bar27 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 Witam!Mam jedno pytanie , a mianowicie!Silnik 4T po 4 zawory na cylinder , a pytanie dotyczy :Jeżeli ustawię tłok w jego górnym położeniu to czy:zawory wydechowe otwierają się i czy tym samym zawory sące też są otwartę tak jak te wydechowe.(ten sam tłok)Może to banalne pytanie , ale chciałbym się tylko upewnić czy dobrze myślęDziękuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtek101 Opublikowano 27 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy Tam masz wszystko jak na dłoni (obrazek) Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bar27 Opublikowano 27 Marca 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2008 dzięki!Temat do usunięcia :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 28 Marca 2008 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2008 http://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik_czterosuwowy Wikipedia :D ;) ,ten silnik moze by wycisnal 25 km /litra W praktyce zawor wydechowy zaczyna otwierac sie podczas suwu pracy,zamyka sie podczs suwu ssania. Zawor ssacy zaczyna otwierac sie podczas suwu wydechu a zamyka sie podczas suwu sprezania. Czyli jest czas kiedy ssacy i wydechowy sa otwarte,aczkolwiek tylko czesciowo. W przypadku silnika sportowego duzej pojemnosci czasu otwarcia zaworow mierzone przy 1mm uchylenia to np. Ssacy, otwarcie 10 stopni przed GMP ( gorne martwe polozenie),zamkniecie to 40 stopni po DMP. Wydechowy, to otwarcie 40 stopni przed DMP,zamkniecie to 10 stopni po GMP. Oczywiscie sa to wartosci przykladowe,w przypadku sprzetu jak np R6 zawory pozostana otwarte jeszcze dluzej,np 20/50 ssanie i 50/20 wydech. W przypadku nowszych konstrukcji chlodzonych ciecza gdzie kat rozchylenia zaworow jest maly,22-25 stopni, kolizja zaworow ssacych i wydechowych nie stanowi zagrozania,i silniki tunningowane sprawdza sie tylko na wypadek tloka przywalajacego w zawory. W starszych konstrukcjach chlodzonych powietrzem gdzie rozchylenie zaworow bylo duzo wieksze,nawet 45-50 stopni,zawory wieksze, ( 2 zaworowa glowica) istnieje realna mozliwosc kolizji zaworu wydechowego z ssacym.Oczywiscie dotyczy to tunningu,a nie ustawien fabrycznych. Troche nie na temat,ale coz. :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.