Skocz do zawartości

kompresja


ja002
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

własnie. ja miałem skuter po remoncie(2 szlif cylka) i cisnienie mam słabe(na oko). sprawdzałem poprzez odpalenie go na kopa. jak świeca jest wkręcona lub wykręcona to jest mała różnica siły kopniaka. tak normalnie to ja moge go odpalic ręka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kompresje mierzy się specjalnymi przyrządami np takimi:

 

http://www.allegro.pl/item257697752_diesel...onc_uniwer.html

http://www.allegro.pl/item258602738_tester...egro_f_vat.html

 

 

przełożenia kopniaków są różne. w małym crossie możesz odpalić moto dwoma palcami przy zajefajnej kompresji...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jeśli kompresja spadnie poniżej jakiegoś poziomu, to trzeba (jesli to możliwe) zrobic szlif tłoku. Słaba kompresja to problemy z odpaleniem, mała moc..

 

Mowiac o kompresji mamy na mysli cisnienie sprezania mierzone np w barach. Co do posta zacytowanego - nie robi sie szlifu tloka, tylko szlif cylindra. W dodatku ta czynnosc dotyczy tylko cylindrow z tuleja zeliwna. POZDRO

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak "kompresja"="stopien sprezania" to lepiej byc nie moze

w poczciwej Mz-tce 250 to kop pod wpływem kompresji chciał nogę urwać, jak ktoś pierwszy raz do niej podchodził :D

 

to nie żadna kompresja ale źle ustawiony zapłon :D (zbyt wczesny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak "kompresja"="stopien sprezania" to lepiej byc nie moze

w poczciwej Mz-tce 250 to kop pod wpływem kompresji chciał nogę urwać, jak ktoś pierwszy raz do niej podchodził :D

 

Stopień sprężania - stosunek objętości cylindra + komory spalania (czyli gdy tłok jest w DMP) do komory spalania (gdy tłok jest w GMP). Od tej wartosci zależy sprawność silnika

 

Ciśnienie sprężani - siła działając na jednostkę objętości.

 

Obie wartości zależą do siebie, jednak nie są równe, nie możemy używać tych pojęć zamiennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie, jeśli kompresja spadnie poniżej jakiegoś poziomu, to trzeba (jesli to możliwe) zrobic szlif tłoku. Słaba kompresja to problemy z odpaleniem, mała moc..

 

Niekoniecznie. Przyczyn braku kompresji może być kilka. Np zapieczone pierścienie, wypalone gniazda zaworów (w 4T) jak i jeszcze kilka innych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obie wartości zależą do siebie, jednak nie są równe, nie możemy używać tych pojęć zamiennie.

 

zgodzę się z tobą, tylko, że kompresja(ciśnienie) nie przekroczy nigdy wartości stopnia sprężania. Dlatego piszę tutaj, że gdy kompresja równa się stopniowi sprężania to znaczy, że nie ma żadnych strat ciśnień na pierścieniach/zaworach itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak możesz porównywać ciśnienie do stopnia sprężania to tak, jakby porównywać 1m3 do 1m2. Jeśli jednak zdecydujesz się porównywać te wartości (same liczby) to przykładowo stopień sprężania w motocyklu WSK 125 wynosi 6.5 do 1. Ciśnienie sprężania może sięgać nawet 12 Bar. Jak widać wartość ciśnienia przewyższa wartość stopnia sprężania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...