzynia biegów nic poza tym :icon_mrgreen: heh... jeżeli chodzi o sprzęgło tarcze pasują jest ich ta sama ilość:icon_razz:

Edytowane przez pavel-rx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...