Skocz do zawartości

Turystyk dla dwojga spragnionych świata


Rekomendowane odpowiedzi

sorry jawam - kierowca 120 kg wagi, pasażer i kufry to takie sobie połączenie z fazerem 600...

Kurcze zapomniałem o wadze. :) Fazer odpada.

No a Fazer 1000? :bigrazz:

Edytowane przez jawam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do BMW to rzadko można coś dobrego trafić. (...)

 

w polsce tak, bo sprowadza się złomy do podpicowania (sprawdzone przy własnych poszukiwaniach). za odrą, gdzie bmw trzyma lepsze ceny - wręcz przeciwnie. zwłaszcza, że turystyka nikt na kole nie katuje, a i dzwony kierowcy na nich miewają jakby rzadziej...

 

No a Fazer 1000? :clap:

 

jasssne. po -nastu latach przerwy i jawie wcześniej :flesje:

 

Po wielu postach,jakie tu czytam ,poponuje popatrzec na bmw 1100 rt lub 1150 rt.

 

zwracam uwagę, że po pierwsze rt jest o dobre 40kg cięższe od rs, po drugie zaś jest to młodszy model i z racji tego raczej nie zmieści się w budżecie

 

natomiast ciągle nie mam finalnego zdania, co byłoby najlepsze :/

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajowi jestescie. Zazwyczaj to rzucacie sie jak ktos chce kupic 600 na pierwsze moto, a tutaj dowalacie sprzety po 1200ccm, 300kg wysokie jak zyrafy. Nikt nawet nie wspomni, ze jak koles wsiadzie na takie moto z pasazerem i pelnym ladunkiem to zanim wyjedzie z parkingu zaliczy glebe.

 

Dalej radze pomyśleć nad jakimś chopperem/cruiserem. Maszyny to sa spokojne, w sumie stworzone do spokojnej turystyki, niskie i maja ducha niezależnosci.

 

A jak nie to jakies szosowe enduro 600ccm.

 

 

Na poczatek powinno wystarczyc. Chyba nie wybierasz sie dookola swiata od razu? A predkosci tez nieziemskich od razu nie rozwiniesz, szczegolnie na jakichs bocznych gorskich drozkach.

 

I nie na takich sprzetach ludzie swiat objezdzili. Nie uwazacie, ze zaczac trzeba od czegos co nie ma 1200ccm?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcinhc - ja rozumiem że forum to luz, ale jednak trochę dziwnie brzmi jak 17 latek pisze o prawie 40 letnim załozycielu tematu "koleś" - nawet nie samo słowo co kontekst całosci Twojego zdania - normalnie jkaby "miszczu" z niewiadomo jakim stażem się wypowiadał :icon_evil:

Poza tym, jest pewna różnica pomiędzy 1000ccm w podróżnym enduro a tym samym 1000ccm w np. GSXR... Nie demonizuj też tak tej obawy o glebę na starcie. Mężczyzna 120 kg wagi raczej powinien poradzic sobie z manewrami parkingowymi cięższym motocyklem...

 

Do autora tematu - pamiętając o priorytecie - wygodzie oraz budżecie proponuję faktycznie zawęzić poszukiwania do starszych BMW, Varadero, Hondy Deville i może tej Diversion 900 - tu mam największe obiekcje ale jedynie wynikające z faktu, iz to model "bez kontynuacji" - i chyba późniejsza ewentualna odsprzedażbędzie coraz trudniejsza...

St 1100 to fajny, ale chyba na początek mało uniwersalny turystyk - z naciskiem na chyba, bo w zasadzie zdanie to opieram jedynie na danych papierowych, nie poparte jest to praktyczną wiedzą = jazdą tym modelem.

pzdr

 

 

...dopowiem jeszcze cos z własnej praktyki:

- motocykl cruiser kawasaki 1500 classic - odcinek ok. 1400 km przejechany na raz - trasa Południe Węgier - za Balatonem do Gdańska, po prostu męczarnia, od Włocławka jak sie zatrzymywałem to potem musiałem autentycznie przemóc się, aby usiąść z powrotem na siedzenie -Pasażerka podobnie...

- honda varadero - dwa dni pod rząd odcinki po ok 1200 km - z poludnia Francji do Gdańska - bez większych sensacji, była nawet ochota na postoje na porobienie zdjęć czy zwiedzanie - zupełnie inne doznania zarówno moje jak i Pasażerki.

 

To w temacie: komfort jazdy podróżnym enduro a cruiserem...

 

Polna droga piaszczysta wokół jeziora wdzydzkiego - kilkanascie kilimetrów.

- crusierem dwa razy upadek na piasku, zmęczenie totalne, ustawiczne podpieranie sie nogami bo koło pływa a moto kolebie się i jedzie jak chce... Prędkości bliskie zeru.

- varadero - powli ale w miarę pewnie, bez upadków czy innych senscacji - chociaż daleku mu do zdolnosci terenowych normalnych enduro, a i nakedem bandit 1200 lepiej mi sie po piachu jeździło...

 

To jeżeli chodzi o uniwersalność - podejrzewam, ze st1100 blizej w takich warunkach do cruisera niż do viadra. A takie dojazdy na campingi czy nad jezioro w turustyce zdarzaja sie często.

 

pzdr Staszek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Dziękuję wszystkim za dotychczasowe uwagi.

Szczególnie dziękuję tym troszeczkę "wcześniej urodzonym" którzy faktycznie miejscami nie szczędzą pióra.

To właśnie ich informacje i porady najbardziej do mnie trafiają.

 

Na dzisiaj na pudle mamy : Deauville, ST 1100, Varadero.

 

Żadne crusery czy choppery oczywiście nie wchodzą w grę.

 

Ciekawą propozycją wydaje się mimo mojego trochę sceptycznego podejścia do tej marki BMW 1100 RT.

Wyszukałem jeszcze takie "cudo" jak PC800.

Szczególnie BMW w mojej ocenie powoli zaczyna załapywać się na 3 miejsce.

Wszystko OK za wyjątkiem ceny.

Chyba budżet tego nie wytrzyma.....

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli sądzisz, że budżet wytrzyma paneuropę w stanie przyzwoitym, to się nieco mijasz z realiami...

varadero za wysokie, i to zdecydowanie. to nie jest motocykl do powrotów po latach, po prostu ryzykujesz upadek przy niskich/ zerowych prędkościach - tym groźniejszy, że z założenia nie będziesz sam w siodle

mnie również pacific coast wydawała się rozsądnym wyborem pomiędzy ciut słabą deauville a ciężką i kosztowną paneuropą; zrezygnowałem ze względu na wysoki poziom egzotyki w naszym kraju (dostępność części, znajomość sprzętu przez mechaników) i w gruncie rzeczy niewielką przewagę silnikową nad nt650v

jsz

 

ps. realne ceny motocykli w dobrym stanie technicznym warto sprawdzać na mobile.de: w ogłoszeniach krajowych, zwłaszcza motocykli raczej drogich i rzadziej spotykanych - a o takie w części pytasz, bywają w sposób istotny zaniżone (z obserwacji bmw powiem, że nawet 1/4)

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawą propozycją wydaje się mimo mojego trochę sceptycznego podejścia do tej marki BMW

Skąd takie podejście, masz już jakieś przykre doświadczenia? Czy może spotkałeś się z nieprzychylnymi opiniami? W naszym kraju dzięki opiniom wszystkie niejapońskie marki mają ciężko. Ostatnie wyniki sprzedaży motocykli pokazują,że ważna jest reklama, a nie produkt. W szczególności szkoda mi marnych wyników Triumpha, który nie zasługuje na ostatnią pozycję. Na szczęście Ducati i Aprillia są coraz popularniejsze i oby ta tendencja się utrzymała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cytat

 

"Ciekawą propozycją wydaje się mimo mojego trochę sceptycznego podejścia do tej marki BMW"

 

Z motocykli, ktore sa proponowane,wydaje mi sie ,ze mimo Twojego sceptycyzmu powinienes rozwazyc zakup jakiejs beemki.Jezeli o mnie chodzi popatrzylbym na r1100/1150 rs lub r.Co do r1100rt lub gs nie wiem czy zmiescisz sie w cenie ktora podawales .Poza tym rt jest chyba najmniej uniwersalny z serii r.Jezeli chodzi o serie K to pomimo wygody jaka oferuja i "pancernych"silnikow to raczej nie polecam z uwagi na dosc wysoki srodek ciezkosci.

Zakup Deauville przy kryteriach jakie podawales to w/g mnie nieporozumienie(ale to moje zdanie:) ).Przy planowanych obciazeniach bedzie za slaba ,zwlaszcza w gorach czy na autostradzie.Lepiej miec wiecej mocy ktora nie bedzie wykozystana niz miec jej za malo kiedy jest potrzebna.

Pan Europa-sytuacja podobna jak w przypadku r1100rt.Na "nie"koszty zakupu,malo uniwersalny,ciezki.Na "tak"wygoda.

Poza tym ktos wspominal o Triumphach,moze cos z ich oferty?

 

Ciekawe czy od tylu porad nie rozbolala Cie glowa? :)

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż.......

Z tą bolącą głową to........chyba zaczyna być prawda... :icon_mrgreen:

Ale będę dzielny...... i cierpliwy.

Obecnie zgłębiam tajniki stajni BMW (oczywiście z pewną nieśmiałością) i wasze propozycje z tym tematem związane.

r1100rt - niezły sprzęt, ale ta kasa mnie przerasta

k1100lt - trochę "wcześnie urodzona" ale w moim zasięgu

Jak na razie tylko te 2 modele tego producenta przypadły mi do gustu

 

Tak więc działam dalej............i brnę..........czy to już choroba?????? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż.......

Z tą bolącą głową to........chyba zaczyna być prawda... :)

Ale będę dzielny...... i cierpliwy.

Obecnie zgłębiam tajniki stajni BMW (oczywiście z pewną nieśmiałością) i wasze propozycje z tym tematem związane.

r1100rt - niezły sprzęt, ale ta kasa mnie przerasta

k1100lt - trochę "wcześnie urodzona" ale w moim zasięgu

Jak na razie tylko te 2 modele tego producenta przypadły mi do gustu

 

Tak więc działam dalej............i brnę..........czy to już choroba?????? :P

K1100lt w sumie motocykl nie do zajechania ale nie tak łatwo osiągalny jak pozostałe BMW.

JEDEN TYLKO NA ALLEGRO http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=M656169

Jeśli masz ok 1,90 m wzrostu i przy Twojej wadze to dasz rade go ujarzmić. JA ważę tylko 80kg i daje rade ale mnie to trochę kosztowało.

Co do tego pojazdu To cena wysoka za ten rocznik ale ma niski przebieg Mój ma jakieś 200tyś zrobione i 94 rocznik kupowany z salonu za niższa kwotę niż ten.

BMW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehehehe....

Sezon tuz tuz, a Ty nawet nie wiesz czego szukac?

Mozesz sie nie wyrobic :)

Ja praktycznie co sezon mam inne moto, i to jest najlepsze rozwiazanie.

Nowe umiejeetnosci i doswiadczenie to jest NAJWAZNIEJSZE.

Dozbierasz kase i kupujesz cos lepszego, nowszego.

Nie ma co sie oszukiwac, przychodzi taki momeny ze zaczyna nudzic (kazde moto;-)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co sie oszukiwac, przychodzi taki momeny ze zaczyna nudzic (kazde moto;-)

Pozdrawiam

 

Zbig tu się z Tobą nie zgodzę, jak się znajdzie ten jedyny sprzęt, to z pewnością długo się nie znudzi, bądź nigdy się nie znudzi. Jednak zależy to od człowieka i motocykla.

 

Pozdrawiam

Januszm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...