Yaco Opublikowano 14 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2003 Cześć! Mam takie pytanko, jak rozpoznać, że moto było rozbite? Rzecz jasna jeżeli jest świetnie naprawione to się rozpoznać tego po prostu nie da :cry: Chodzi mi o to, na jakie elementy głównie zwracać uwagę, lagi, lakier, rama itp. I czym się taki "regenerowany" element będzie charakteryzował. POZDROWINKA PS. Jedno pytanko ekstra: Macie jakieś doświadczenia z komisem elta.riders.pl ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rad3k Opublikowano 14 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2003 Rzecz jasna jeżeli jest świetnie naprawione to się rozpoznać tego po prostu nie da I tu sie myslisz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rozek Opublikowano 14 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2003 Rzecz jasna jeżeli jest świetnie naprawione to się rozpoznać tego po prostu nie da I tu sie myslisz. Może jakies szczegóły, bo ja też jestem zainteresowany Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BUSH Opublikowano 14 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2003 Cześć! Mam takie pytanko' date=' jak rozpoznać, że moto było rozbite? Rzecz jasna jeżeli jest świetnie naprawione to się rozpoznać tego po prostu nie da :cry: Chodzi mi o to, na jakie elementy głównie zwracać uwagę, lagi, lakier, rama itp. I czym się taki "regenerowany" element będzie charakteryzował.[/quote'] Jezeli rocznikowo w miare nowy motocykl ma nowy lakier to juz mozesz zaczac zastanawiac sie dlaczego. Kolejna sprawa to owiewki - przy kupnie o ile to mozliwe popros zeby sprzedajacy zdemontowal wszystkie oslony. Nie dosc ze od wewnetrznej strony moga byc widoczne slady klejenia itp. to moga ukrywac wady np. ramy.Zwroc uwage na takie duperele jak lusterka, kierunkowskazy, podnozki, odwazniki kierownicy czy nawet kapy silnika itp. Czesto jezeli pod odopowienim katem bedziesz ogladal elementy mozesz zobaczyc slady szpachlowania nie widoczne na pierwszy rzut oka. Przyjzyj sie ramie a dokladniej jej spawom - jezeli nie sa oryginalne powinienes to zauwazyc po ich wykonaniu.Rame mozesz sprawdzic przykladajac do przedniego i tylnego kola sznurek lub prosta deske by zobaczyc czy ulozy sie ona w jednej prostej linii (nie testowalem tego patentu tylko o nim slyszalem :D ).Ogladnij dokladnie felgi czy nie ma na nich zadnych mocniejszych wgniecen, zadziorow itp co mogloby swiadczyc o jakis przejsciach. Przyjzyj sie w momencie gdy moto stoi w prostej pozycji na centralce czy tylne kolo jest prosto ustawione... To tyle w wielkim skrocie kilka luznych uwag. Ogolnie do ogladania motocykla proponowalbym porposic jeszcze kogos kto podejdzie do tego mniej emocjonalnie niz Ty sam :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 14 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 14 Grudnia 2003 Warto też spojrzeć na to, czy lagi są proste. Pierwsza i podstawowa sprawa prostość kierownicy względem koła. Druga sciąganie podczas jazdy... Co do metody opisanej przez BUSHa... należy sprawdzić czy koła są w jednej linii. Potrzebna jest do tego długa prosta deska, przykładamy ją do jednego koła i powinna pokrywać się idealnie z drugim. Warto motocykl oddać do serwisu i poświęcić te 100 pln na dokładne go obadanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yaco Opublikowano 16 Grudnia 2003 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Grudnia 2003 Jeżeli jednak kupuję moto z komisu to nigdy nie mam pewności, że pobliski serwis nie jest "zaprzyjaźniony". Ponawiam pytanie: mieliście może jakieś doświadczenia z komisem Elta??? THNX za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pipcyk Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 Jest kilka rzeczy po których można poznać czy sprzęt był bity.Po pierwsze daty na obręczach powinny być identyczne na obu kołach i pokrywać się z rokiem produkcji pojazdu.Potem to co wszyscy mówią, plastiki. One na prawdę mogą dużo powiedzieć. Najlepiej zdemontować owiewki i pooglądać od wewnątrz.Najlepiej także ściągnąć sobie gdzieś z netu wzory malowania konkretnego rocznika.Porównać naklejki z wzorem malowania. Oryginały kosztują majątek i nikt nie kupuje oryginałów. Tyle że teraz dosyć dobrze robią podróby.Generalnie na zbiorniku paliwa naklejki siedzą pod klarem czyli bezbarwnym lakierem. Na plastikach jest różnie. Czasem fabrycznie siedzą na wierzchu nie pokryte lakierem. Tak więc trzeba dokładnie informacje dotyczące konkretnego modelu.No i oczywiście pooglądać wszystkie podnóżki, pokrywy silnika i inne rzeczy które pierwsze stykają się podczas gleby z podłożem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 Co do metody opisanej przez BUSHa... należy sprawdzić czy koła są w jednej linii. Potrzebna jest do tego długa prosta deska, przykładamy ją do jednego koła i powinna pokrywać się idealnie z drugim. nie wiem jak to sobie wyobrażasz-w 90kilku % motocykli tylne koło(opona) jest szersze niż z przodu więc nic się nie może pokrywać ani z jednej ani z drugiej strony (odległości po jednej i drugiej stronie przedniego koła od deski powinny byś równe)ja sprawdzałem zawsze tak:stawiałem moto na centralnej podstawce, kierownica prosto(ktoś do pomocy) odchodzę od moto pare/naście metrów kładę sie na ziemi i po prostu patrze czy koła są w lini :D Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samson Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 nie wiem jak to sobie wyobrażasz-w 90kilku % motocykli tylne koło(opona) jest szersze niż z przodu więc nic się nie może pokrywać ani z jednej ani z drugiej strony (odległości po jednej i drugiej stronie przedniego koła od deski powinny byś równe)ja sprawdzałem zawsze tak:stawiałem moto na centralnej podstawce' date=' kierownica prosto(ktoś do pomocy) odchodzę od moto pare/naście metrów kładę sie na ziemi i po prostu patrze czy koła są w lini :D[/quote'] A ta metoda też nie jest najlepsza :D Jeżeli jest to motocykl z szeroką oponą z tyłu to na pewno zasłoni ona przednie koło. Motocykl musiałby mieć rame w kształcie banana zeby przednie koło wystawało z za szerokiej tylnej opony :D Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vlaad Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 A ta metoda też nie jest najlepsza :D Jeżeli jest to motocykl z szeroką oponą z tyłu to na pewno zasłoni ona przednie koło. Motocykl musiałby mieć rame w kształcie banana zeby przednie koło wystawało z za szerokiej tylnej opony :DNa centralnej podstawce tylne koło jest zawsze lekko nad ziemią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 Na centralnej podstawce tylne koło jest zawsze lekko nad ziemią.a jak nie ma centralen podstawki?? ah wy fachowcy... qrwa nie prosciej rozbujać sie przetem i puscic kierownice sprawdzić jak sie kładzie w inke czy nieucieka i nurkuje jak meschersmitch?? :D przecież jak bym gościa zobaczył jak idzie z dechą mierzyć mojego sprzeta to bym go wyśmiał że by uciekł z płaczem.. :mrgreen: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdamWo Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 Puszczajac kiero i patrzac jak sie kladzie i czy nie skreca samo i tak nie bedziesz wiedzial czy ok.A co w przypadku jak dupa byla robiona ?!Od lago do wahacza pojdzie rama prosto, a dupa bedzie krzywa, albo robiona, tego tak nie sprawdzisz.Wydaje mi sie ze najlepiej zmierzyc rame laserem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 A ta metoda też nie jest najlepsza Jeżeli jest to motocykl z szeroką oponą z tyłu to na pewno zasłoni ona przednie koło. Motocykl musiałby mieć rame w kształcie banana zeby przednie koło wystawało z za szerokiej tylnej opony najpierw prawie się posikałem ze śmiechuale chwila zastanowienia-może po prostu mnie nie zrozumiałeś wystarczy że spojrzysz od przodu motocykla i wszystko bedziesz widziałkładziesz się na ziemi i wszystko widać jak na dłoniwidać czy koła sa w jednej osi przebiegającej wzdłuż motocyklawidać czy oba są w tej samej płaszczyźnie pionowejnie trzeba nawet stawiać na podstawkę- wystarczy że ktoś go będzie w miarę prosto trzymał Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 a jak nie ma centralen podstawki?? ah wy fachowcy... qrwa nie prosciej rozbujać sie przetem i puscic kierownice sprawdzić jak sie kładzie w inke czy nieucieka i nurkuje jak meschersmitch?? przecież jak bym gościa zobaczył jak idzie z dechą mierzyć mojego sprzeta to bym go wyśmiał że by uciekł z płaczem.. ja zawsze na nowym sprzęcie miałem problem z jazdą bez trzymanki - po prostu musiałem mieć czas na wyczucie sprzęta choćby był najprostszy (geometrycznie) na świecietak było z mz-tka jak ja kupowałem (była prosta) z yamahą rd i z moim aktualnym sprzętem-podczas pierwszej jazdy bez trzymanki waliły mi sie na boki a tak wogule nie wiem co za problem się nachylić i po prostu popatrzeć Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 17 Grudnia 2003 Udostępnij Opublikowano 17 Grudnia 2003 a tak wogule nie wiem co za problem się nachylić i po prostu popatrzećmoże to i nie problem, ale chyba mało skuteczne - jak wszystkie metody "na oko" (podobnie jak przejazd przez kałużę i porównanie śladowości - choć może to nawet lepsza metoda) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.