Skocz do zawartości

Triumph 1050 Sprint ST


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Z góry przepraszam za odkop.

Kupiłem Sprinta ST 1050 z 2010 roku, sprzęt przyjechał do mnie z Francji, i tu właśnie rodzi się moje pytanie, we Francji motocykle mają restrykcje i mój Trufel wg. informacji w dowodzie ma 72kW zamiast 93kW.

Wiecie może w jaki sposób były blokowane te motocykle? Szukam czegoś w sieci, ale nie jest to prosta sprawa do znalezienia, znalazłem tylko, że w UK były wersje 33kW i tam blokada była mechaniczna, bardzo łatwa do usunięcia, jak to może wyglądać w przypadku motocykla z Francji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Wracam, po pierwszym sezonie ze Sprintem :). Generalnie zakochałem się w tym sprzęcie i ostatnią rzeczą, jaką będę chciał zrobić, to się go pozbyć. 🙂.

Pytanie tylko...chociaż wiem,  że to temat zawsze bardzo dyskusyjny. Do tej pory jeździłem tylko Japończykami, tam od dziesiątek lat, bez większych wyjątków, leje się do silników oleje 10W40, także i tutaj, na miniony sezon zalałem standardowo syntetyk 10W40. Instrukcja mówi o 10W40 właśnie, albo 15W50, także wszystko cacy. Jako, że przymierzam się do posezonowego serwisu, zacząłem sobie dumać, że tryple to jednak dość gorące silniki i tak sobie myślę, czy nie lepszym wyborem było by zalanie 10W50, który powinien lepiej dawać sobie radę w wysokich temperaturach? 15W50 powiem szczerze, że jest tak średnio dostępny, a przeginać na 20W nie chcę,  z resztą, na stronie Louisa zalecają 10W40, albo 10W50, 15W nie jest nawet brany pod uwagę.

Co tam laliście do tego silnika? Patrząc po specyfikacji, jakoś strasznie wymagający nie jest i nie wiem czy kombinować z 10W50, czy lać dalej normalnie 10W40 i mieć kilka złotych więcej w kieszeni? 🙂 Moto używane normalnie w codziennej eksploatacji, plus weekendowe dłuższe trasy po po 500+ km, na tor nie jeżdżę, mistrzem prostej też nie jestem 🙂

Edytowane przez Glenroy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Glenroy

 

tanio moze nie bedzie, ale kopnij sie do Triumph'a mysle, ze chlopaki ogarna temat.

 

Aaaaaaaaaaaaaaaaaa i pogratulowac zakupu !

 

🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.11.2019 o 19:37, ks-rider napisał:

Aaaaaaaaaaaaaaaaaa i pogratulowac zakupu !

Dzięki! Motocykl dla mnie jest po prostu rewelacyjny. Wstrzeliłem się z nim w 110% pod swoje wymagania :D.

23 godziny temu, Adam M. napisał:

Mozeszx spokojnie zostac przy 10W40 bo to silnik chlodzony ciecza, ktory ma woeksza stabilnosc temperatury od silnikow chlodzonych powietrzem.

Tak podumałem chwilę i na próbę zamówiłem sobie 10W50. Stwierdziłem, że jednak te silniki to jednak niezłe piece i spróbuję czegoś o lepszych parametrach w wysokich temperaturach. Tym bardziej, że z fabryki wyjeżdżał z 15W50, krzywda mu się nie stanie :P.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...