Skocz do zawartości

Śruba do blokowania wału LC4


thefex
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wueska - nie wiesz o co chodzi, a zabierasz glos.. w dodatku nie majac zadnego doswiadczenia.

powtarzam Ci, ze probowac to sobie mozesz na wlasnych maszynach. mnie nie stac na eksperymentowanie

 

 

 

 

wowwwwwwwwwwww ales ty nerwowy :icon_razz:

 

oddaj moto do serwisu :crossy:

 

serwisy musza z czegos sie utrzymywac bo w koncu zbankrutuja :icon_evil:

 

 

 

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamietam to blokowalem wal dokładnie tą śrubą, i wszystko grało i gra nadal.

Teraz też składam taki silnik, i będę tak samo blokował wał tą srubką. Śruba blokuje przeciwiwagę od strony sprzęgła, a więc ryzyko przestawienia jednej przeciwwagi względem drugiej (na osi czopu korbowodu) nie istnieje-przy dokręcaniu tak duzym momentem tej sruby. Obciażenia nie wychodzą poza blokadę wkręconą w przeciwwagę walu korbowego, i teoretycznie nie ma co się tutaj spiepszyć, ryzyko rozcentrowania walu nie istnieje.

Pzdr.

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jarek, wlasnie na Twoja odpowiedz liczylem :biggrin:

bardziej martwilem sie o to, czy karter w okolicy otworu na ta srube nie popeka..

poki co dokrecilem ta srube z momentem 130 Nm zamiast zalecanego 170, z powodu w.w. obaw. oczywiscie gwint przesmarowany loctite`m.

 

od kiedy obcuje z drozszymi motocyklami (zwlaszcza po popsuciu paru kosztownych czesci) wlacza mi sie myslenie nad konstrukcja. dlatego jezeli cos mnie tknie, ze naprawiajac w dany sposob, moge popsuc - wole sie pytac.

tak wlasnie zalatwilem zabierak sprzegla - wiedzialem ze metoda jego zblokowania byla nieprawidlowa, a mimo to dokrecałem. efekt: 250 zl w plecy ;)

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też przykręcałem zębatkę na wale, blokując tą śrubą. Warunek, żeby była oryginalna. Jest wysokiej klasy, chyba 10.9, albo wyżej.

Szczerze mówiąc nawet nie zastanawiałem się, czy coś się stanie. Ale prędzej podejrzewałbym ścięcie śruby niż pęknięcie karteru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm... to sugerujesz, zeby dokrecic do tych 170 Nm, czy 130 Nm + loctite wystarczy?

co prawda odkrecenie dekla sprzegla to malo roboty.. ale troche mi sie nie chce tego robic na darmo :icon_question:

KTM LC4 400 SC '95

Honda CB 1100 Bol D'or '83

DKW KM 200 '35

www.bikepics,com/members/thefex/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Kolegów po mojej dłuższej nieobecności na forum.

 

Piszę w tym temacie, gdyż też aktualnie jestem w trakcie składania silnika od podstaw, aż po ponad roku od awarii ;)

Mam parę pytań dotyczących blokowania wału za pomocą śruby lub jej alternatywy.

1) Rozumiem że idea blokowania wału polega odkręceniu śruby, usunięciu podkładki i powtórnym wkręcenieniu. Co mam zrobić jeżeli mój silnik jest wyposażony w zwykłą, krótka śrubę M8 (manual podaje że niektóre silniki tak miały i że potrzebne jest specjalne narzędzie zastepujące rolę śruby). Mogę kupić normalną śrubę w sklepie tylko że o podwyższonej twardości? Jakiej?

2) Śruba o której mowa, wkręcona przytrzymuje tylko jedna przeciwwagę wału. Czy równie dobrze zamiast tej śruby mogę poslużyc sie drewnianym klockiem, który zaklinuje mi tylko tą jedną przeciwwagę (od strony sprzęgła)? Umieściłbym go między powyższą połówka wału a karterem.

3) Mam lekką zchizę koncentrującą się na wszystkich czynnościach związanych z wałem, począwszy od kasowania luzu osiowego, taki syndrom: O ***, zaraz coś spier*** :) Stąd ostatnie pytanie. Czy wał łatwo rozcentrować i czy korbowód (łożysko na stopie) jest b. delikatne? Pytając o to, chcę się tylko uspokoić, bo na szczęście nie doszło do jakiś kowalskich posunięć przy montażu, aczkolwiek wolę to wiedzieć. Pozdro i dzięki za odp. :clap:

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wał nie jest taki delikatny w końcu musi przenieść 50wybuchów na sekunde (obroty 6000). A uwierz mi to trudne, ale nie radził bym prać w niego młotem czy czym kowliek innym, obchodź sie w miare delikatnie.

 

Jak kupowac śrube to o najwyższej jedna śruba na wage bedzie kosztowac najwiecej 0,50-1zł(to juz naprawde bardzo zawyzona cena)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Muszę odkopać ;)... i dopełnić info.

 

Bo w moim modelu LC4 400 94r tej śruby nie ma.(sprawdzałem 3 razy :biggrin: )

edit1

Rozmieszczenie tej śruby jest zależne od występowania wałka wyrównoważającego.Numer 18 i 19 na obu rysunkach

 

LOCATING SCREW M8 L=23

 

 

 

case.gif

x517ok.jpg

Edytowane przez shaman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...