darmik24 Posted September 17, 2007 Hej! Ratunku!!!!!!!!!!!!! Nabyłem Jawę 350 TS. Remontuję ją sobie. Wszystko chyba pójdzie bez problemu oprócz zbiornika paliwa. Jawa ta stała wiele lat w garażu z małą ilością paliwa w zbiorniku. Zbiornik wewnątrz poważnie zardzewiał, z zewnątrz nie. I mam teraz problem. Jak mam tę rdzę usunąć? Robiłem tak: wlałem trochę paliwa i wrzuciłem 2-3 garście małych śrub i nakrętek do środka. Trzęsłem zbiornikiem kilka godzin. Potem to wylałem, umyłem zbiornik. Pomogło, rdzy zostało niewiele. Zbiornik postał pusty i czysty kilka dni i rdza na nowo wylazła!!!!!!!!, błyskawicznie. I co ja mam z tym teraz zrobić? Pomóżcie! Jest na to jakiś sposób, czy bak jest do wywalenia? Pozdrawiam, Darek Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lukass102 Posted September 17, 2007 (edited) Sposób dobry, z tym, że zamiast benzyny lepiej się spisuje nafta. Ja od razu po takim zabiegu bak przepłukałem i zalałem mieszanką, teraz tylko pilnuje, żeby za długo nie stał z małą ilością benzyny i nie rdzewieje ponownie. Ewentualnie można zabezpieczyć to specjalną farbą do zbiorników, ale to już droższa zabawa. Tak czy tak, musisz jeszcze raz dokładnie oczyścić zbiornik. Ja bym oczyścił go dobrze i zalał od razu do pełna i nic więcej nie robił. Tak teraz nie rdzewieje mi bak w simsonie dobre 2 lata.Pozdro :icon_biggrin: W tym temacie masz wymienione specyfiki do zabezpieczania baku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=rdza+w+baku Edited September 17, 2007 by Lukass102 Quote Share this post Link to post Share on other sites
darmik24 Posted September 17, 2007 Sposób dobry, z tym, że zamiast benzyny lepiej się spisuje nafta. Ja od razu po takim zabiegu bak przepłukałem i zalałem mieszanką, teraz tylko pilnuje, żeby za długo nie stał z małą ilością benzyny i nie rdzewieje ponownie. Ewentualnie można zabezpieczyć to specjalną farbą do zbiorników, ale to już droższa zabawa. Tak czy tak, musisz jeszcze raz dokładnie oczyścić zbiornik. Ja bym oczyścił go dobrze i zalał od razu do pełna i nic więcej nie robił. Tak teraz nie rdzewieje mi bak w simsonie dobre 2 lata.Pozdro :) W tym temacie masz wymienione specyfiki do zabezpieczania baku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=rdza+w+baku oOk, dzięki, ale trzeba pilnować, z tego wynika, że zardzewiały bak to już kłopot, nie da się chyba przywrócić go do poprzedniego stanu Quote Share this post Link to post Share on other sites
Puzel Posted September 18, 2007 Da się, tylko trzeba użyć odpowiednich specyfików, np.http://www.allegro.pl/item224708299_por15_...iania_baku.html Quote Share this post Link to post Share on other sites
Lukass102 Posted September 18, 2007 Jak się zabezpieczy emulsjami takimi jak w linku wyżej to i stan fabryczny będzie. A tak tylko wyczyszczony też nie stanowi, przynajmniej dla mnie problemu. Zimą, co jakieś 2 tygodnie bujnę moto, żeby olej z mieszanki osiadł na ściankach i nic się nie dzieje. I nie używam filtrów paliwa, bo nie ma potrzeby :D Quote Share this post Link to post Share on other sites
NaczelnyFilozof Posted September 18, 2007 U mnie w baku też korozja zjadała wszystko.nie pomogły czyszczanie licznymi specyfikami. Zawsze jakiś maleńki syfik zatyał kranik... Pomogło wstawinie filtra na rurke kranika wewnątrz baku... Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest marcpol Posted September 18, 2007 Może to pomoże http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...ic=77176&hl=bak Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dziki_YZF Posted September 29, 2007 Witam!Niedawno nabyłem takie moto do kolekcji i dzisiaj zacząłem składać ale w baku było trochę benzyny więc chciałem to wylać. Po odkręceniu korka od baku zobaczyłem kwitnący dosłownie lakier i kupę rdzy. Jak to najlepiej wyczyścić i czym to później zakonserwować? W moto wachy nie będzie bo będzie stał u mnie w pokoju i się świecił ale najlepiej żeby była możliwość nalania wachy później i żeby nic się z tym nie działo. pozdro Quote Share this post Link to post Share on other sites
wueska Posted September 30, 2007 super zdaja egzamin stare nakretki wrzucone do środka baku zmieszane z jakaś substancja typu nafta.... trzepoczesz bakiem z tymi nakretkami one sie obijaja i rdza odpada, płukasz bak jakaś pierdoła np. nafta. i znowu az do uzyskania zadowalajacego efektu poczym zamontujesz bak i montujesz jakis filterek paliwa;] Quote Share this post Link to post Share on other sites
wicek15 Posted September 30, 2007 Jak Ja czyściłem bak od Jawy P20, to nasypałem do środka kamieni, dolałem z 200-250 ml czystej benzyny i 20 minut porządnego potrząsania. Po tym pożądnie wypłukałem, nalałem goracej wody z płynem, wypłukałem, znowu wodą, wysuszułem i bak był jak nowy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Dziki_YZF Posted September 30, 2007 Ok to płukanie bym już wiedział ale jak zakonserwować bak żeby nie robiła się w środku rdza? Moto najprawdopodobniej będzie stało w ciepłym pokoju jak się uda więc temperatura non stop dodatnia. pozdro Quote Share this post Link to post Share on other sites
mahermnih1 Posted September 30, 2007 Proponuje piaskowanie baku ponieważ to jedyne dobre rozwiązanie zapraszam na www.mahermoto.fora.pl tam jest wszystko opisane i przy okazji zapraszam do rejestracji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mahermnih1 Posted September 30, 2007 Proponuje piaskowanie baku ponieważ to jedyne dobre rozwiązaniezapraszam na www.mahermoto.fora.pl tam jest wszystko opisane i przy okazji zapraszam do rejestracji. Quote Share this post Link to post Share on other sites
pioter_gpz Posted September 30, 2007 (edited) dwa takie same tematy zalozone swiezo... opcja uszkaj ten temat byl juz rozpisywany! po co zasmiecac forum?! Edited September 30, 2007 by pioter_gpz Quote Share this post Link to post Share on other sites
matata Posted October 23, 2007 Kranik paliwowy musi być wykręcony, a otwory na czas tego zabiegu zaślepione. Do baku wsyp potłuczonego szkła o różnej gradacji i potrząsaj nim we wszystkich kierunkach. Zabieg ten powtarzaj do skutku tzn do momentu aż wsypane szkło będzie czyste, bez zabarwień i kawałków rdzy. Później użyj odrdzewiacza Fosol, trzeba całą powierzchnię od wewnątrz "wytośtać" tym preparatem, można też dodać trochę piasku a na koniec przepłukać ciepłą wodą i osuszyć. Ostatnią czynnością jest zabezpieczenie oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni, do tego nadaje sie farba "Kerwinyl". Jest to farba podkładowa używana także w przemyśle okrętowym rozpuszczalna w denaturacie i występuje pod kilkoma nazwami. Tę farbę wlewasz do baku i pokrywasz nią całą powierzchnię, nadmiar wylewasz i w razie koniecznosci czynność powtarzasz. Uzyskana powierzchnia jest odporna na dziełanie benzyny i jest trwała. Zabieg ten zastosował kumpel w kilku wiekowych motorkach, a ja w komarze MR230 i jest ok!. Quote Share this post Link to post Share on other sites