Skocz do zawartości

Co kupić, wybrać ?!


żubr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

ale 4jku wie. takze niech sie wypowie, skoro poleca wszystkim spelnienie wymogow homologacyjnych, rejestracje i wykup OC, ktore chroni przed wypadkami w lesie w trakcie uprawiania motorsportu. tylko tak jak bozia przykazala - 100% legalnie.

 

crossow sie raczej nie rejestruje, stad nie mozna sie nimi legalnie poruszac po drogach publicznych. da sie zarejestrowac, ale troche bezsens,

 

 

No to ja już nie wiem czy wg Ciebie się da, czy się nie da, bo raz piszesz tak a raz się śmiejesz z możliwości rejestracji. Jakieś rozdwojenia jaźni czy pamięć złotej rybki?

 

A więc:

1. Nie polecam rejestracji crossa, tylko ogólnie polecam zakup sprzętów zdatnych do rejestracji co za tym idzie do uzyskania OC w normalny bezsporny sposób. Ty uważasz za bezsens, ja nie.

2. Jeśli jednak już zwróciłeś na to uwagę to są takie możliwości, jedna skrajnie nie ekonomiczna czyli wyposażenie w odpowiednie akcesoria, rzeczoznawcy, przeglądy itp. Druga to zakup sprzętu który już przeszedł już taką procedurę co sporadycznie się zdarza. Jest taka mała firemka niszowa która się nazywa KTM (możesz wygooglać) i spotkałem się kiedyś z prawdopodobnie oryginalnym kitem do SXa który umożliwił zarejestrowanie motocykla pierwszemu właścicielowi (moto sprowadzone ze Szwajcarii, zarejestrowane przez 1 właściciela). No ale przecież ty o tym wiesz... A nie, jednak nie wiedziałeś.

3. Co do OC to już napisałem, podważasz moje słowa bez żadnego uzasadnienia. Kolejny przykład twojej niewiedzy i arogancji. Przypominam (chociaż każdy normalny człowiek zdaje sobie z tego sprawę) że nie mam na myśli profesjonalnych zawodników a amatorów. W świetle przepisów stanowi to ogromną różnicę. Możesz sobie uważać że "uprawiasz motorsport" pyrkając po lesie (może jakoś się w ten sposób dowartościowujesz?) ale tak na prawdę jadąc endurakiem zarejestrowanym przez las jesteś zwykłym użytkownikiem pojazdu mechanicznego tyle że w miejscu w którym Cię być nie powinno za co grozi mandat. Tak samo jak OC chroni Cię na prywatnym parkingu pod marketem, tak może ochronić Cię na leśnej drodze. Czy według Ciebie, jak twój samochód wypadnie z drogi na zakręcie i przelecisz 30 metrów w las gdzie jakimś cudem przykładowy grzybiarz postawi sobie rower, to uważasz że OC Cię nie ochroni bo będziesz poza drogą? Uważasz że jaki jest zasięg OC, ile metrów od asfaltu? Skończ pisać głupoty człowieku.

 

W ramach ciekawostki: sam ubezpieczyłem OC KX125 w PZU. Motocykl nie był zarejestrowany. Nie do końca rozwiązuje to problem bo dalej można dostać karę np. za poruszanie się pojazdem niedopuszczonym do ruchu, ale po konsultacjach ze specjalistami od ubezpieczeń stanęło na tym że jeśli będzie prawo jazdy to OC będzie działało. Zapewne gdyby doszło do jakiejś dużej szkody to mogłoby stanąć na sądzie ale całe szczęście nie miałem okazji sprawdzić. Rozwiązania nie polecam, bo jak już wspomniałem to dosyć śliski temat, ale tak na wszelki wypadek wolałem mieć cokolwiek niż nic.

 

Masz jeszcze tu, jak będziesz zainteresowany to masz trop, resztę znajdziesz w necie:

http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?t=26570

 

 

OC chroni na lesnej drodze? tak? nie ma wylaczen, ze sport? ze droga publiczna? ze zakaz jazdy w lesie? w kogo tam wlecisz, ze OC potrzebne? w lesniczego? nie radze, bo mu bron podczas kolizji moze wypalic. jest cos takiego jak przyczynienie i spokojnie moga sie wykrecic, jak tylko sklamales w jednej rzeczy. tylko 3? ok. specjalista ds. ubezpieczen, mechanik i prawnik w jednym. nie studiowales moze jeszcze medycyny? i tu sie roznimy, ja bym do motosportu poza drogami publicznymi nie wykupowal zwyklego OC, bo nic nie jest warte. takze jezeli, dlatego sie przyp*erdoliles do mojej wypowiedzi to i tak nie masz racji.

 

 

 

 

 

 

Tyle bzdur w jednym miejscu że nie chce mi się tracić czasu na tłumaczenie bo mam lepsze rzeczy do roboty. Dla zainteresowanych (pierwszy link jaki znalazłem):

 

 

http://www.pomorska.pl/strefa-biznesu/a/co-pokrywa-ubezpieczenie-oc-sprawcy-wypadku-przeczytaj-praktyczny-poradnik,11725992/

 

O odszkodowanie z ubezpieczenia OC można się ubiegać w następujących przypadkach:

- zderzenie naszego pojazdu z innym pojazdem – zarówno na jezdni, jak i na parkingu, czy leśnej drodze;

- potrącenie naszym pojazdem pieszego lub rowerzysty;

Czytaj więcej: http://www.pomorska.pl/strefa-biznesu/a/co-pokrywa-ubezpieczenie-oc-sprawcy-wypadku-przeczytaj-praktyczny-poradnik,11725992/

 

 

 

 

Nie musisz przepraszać, po prostu już zamilcz.

 

 

problem to mozna miec jak sie wymienia olej silnikowy co 60mth, albo 4 lata jak mi doradzales z jannikiel.

 

Masz na myśli rozmowę w której upierałeś się przez kilka stron że w serwisówce było napisane żeby wymieniać olej co 5mth? No ale tak, już w tamtej rozmowie pokazałeś swoje oblicze :) widzę że przynajmniej w tym jesteś konsekwentny. Szkoda na Ciebie czasu...

 

 

ja jestem swiezakiem

 

No i tyle w temacie. Żebyś tylko się jeszcze zachowywał adekwatnie to poziomu wiedzy.

Edytowane przez 4jku

Heartstone. Link do założenia konta z nagrodą za aktywację :)

 

https://battle.net/recruit/SGD6NTGVLV?blzcmp=raf-hs&s=HS&m=pc

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

yamaha dt125 - ulubiona Michoa, mi ja polecal na pierwsze moto.

 

ja to preferuje crm 125 z ty że do crm 125 jest obecnie dosyć kiepsko z gratami ramowymi np lagi jakieś plastiki lampy itp :(

 

można też rozważyć kdx 125 -wciąż to koszty utrzymania inne niż exc czy wr a jednak ostrzejsze od dt ........

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem i na awaryjność narzekałem:) Ma chyba 2 km wiecej od odblokowanej dt i lepsze zawieszenie ale nie jest tak wytrzymała - raczej delikatny sprzęt.

No i z dt nie ma nic wpólnego. KTM LC2 to jest dt pod nazwą KTM podobnie jak SACHS ZX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Cześć :biggrin:

Od dawna przymierzam się do kupna swojego pierwszego motocykla. Myślałem nad Yamahą DT 125 głównie z tego względu iż jest ona bardzo często polecana jako motocykl: niezawodny, prosty w serwisowaniu (ponoć 80% napraw da radę wykonać w domowych warunkach) oraz z masą części zamiennych. Jednak niedawno wpadła mi w oko MZ 125 SX z 2006 roku. Byłem niedawno na oględzinach, okiem laika wszystko wygląda na sprawne sam motor na zimnym silniku odpalił bez żadnego problemu i ładnie trzymał obroty, całkiem fajnie się zbierał, przebieg 17 K km. Czytałem i dowiedziałem się że z częściami do niej jest problem bo wszystko trzeba ciągnąć z Niemiec :sad:. Powiem szczerze nie daje mi ta MZetka spokoju i chciałbym się zapytać czy warto według was się w to pchać czy raczej olać sprawę.

No i przy okazji chciałbym zapytać czy wy polecalibyście jakieś moto z którym mógłbym zacząć przygodę :P
(jeździć umiem ale brakuje mi praktyki)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już kiedyś pytałem, poczytałem też. W wyniku myślałem o DT 125 i poleconej TTR 250 ale ... poczytałem trochę, pooglądałem i te motocykle swoje ważą :-( Mi przydałoby się jakieś enduro (z papierami). Coś lekkiego, dzielnego w terenie, zwinnego i niskiego (ale wyższego i mocniejszego niż TTR 125 syna - BTW bardzo fajny motocykl). Ideałem byłby chyba KTM Freeride 250 R ale trzymają cenę. Jest coś podobnego z innych firm o podobnej charakterystyce? Myślałem też o KTM EXC 125 - wysoka koza ale lekka i parę osób mi ją poleciło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć :biggrin:

 

Od dawna przymierzam się do kupna swojego pierwszego motocykla. Myślałem nad Yamahą DT 125 głównie z tego względu iż jest ona bardzo często polecana jako motocykl: niezawodny, prosty w serwisowaniu (ponoć 80% napraw da radę wykonać w domowych warunkach) oraz z masą części zamiennych. Jednak niedawno wpadła mi w oko MZ 125 SX z 2006 roku. Byłem niedawno na oględzinach, okiem laika wszystko wygląda na sprawne sam motor na zimnym silniku odpalił bez żadnego problemu i ładnie trzymał obroty, całkiem fajnie się zbierał, przebieg 17 K km. Czytałem i dowiedziałem się że z częściami do niej jest problem bo wszystko trzeba ciągnąć z Niemiec :sad:. Powiem szczerze nie daje mi ta MZetka spokoju i chciałbym się zapytać czy warto według was się w to pchać czy raczej olać sprawę.

 

No i przy okazji chciałbym zapytać czy wy polecalibyście jakieś moto z którym mógłbym zacząć przygodę :P

(jeździć umiem ale brakuje mi praktyki)

daj sobie spokoj z malo popularnymi motorkami, ciezko o czesci, a nowsze juz nie beda i tylko bedzie gorzej. w tych sprzetach czesto sie robi pierdoly; linki, klamki, kiery, lozyska itp. zobacz na czym jezdza w Twojej okolicy, odwiedz okoliczny sklep z czesciami i popytaj. DTka jest spoko, mozna legalnie na B, a takze odblokowac na ~28km, ale wtedy serwis bedzie potrzebny czesciej. jeszcze kawa KMX - odpowiednik yamy, ale to nr. 2 raczej.

 

Już kiedyś pytałem, poczytałem też. W wyniku myślałem o DT 125 i poleconej TTR 250 ale ... poczytałem trochę, pooglądałem i te motocykle swoje ważą :-( Mi przydałoby się jakieś enduro (z papierami). Coś lekkiego, dzielnego w terenie, zwinnego i niskiego (ale wyższego i mocniejszego niż TTR 125 syna - BTW bardzo fajny motocykl). Ideałem byłby chyba KTM Freeride 250 R ale trzymają cenę. Jest coś podobnego z innych firm o podobnej charakterystyce? Myślałem też o KTM EXC 125 - wysoka koza ale lekka i parę osób mi ją poleciło.

2t czy 4T? jaki budzet? bo to dosc istotna kwestia. dt kosztuja od ~3000 do ~9000zl, takze duzo to nie mowi. za 8000zl mozesz miec crf450r 4T, 60km, ~110kg. ktmy sa drozsze w serwisie od japoncow, daruj sobie. zaraz pewnie przyjda przyczajeni fani pomaranczowego z malopolski i powiedza, ze to nieprawda :D waga to pojecie wzgledne, porownujesz wage 2T i 4T, w dodatku 125 2T i 250 4T, dziwi Cie, ze wieksza pojemnosc w czterotakcie jest ciezsza? do 140kg w terenie jest do zniesienia. czytalem ostatnio opis hanldarza o jego KTM: silnik chodzi rowno i cicho jakby byl zrobiony w japonii. tadam!

 

 

Witam jakie są modele enduro chyba to sie tak nazywa sof enduro które nie wymagaja częstych remontów silnika

takie jak np dt czy kmx

w przedziale od 98 do 05

i tylko 125 i silnik 2t

z góry dziękuje

 

 

dt, kmx i to by bylo na tyle xD nie ma za duzego wyboru, bo to takie dziwne polaczenie: 2T & SOFT. 2T hard raczej, a 4T soft, DualSport. pozdrawiamy i czekamy na opinie fachofcow ;) jak sie burzy nie wywola to nie zasluzysz na ich atencje ;D

Forum nie służy do zdobywania wiedzy, informacje znajdź sobie w internecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam!

 

Szukam motocykla typu Enduro, mam 17 lat oraz 184 cm wzrostu. Chciałbym rozpocząć moją przygodę z Enduro i szukam moto dla początkującego, dużo czytałem o motocyklach różnych typów i myślę że, 2T jest mniej awaryjny co 4T. Cena nie gra roli ponieważ mieszkam w Szwecji a ceny są różne. A nie będę jechał na koniec kraju aby zobaczyć sam motocykl, ponieważ to kosztuje czasu i benzyny więc szukam motocykla w okolicach Sztokholmu. Jakby to powiedzieć, mój budżet to jakieś 3365 zł a reszta idzie na kask, rękawice itp. Tak wiem że, najlepsze dla początkującego jest Yamaha DT 125 ale takowej nie ma w Sztokholmie i jest dość rzadka, a transport z Polski kosztuje ponad 2000 kr. Czy jest jakaś alternatywa na taki budżet w okolicach tej ceny? Poszukam coś na stronie Blocket.se . Obecnie mam na oku motocykl Honda CR80 z 2003 za 6500 kr a moim budżetem jest maks 9000 kr, głównie to będę się, na nim uczył oraz jeździł do sklepu przez las i kawałek asfaltu jak i lekko szalał po nawierzchniach piaskowych jak i takich leśnych. Oto motocykle którymi jestem zainteresowany:

 

 

Honda CR 80 R 2003r

 

Honda XR 80 Cross 1989r

 

Fiddy 125 2008r

 

Yamaha YZ 80 2001r ?

 

Honda CR 80 2002r

 

Kawasaki KDX 250 1993r

 

Honda CR 85 2005r

 

I to obecnie tyle, chciałbym aby tak dużo nie spalał ale podobno Honda CR 80 R z 2002 dużo pali, chyba wymiana gaźnika by to naprawiła :) . Czekam na Wasze opinie o tych motocyklach oraz sugestie. A i motocykl Fiddy to jakiś szwedzki mało znany, ale pełno go tutaj, może ktoś słyszał o nim.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

stary przeczytaj chodź 2 ostatnie strony tematu bo masz rozstrzał jak panna z muszelki po obfitej pateli tu kros tam mułowaty dual bez blachy tu mocny dual z blachą :D

 

ale już się wysilę i napiszę po jednym zdaniu

cr80 -mocny leciutki dużo pali , bardzo szybko sie zużywa silnik , rewelacyjny zawias do skoków

xr80 nic nie pali ale w ogóle nie jedzie w PL rzadkość i nie ma homologacji ale prawie wieczny i bezobsługowy sprzęt

yz80 jak cr 80 tylko inny kolor i producent

kdx 250 -stare hard enduro , zawias gorszy od cr 80 , sporo cięższy ale ma lampy i najmocniejsze z tych co wymieniłeś i najlepszy dół , może być zarejestrowane , dosyć trwałe tylko że pali jeszcze więcej niż cr 80 u nas w PL słabo z częściami zamiennymi do tego nie wiem jak w szwecji

 

kdx 250 jest najsensowniejszy z tego co wymieniłeś ale dla osoby która nigdy niczym nie jeździła będzie cholernie mocny , cr 80 też cię sponiewiera do tego brak dołu i częste remonty , nie macie tam zwykłych duali 125 albo 80 np dt 125 ? albo mtx 125 ? albo kdx 125 ? kdx 125 jest sporo słabszy od 250 i mniej pali.....

 

najmniej serwisowa i najtańsza w utrzymaniu z tego co wymieniłeś jest xr80 ale ja myślę że szybko się tobie znudzi to jest słabsze niż 80 2t natomiast fakt jak trafisz zdrową to nic tylko lać paliwo ...

"... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntian

michoa-100% stylistów bez szyku

 

http://miszczua.cba.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję bardzo :D. Myślę że ta Honda XR 80 wybiorę w ostateczności, jeżeli nic nie znajdę lepszego na początek, powiem że gdy jechałem 35 km/h to czułem lekki lęk, ale idzie się przyzwyczaić a gdy już to się stanie, ogarnięcie mocy motocykla XR 80 to kupi się, co lepszego a nawet jak się, uda to z Polski sprowadzi :D. Niestety nie ma wymienionych motocykli przez Ciebie :( . Pogadam z rodzicami jeśli chodzi o ściąganie z Polski. Jeszcze jak jest z częściami do tych moto w Polsce? U mnie do Hondy XR 80 nawet coś jest nowego i taniego, ale jak to jest w Polsce z innymi? Ale z tego co patrzę, to w Polsce znalazłem sklep internetowy https://www.sklepmotocyklowy.pl/pl/produkty,-1,13126,1,czesci-honda-xr-80-r.html posiadają tam części do motocykla po całkiem dobrej cenie :) , więc nawet mi pasuje te moto. Może jest podobna maszyna z częściami którymi pasują również do tego modelu? Znalazłem Honde XR 80 i CR 80 za tą samą cenę.

 

Który byłby najlepszy według Ciebie i dlaczego ? :)

 

Ogólnie to moje wymagania to :

 

Prędkość maksymalna od 100 km/h

 

Mała awaryjność

 

Wytrzymały

 

Aby można skakać po małych górkach do 1 metra nawet

 

Mocne zawieszenie

 

Mało palący

 

Co do świateł to mogę sobie zamontować samodzielnie :) ,

Edytowane przez HuczuL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale, mówie że u mnie nie ma DT 125... Poczekam, może coś się znajdzie. A i mam pytanie co do opon, to chodzi oto że, przykładowo mam motocykl który ma opony kostki na teren, do sklepu mam przez las 800m a pozostałe 200m jest po asfalcie do sklepu na parking. Więc jak to by było z oponami? Nie może być tylnia opona w kostke a przednia na asfalt :F ? Jak by było lepiej?

 

Szybkie pytanie:

 

Yamaha DT 125 LC 57U 2010r (3750KR)

Suzuki RM 125 1994r (6000KR)

KTM 125 1999r (6500KR)

Yz 125 2003r (6500KR)

Suzuki RM 125 1989r (6500KR)

Suzuki RM 125 1985r (6500KR)

Cagiva WMX 125 1988r (7000KR)

Yamaha YZ 125 1994r (7000KR)

Yamaha 125 1983r (7900KR)

Suzuki 125 1997r (8500KR)

KTM 125 2004r (9000KR)

 

Plan się, zmienił. Dostęp do wszystkich moto w całej Szwecji, oto 125- piątki, zainteresowało mnie pierwsze moto tylko nie złyszałem że jest LC 57U , ma elektryczny zapłon?

 

Który wybrać po koleji.

 

Mam małe pytanie, czy motocykle mają linie napięcia 12V ? Bo chciałbym reflektor zamontować z przełącznikiem.

Edytowane przez HuczuL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...