Skocz do zawartości

Sprzęgło od jawy CZ w TS??


monter
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

może mi ktoś wytłumaczyć po co niektórzy zmieniają orginalne sprzegło w jawie TS na sprzęgło od CZ???? ja mam orginalne i nie narzekam. Mało tego mam quada zrobionego z TS'ki, docieram go nieźle i też nie narzekam na sprzegło....więc w czym problem???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wady sprzęgła 638

- uślizgi po zużyciu oringa

- pękanie, urywanie się "słupków" z gwintami w zabieraku

- głośniejsza praca (niż CZ)

 

Zmieniłem dwa sezony temu.

 

Moje spostrzeżenia po założeniu:

- nie ma uślizgu po zużyciu oringa ( w CZ go nie ma)

- prostsza konstrukcja

- jest lżejsze

- cichsza praca

 

Czesi zorientowawszy się że sprzęgło od 638 jest gorsze niż to od CZ w ostatnich modelach 639 i 640 powrócili do tego sprzęgła (od CZ)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taa...sprzęgło 638 to porażka....spędziłem 5 wspaniałych lat z Jawa 350 TwinSzrot i sprzęgło dało mi po doopie ostro. CZ-owskie jest lepsze, wieksza trwałość, prostsze i ogólnie jest fajne. Twoje dobrze działa bo lekko sie z nim obchodzisz albo nie zdajesz sobie sprawy ze cos jest nei tak. Bo w Jawie jak wszystko działa i moto jeździ to znaczy ze cos jest nie tak...

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kurczę, właśnie miałem kupować nowe sprzęgło do Jawy TS, przeczytałem, co o nim piszecie i zwątpiłem. Sprzęgło u mnie działa niby dobrze, ale ja ogólnie remontuję cały motocykl i chciałem wymienić to sprzęgło. Problemów technicznych z montażem sprzęgła od CZ nie ma? Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek? Odpowiedzcie, bo myślę, że skorzystam z waszego pomysłu. Głupio mi pytać, ale nie wiem, co to jest oring, którego w sprzęgle CZ podobno nie ma. Pozdrawiam, Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź dokładnie bo silniki mogą różnić się ilością zębów na kołach (choć przełożenie mają te same) i wtedy musisz przełożyć cały napęd pierwotny razem z zębatką na wale.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek, przełożenie się nie zmienia, ale oprócz kompletnego kosza musisz też mieć tuleję ślizgową od CZ.

Taką ze spiralnym rowkiem, nakładaną na oś wałka głównego, bo średnice tulei koszy CZ i TS są różne. (TS ma większą średnicę)

 

Nie można przełożyć całego zestawu bo zębatka na wał w TS ma inny profil stożka niż zębatka CZ więc nie są zamienne.

 

Ten oring to taka okrągła i o okrągłym przekroju podkładka- uszczelka osadzona w rowku pierwszego elementu wewnętrznego kosza sprzęgłowego (nie wiem czy dobrze się wysłowiłem)

Można ją zobaczyć np. w serwisówce Jawy TS

Miała ona w zamyśle kasować luzy wewnętrzne w koszu ale coś niedopracowano w tej konstrukcji.... więc powrócono do modelu z 634.

Jak pisałem już wcześniej. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już na ten temat milion postów w archiwum... wszystko tam jest.

 

Jest poza dyskusją że są dwa rozmiary przełożenia wstępnego, wystarczy porównać ilości zębów podawane w serwisówkach.

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jednak sprzęgło od CZ niezupełnie pasuje do Jawy, jakieś modyfikacje są

Chyba w poprzednim poście niewyraźnie napisałem że pasuje bez żadnych przeróbek?

No chyba że założenie tulejki ślizgowej od CZ jest przeróbką :(

 

 

 

Jest poza dyskusją że są dwa rozmiary przełożenia wstępnego, wystarczy porównać ilości zębów podawane w serwisówkach.

 

Nie masz racji kol Browarny

Przełożenie wstępne w CZ 350, Jawie350 i Jawie TS jest tylko jedno i wynosi 47/29.

Różne są tylko kosze sprzęgłowe ale zębatki nitowane do nich są tylko 47-zębowe (taka czeska unifikacja)

Różne są też koła zębate na wał (inny profil czopa) ale obydwa typy też tylko o 29 zębach

Łańcuszek sprzęgłowy we wszystkich modelach jest taki sam.

End :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się w nabliższych dniach pogrzebać i wrzucić skany, wtedy wrócimy do dyskusji ok?

 

Korzystając ze strony Brina - fana Jawy i CZ wrzucam printscreeny serwisówek z danymi technicznymi. Widoczne są dane przekładni pierwotnej w podanymi ilościami zębów. Przełożenie obydwu przekładni jest takie samo. Zmiana ilości zębów z mniejszej na większą wynikała ponoć z możliwości blokowania się łańcucha który z czasem dostawał znacznego niekasowalnego luzu.

 

http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=05e2fd2e4afb0efc

 

Sorki za złą jakość, mam nadzieję że jest czytelne.

Edytowane przez Browarny

SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaram się w nabliższych dniach pogrzebać i wrzucić skany, wtedy wrócimy do dyskusji ok?

 

Korzystając ze strony Brina - fana Jawy i CZ wrzucam printscreeny serwisówek z danymi technicznymi. Widoczne są dane przekładni pierwotnej w podanymi ilościami zębów.

Ok. Tu nie ma co dyskutować jeśli można to sprawdzić w literaturze.

 

Ale co do danych z printscreenu to mi się wydaje że ktoś po prostu pomylił czwórkę z jedynką i napisał 17 zamiast 47.

Ale może sie mylę. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...