Skocz do zawartości

Motocyklowy zbiornik paliwa


darmik24
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej! Ratunku!!!!!!!!!!!!! Nabyłem Jawę 350 TS. Remontuję ją sobie. Wszystko chyba pójdzie bez problemu oprócz zbiornika paliwa. Jawa ta stała wiele lat w garażu z małą ilością paliwa w zbiorniku. Zbiornik wewnątrz poważnie zardzewiał, z zewnątrz nie. I mam teraz problem. Jak mam tę rdzę usunąć? Robiłem tak: wlałem trochę paliwa i wrzuciłem 2-3 garście małych śrub i nakrętek do środka. Trzęsłem zbiornikiem kilka godzin. Potem to wylałem, umyłem zbiornik. Pomogło, rdzy zostało niewiele. Zbiornik postał pusty i czysty kilka dni i rdza na nowo wylazła!!!!!!!!, błyskawicznie. I co ja mam z tym teraz zrobić? Pomóżcie! Jest na to jakiś sposób, czy bak jest do wywalenia? Pozdrawiam, Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób dobry, z tym, że zamiast benzyny lepiej się spisuje nafta. Ja od razu po takim zabiegu bak przepłukałem i zalałem mieszanką, teraz tylko pilnuje, żeby za długo nie stał z małą ilością benzyny i nie rdzewieje ponownie. Ewentualnie można zabezpieczyć to specjalną farbą do zbiorników, ale to już droższa zabawa. Tak czy tak, musisz jeszcze raz dokładnie oczyścić zbiornik. Ja bym oczyścił go dobrze i zalał od razu do pełna i nic więcej nie robił. Tak teraz nie rdzewieje mi bak w simsonie dobre 2 lata.

Pozdro :icon_biggrin:

 

W tym temacie masz wymienione specyfiki do zabezpieczania baku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=rdza+w+baku

Edytowane przez Lukass102
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sposób dobry, z tym, że zamiast benzyny lepiej się spisuje nafta. Ja od razu po takim zabiegu bak przepłukałem i zalałem mieszanką, teraz tylko pilnuje, żeby za długo nie stał z małą ilością benzyny i nie rdzewieje ponownie. Ewentualnie można zabezpieczyć to specjalną farbą do zbiorników, ale to już droższa zabawa. Tak czy tak, musisz jeszcze raz dokładnie oczyścić zbiornik. Ja bym oczyścił go dobrze i zalał od razu do pełna i nic więcej nie robił. Tak teraz nie rdzewieje mi bak w simsonie dobre 2 lata.

Pozdro :)

 

W tym temacie masz wymienione specyfiki do zabezpieczania baku: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?sh...&hl=rdza+w+baku

 

o

Ok, dzięki, ale trzeba pilnować, z tego wynika, że zardzewiały bak to już kłopot, nie da się chyba przywrócić go do poprzedniego stanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się zabezpieczy emulsjami takimi jak w linku wyżej to i stan fabryczny będzie. A tak tylko wyczyszczony też nie stanowi, przynajmniej dla mnie problemu. Zimą, co jakieś 2 tygodnie bujnę moto, żeby olej z mieszanki osiadł na ściankach i nic się nie dzieje. I nie używam filtrów paliwa, bo nie ma potrzeby :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Niedawno nabyłem takie moto do kolekcji i dzisiaj zacząłem składać ale w baku było trochę benzyny więc chciałem to wylać. Po odkręceniu korka od baku zobaczyłem kwitnący dosłownie lakier i kupę rdzy. Jak to najlepiej wyczyścić i czym to później zakonserwować? W moto wachy nie będzie bo będzie stał u mnie w pokoju i się świecił ale najlepiej żeby była możliwość nalania wachy później i żeby nic się z tym nie działo.

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

super zdaja egzamin stare nakretki wrzucone do środka baku zmieszane z jakaś substancja typu nafta....

trzepoczesz bakiem z tymi nakretkami one sie obijaja i rdza odpada, płukasz bak jakaś pierdoła np. nafta. i znowu az do uzyskania zadowalajacego efektu poczym zamontujesz bak i montujesz jakis filterek paliwa;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak Ja czyściłem bak od Jawy P20, to nasypałem do środka kamieni, dolałem z 200-250 ml czystej benzyny i 20 minut porządnego potrząsania. Po tym pożądnie wypłukałem, nalałem goracej wody z płynem, wypłukałem, znowu wodą, wysuszułem i bak był jak nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Kranik paliwowy musi być wykręcony, a otwory na czas tego zabiegu zaślepione. Do baku wsyp potłuczonego szkła o różnej gradacji i potrząsaj nim we wszystkich kierunkach. Zabieg ten powtarzaj do skutku tzn do momentu aż wsypane szkło będzie czyste, bez zabarwień i kawałków rdzy. Później użyj odrdzewiacza Fosol, trzeba całą powierzchnię od wewnątrz "wytośtać" tym preparatem, można też dodać trochę piasku a na koniec przepłukać ciepłą wodą i osuszyć. Ostatnią czynnością jest zabezpieczenie oczyszczonej i odtłuszczonej powierzchni, do tego nadaje sie farba "Kerwinyl". Jest to farba podkładowa używana także w przemyśle okrętowym rozpuszczalna w denaturacie i występuje pod kilkoma nazwami. Tę farbę wlewasz do baku i pokrywasz nią całą powierzchnię, nadmiar wylewasz i w razie koniecznosci czynność powtarzasz. Uzyskana powierzchnia jest odporna na dziełanie benzyny i jest trwała. Zabieg ten zastosował kumpel w kilku wiekowych motorkach, a ja w komarze MR230 i jest ok!.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...