Skocz do zawartości

Turystyk dla dwojga spragnionych świata


Rekomendowane odpowiedzi

W sumie to różnie będzie jeśli chodzi o dlugosc trasy. Tzn napewno cały rejon Polski, a może i kawałek za granicę. Napewno kilkaset kilometrów. Ale to nie cały czas, tylko od czasu do czasu, poza tym to lokalne wypady. 

Jeśli chodzi o rodzaj drogi to asfalt przewaznie, ale też fajnie by było jakbym na jakąś boczną drogę też mógł zjechać bez większego problemu - typu droga nie utwardzona bez asfaltu. Jazda w pełnym błocie to nie na teraz dla nas:))

Osobiście powiem, że mnie sie podobają bardziej turystyczne enduro,  ale pierwszym wyznacznikiem to wiadomo, niestety cena A później wygoda i niezawodność.

Waga: Ja mam 181cm wzrostu i  87kg, a Żona 70kg

Edytowane przez lokipol
Musiałem dopisać info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dwa lata wstecz taka kasa by Ci starczyła spokojnie na Transalpa 600 a nawet 650. Teraz zapomnij.

Niedawno napisałem recenzję motocykla, którym zjeździłem naprawdę spory kawałek EU. Do 7000 zł spokojnie kupisz bardzo dobrze wyposażonego i to nawet z 3 kuframi.

https://forum.motocyklistow.pl/topic/190714-recenzja-bmw-f650-funduro/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Qadrat napisał:

Jeszcze dwa lata wstecz taka kasa by Ci starczyła spokojnie na Transalpa 600 a nawet 650. Teraz zapomnij.

Niedawno napisałem recenzję motocykla, którym zjeździłem naprawdę spory kawałek EU. Do 7000 zł spokojnie kupisz bardzo dobrze wyposażonego i to nawet z 3 kuframi.

https://forum.motocyklistow.pl/topic/190714-recenzja-bmw-f650-funduro/

 

A czy motor o którym wspominasz to bardzo się różni od innych np BMW  F650 GS lub  bez tej końcówki w nazwie?

Może to retoryczne jest pytanie, ale ja az tak nie jestem obyty w motocyklach i wolę zapytać kogoś kto się zna. Stąd też wogole moje wczesniejsze zapytanie o motor jaki wybrać do kwoty 7 tyś.

Zawsze wychodzę z założenia, kto pyta nie błądzi:)

Edytowane przez lokipol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, lokipol napisał:

A czy motor o którym wspominasz to bardzo się różni od innych np BMW  F650 GS lub  bez tej końcówki w nazwie?

F650 GS to już późniejszy model robiony od 2000r i jego ceny startują od 10 000 zł. Tam już doszedł wtrysk paliwa, zbiornik paliwa pod siedzeniem, można znaleźć egzemplarze z ABS. Czy warto dopłacić - to już indywidualna kwestia. Moc podobna, różnica raptem 2 KM. Na nasze przepisy to akurat te 2 KM robią dużą różnicę jak ktoś posiada prawo jazdy A2 🙂 
 

Sam sobie odpowiedz na pytanie: czy wtrysk i ABS jest u Ciebie priorytetem i warto dołożyć te 4000 zł do nowszego modelu - czy może jednak wolisz pozostać przy starszym i prostszym modelu na gaźnikach i bez ABS. Dodam od siebie, że akurat w moim przypadku zaraz po zakupie gaźniki poszły na stół, wleciały kompletne zestawy naprawcze (gaźniki te same co w Suzuki GS500). Po tym zabiegu odpowiednia regulacja i silnik pracował perfekcyjnie, przez następne 7 lat i 50 000 km nie zajrzałem do nich ani razu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wytrysk paliwa i abs nie jest obowiazkiem to polecam yamahe xtz 660 tenere w ostatniej wersji (podwojne reflektory) Minusem byla nie za bardzo wygodna kanapa , ale po malym wkladzie na przerobke kanapy super sprzet.Prosty w obsludze i nie zawodny.Do dzisiaj nie moge sobie tego wybaczyc ze ja sprzedalem.

Edytowane przez Taurus 61
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zaproponował Honda Deauville - 650. Pali mało, ma zintegrowane kufry, znajomy conajmniej pół EU przejechal

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta trenerka to może i fajna ale we dwóch i z bagażami to nie jedzie. Te Yamaszki i Hondy jak byś chciał trochę szutrów to kiepskie mają zawieszenia.

Będę sprzedawał 990 ADV R 😀

I nie słuchaj dziadków o awaryjności KTM-a.

 

ED3039DE-EC26-422F-B743-F0049B7A4A70.jpeg

859911EA-E35F-40EE-B3FA-917EDC76D180.jpeg

1B09EC18-1960-4E9B-B4FC-8345D5FF34E6.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 hour ago, RadekP said:

Będę sprzedawał 990 ADV R 😀

za 7 tysi, jak w pytaniu? to ja biorę, o awaryjność nie mam obaw  😎

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.01.2022 o 11:11, Qadrat napisał:

F650 GS to już późniejszy model robiony od 2000r i jego ceny startują od 10 000 zł. Tam już doszedł wtrysk paliwa, zbiornik paliwa pod siedzeniem, można znaleźć egzemplarze z ABS. Czy warto dopłacić - to już indywidualna kwestia. Moc podobna, różnica raptem 2 KM. Na nasze przepisy to akurat te 2 KM robią dużą różnicę jak ktoś posiada prawo jazdy A2 🙂 
 

Sam sobie odpowiedz na pytanie: czy wtrysk i ABS jest u Ciebie priorytetem i warto dołożyć te 4000 zł do nowszego modelu - czy może jednak wolisz pozostać przy starszym i prostszym modelu na gaźnikach i bez ABS. Dodam od siebie, że akurat w moim przypadku zaraz po zakupie gaźniki poszły na stół, wleciały kompletne zestawy naprawcze (gaźniki te same co w Suzuki GS500). Po tym zabiegu odpowiednia regulacja i silnik pracował perfekcyjnie, przez następne 7 lat i 50 000 km nie zajrzałem do nich ani razu.

Piszesz o takim? Do niego wkładali silnik Rotax'a z napisami BMW na pokrywach bocznych?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-gs-f650st-niemcy-1998r-tylko-56-tkm-potwierdzone-wyjatkowo-zadbana-raty-ID6EjOF8.html

 

Taurus61, XTZ 660 Tenere dla jednego "kierownika" to był sprzęt do jazdy na koniec świata, albo jeszcze dalej, byle nie za szybko. Ale jako turystyk dla dwóch osób to niespecjalnie. Produkcję zakończyli w 1997 r. ciężko znaleźć coś sensownego- nikt nie kupował Tenery, żeby jeździć po asfalcie.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Hun996 napisał:

Piszesz o takim? Do niego wkładali silnik Rotax'a z napisami BMW na pokrywach bocznych?

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-gs-f650st-niemcy-1998r-tylko-56-tkm-potwierdzone-wyjatkowo-zadbana-raty-ID6EjOF8.html

Ten z ogłoszenia to nie jest żaden GS tylko pierwszy wypust F650. Tam siedziały silniki Rotaxa, na pokrywach napis BMW ale jak się zacznie grzebać przy silniku to w kilku miejscach pojawia się nabite "Rotax made in Austria".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, RadekP napisał:

I nie słuchaj dziadków o awaryjności KTM-a.

Dokladnie, znajomy wlasnie po koncu sezonu zaprowadzil swojego Beast'a ( 1290  ) do salonu wraz z wszystkimi kluczykami i papierami. Leasing skreslil ze zlecenia banku bo wiecej stal w warsztacie niz on jezdzil, no ale sie nie psuje, tylko czesto service'owany byl !  🤣  🤣  🤣

 

 

  • Haha :) 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 hours ago, Hun996 said:

Taurus61, XTZ 660 Tenere dla jednego "kierownika" to był sprzęt do jazdy na koniec świata, albo jeszcze dalej, byle nie za szybko. Ale jako turystyk dla dwóch osób to niespecjalnie. Produkcję zakończyli w 1997 r. ciężko znaleźć coś sensownego- nikt nie kupował Tenery, żeby jeździć po asfalcie.

To w takim razie ja bylem jedynym ktory smigal tym nie tylko w terenia i nie rzadko ze slubna + kufer 😉.Co prawda demon predkosci  nie byl ,ale w tym przypadku to nie bylo najwazniejsze , no ale to juz jest inny temat.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...