Skocz do zawartości

Temat stary jak forum...


Rekomendowane odpowiedzi

Po ponad rocznej przygodzie z Virago 535 nadszedł czas na jakieś zmiany.

Zachciało mi się czegoś nowego z salonu z wysokim siodłem do śmigania głównie po mieście. Pewnie jakiś naked by się nadał najbardziej, ale podobają mi się wszelkie endurowate. Zakupy pewnie marzec/kwiecień przyszłego roku. Wybór jak na razie zawęził się do dwóch modeli:

 

Aprilia Pegaso Trail (model 2008) - bardzo mnie się podobi, dużo gadżetów przy wyświetlaczu LCD i te śmieszne schowki.

 

Honda Transalp (model 2007) - mogę mieć zniżkę - będzie dokładnie w cenie Aprilii. W sumie nie brałem go pod uwagę aż do dzisiejsej wizyty w Hondzie. Zasiali mi ziarno niepokoju.

 

Jakieś za/przeciw tych konkretnych modeli?

 

Zapomniałbym dodać: wzrost - 187cm, waga 110 kilo.

 

Pozdrawiam

Eryk

Edytowane przez Erolek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem transalpa, miałem też BMW F650GS, który ma ten sam silnik co Pegaso.

 

Transalp ma lepsze osiągi, ale jednocześnie silnik sprawia wrażenie bardziej mułowatego podczas jazdy. Więcej radochy z jazdy mnie dawał singiel.

 

Plusy trampa:

- dużo dostępnego wyposażenia turystycznego

- fajny dźwięk silnika

- spora odporność na lekkie wywrotki terenowe. Dotyczy to także miasta - jak założysz gmole, to ew. wywrotka przy parkowaniu praktycznie nie pozostawia śladu na sprzęcie (w tych "wyższych" motocyklach to przydatna cecha)

 

Minusy trampa:

- jak dla mnie mało ergonomiczna pozycja za kierą (mam 186cm)

- podczas jazdy w deszczu robi się jezioro między nogami kierowcy

- ogólne wrażenie ciężkości i ociężałości

- przestarzała konstrukcja

- wbrew pozorom mały prześwit - praktycznie na większości krawężników szoruje się centralką o beton

 

Pegaso stylistycznie zdecydowanie wygrywa. Jeśli silnik ustawiony jest tak samo jak w beemce, to ma wielki plus za rekordowe zużycie paliwa. Ponadto wg. mnie apka sprawia wrażenie lżejszej (nie jeździłem, jedynie przymierzałem się w salonie) i łatwiejszej w manewrowaniu. Minus tego silnika, to typowy dla singli upierdliwy rozruch po np. tygodniowym postoju - niekiedy trzeba pokręcić starterem kilka/kilkanaście sekund.

 

Jak wygląda obecnie sprawa ABSu w tych motocyklach? Dla mnie jest to spory argument.

 

Do miasta osobiście wybrałbym Pegaso. Głównie za wrażenie lekkości i atrakcyjną stylistykę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem transalpa, miałem też BMW F650GS, który ma ten sam silnik co Pegaso.

 

Dziekuje za odpowiedz, ale o ile sie orientuje to od jakiegos roku Aprilia ma silnik Yamahy XT660 (ktory nota bene jest chwalony za 'kuloodpornosc').

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pegaso ma nowoczesny silnik na wtrysku, mniejsze spalanie i łatwiejszy serwis. Mniejsza waga więc poręczniejszy do wywijania po mieście. A widziałeś model Strada?

Co do odpału: miałem XTZ 660 i po miesięcznym postoju (a często były takie) zapalał od 2 razu (kręciłem nie więcej niż 3-4 sekundy). Raz na tydzień ( w weekendy) zapalał od razu. :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widziałeś model Strada?

 

Widzialem Strade, ale bardziej mi lezy Trail. Taki bardziej "endurowaty".

 

Z drugiej strony w przypadku pozniejszej odsprzedazy - Honde mi bedzie duzo latwiej sprzedc niz Aprilie.

Ech, mam jeszcze kilka miesiecy. Sprobuje pojezdzic jednym i drugim i zobaczymy co mi bardziej lezy.

Chwilowo ciut bardziej sklaniam sie w strone Hondy.

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ile zamierzac miec ten motocykl i ile Km srednio rocznie byś robił ??

 

Ha! To jest pytanie.

Szczerze mowiac sam nie wiem jak dlugo. Pewnie kilka lat - dlatego ubzduralo mi sie z salonu. Motocykla uzywam glownie do jazdy po miescie. W zasadzie w 99%. Na jakies dluzsze trasy biore samochod. Ni cholery nie ma we mnie duszy "free ridera".

 

Co nie zmienia faktu, ze moze mi sie odwidziec. Dwa lata temu byly dla mie Harleye i cala reszta. Pojezdzilem Virago, przymierzylem sie do kilku innych cruiserow i wiem, ze chce wysokiego siodla i wskaznika poziomu paliwa. No i ma mi sie podobac.

 

W zeszlym roku zrobilem jakies 6000 km. Pewnie w najblizszym czasie nie bedzie duzo wiecej. Praktycznie wszystko przeciskajac sie w korkach (stad chlodzony ciecza). Jazda 365 dni w roku (w Irlandii snieg jest ogromna radkoscia, za to deszczu nie brakuje.

 

Pozdrawiam

Eryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos odsprzedaży, to akurat nie sądzę, żeby łatwiej było sprzedać trampa 2007 niż pegaso. Dlaczego? Dlatego, że to ostatni rocznik tych trampków. Każdy potencjalny nabywca mając do wyboru trampa 2007 i 2008 będzie wolał nowszy model. W efekcie ceny roczników 2007 poszybują dość konkretnie w dół. To jest typowy efekt przy wprowadzaniu na rynek nowego modelu. Sprzedasz bez problemu, ale za słabe pieniądze. Mojego trampka sprzedawałem w znacznie korzystniejszej sytuacji rynkowej i z pełnym wyposażeniem turystycznym, i daleki jestem od stwierdzenia, że te sprzęty trzymają wartość.

 

Nie dziwię się szczerze mówiąc, że na trampa oferowany jest rabat. Ten model już od premiery Vstroma praktycznie został dość konkretnie wyeliminowany z rynku, a na wiosnę roczniki 2007 będą już niemal zupełnie niesprzedawalne.

 

To, że Honda ma wygórowane ceny na wiele swoich modeli, wcale nie świadczy o ich wysokiej wartości.

 

Przejeździłem sporo km na większości współczesnych modeli szosowego enduro. Na trampie ok. 15000km. Z trójki F650GS/transalp/Vstrom650 trampek podobał mi się zdecydowanie najmniej (chodzi mi o wrażenia z jazdy, nie o wygląd).

 

Tyle z mojej strony, jak masz jakieś konkretne pytania o trampa, to zapraszam.

 

pozdr :bigrazz:

Edytowane przez CosmoSquig
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Po ponad rocznej przygodzie z Virago 535

 

Zapomniałbym dodać: wzrost - 187cm, waga 110 kilo.

 

He, he, mnie by bardziej ciekawilo jak w ogole miesciles sie na tym motocyklu ?

 

Tak na powaznie, Pegaso jest sprawdzonym motocyklem, moze miec swoje wady ale te z regoly sa juz znane. Co przedstawi nowy Trans Alp to jeszcze zagadka. Co prawda Honda lipy raczej nie robi, ale... po przejsciach z moja pierwsza " K " powiedzialem sobie, ze nigdy wiecej nie kupie motocykla ktory jest mniej niz 2 lata na rynku.

 

Na Twoim miejscu zaczekalbym do Kwietnia, zrobil jazdy probne i wtedy zdecydowal. Intuicja nie powinna Cie zawiezc.

 

Honda czy Aprillia = BMW czy Jinlun... :biggrin:

 

Nie bardzo rozumiem - rozwic mysl

 

Hyosung czy HD ?

 

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe, no nie do końca .

 

Co do porównania BMW z Jinlun jako do Hondy i Aprilii , to było troche nie na miejscu i nie trafione kompletnie.

 

Osobiscie w tym porównaniu wolałbym Pegaso, nie słyszałem narzekań na ten model.

 

Wiesz Gurim jako forumowy expert ma nieco inne prawa niz inni, o wiadomosciach i przekonaniach nie wspomne :icon_mrgreen:

 

:icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...