Skocz do zawartości

Kto ma Yamahe FJR 1300 ( FJR1300 )


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...

temat widzę już wiekowy nie wiem czy można odgrzewać ale skoro się wpisałem w to forum to tak mam i bardzo sobie chwalę

 

Jeżdżę FJR już ponad rok mam 2007 rocznik nawinąłem jakieś 12000 km nasze góry całe południe, autostrady, ruch miejski przesiadłem się z Triumph Trophy 900 2002r którym wcześniej zrobiłem te same trasy moje spostrzeżenia i odczucia, podróżujemy z żoną moja waga + reszta z bagażami to dodatkowe 200 kg do i tak ciężkiej 300 kg FJR

Zalety FJR

- mocny i elastyczny silnik, miałem mieszane uczucia odnośnie 5-biegowej skrzyni ale zauważyłem że przy prędkościach powyżej 100 Yamaha ma niższe obroty na 5-tce niż Triumph na 6-tce, spokojnie można też jechać już 70 km/h po za tym w górach zdecydowanie mniej mieszania biegami

- bdb zintegrowane hamulce dlatego może o niebo lepsze niż poprzednik

- praca sprzęgła jest super przy ruszaniu przy stromych podjazdach z miejsca na hamulcu nożnym nie było jąkania na prostej to bajka

- mam podwyższoną kierownicę-zdecydowanie lepsza pozycja dla mojego kręgosłupa przy Triumph dawał mi trochę w kość

- w dolnej części dodatkowe osłony nóg i przedłużony przedni błotnik podczas jazdy w deszczu nie mogłem się nadziwić że złażę na stacjach suchy

- lepsze prowadzenie w zakrętach śmielej się kładłem co miało przełożenie też na oponę tylną bo zjadłem nowego Michelina z lewego boku nie wiem czy to normalne przy przebiegu 12000 km założę teraz Metzelera Z8

 

Co miał lepszego Triumph

- przednia szyba, chociaż Yamaszka ma elektryczne podnoszenie co jest wygodą ale tylko przy mniejszych prędkościach na autostradach zachowuje się jak chorągiewka szarpie nią we wszystkie strony szczególnie za Tirami a przy prędkościach powyżej 150 km/h kładzie się jak łan zboża na polu, do Triumpha miałem dodatkowo deflektor i czułem się o wiele pewniej, tutaj mam wrażenie że zaraz się coś urwie

- super drugi bieg zdecydowanie dłuższe przełożenie, Yamaha ma za krótkie (takie tylko moje odczucie)

- dźwięk 3-cylindrowego silnika powyżej 4000 jest super w Triumph , Yamaha brzmi może lepiej na wolnych obrotach ale jest to tylko miauczenie kotki

 

moja opona po 12 000 km lewa strona po górach i rondach

 

post-91354-0-16178000-1510047157_thumb.jpg

post-91354-0-60030400-1510047168_thumb.jpg

post-91354-0-56519400-1510047370_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...