Jump to content
Sign in to follow this  
darmik24

Jawa 350 TS

Recommended Posts

Hej! Może mi ktoś doradzić, czy do Jawy 350 TS można założyć grubszą tylną oponę niż fabryczna? Fabryczna to 18X3.50. Jest ona trochę chuda. Grubsza robiłaby lepsze wrażenie. Oczywiście chodzi o taką, aby zmieściła się w ramie i pytanie zadaję temu motocykliście, który robił taką operację. Pozdrawiam, Darek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mialem 4.00 ale to juz max a i tak troszke obcieralo :) Po mojemu nie ma co kombinowac i patrzec jak wyglada, oryginal spisuje sie znakomicie i nie ma co kombinowac...

:evil:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mialem 4.00 ale to juz max a i tak troszke obcieralo :buttrock: Po mojemu nie ma co kombinowac i patrzec jak wyglada, oryginal spisuje sie znakomicie i nie ma co kombinowac...

:crossy:

 

OK! Wiążąca odpowiedź, dzięki, nie będę kombinował

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzeczywiście 3.50 w zupełności wystarcza nawet przy zapakowanym moto z pleczkczkiem.

Jest tylko jedno ale :buttrock: Trzeba więcej pompować niż fabryka zaleca.

Z dużym obciążeniem daję 2,5 atmosfery i jest git.

No i na szerokim kapciu więcej pali...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie mam z tyłu 110/90 18 i spisuje się bardzo dobrze. I jej na pewno nie wymiennie na standardową. Mam osłonę na łańcuch i idealnie się wszystko mieści. Jeśli zdejmiesz osłonę to 120/90 wejdzie.

 

POZDRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja u siebie mam z tyłu 110/90 18 i spisuje się bardzo dobrze. I jej na pewno nie wymiennie na standardową. Mam osłonę na łańcuch i idealnie się wszystko mieści. Jeśli zdejmiesz osłonę to 120/90 wejdzie.

 

POZDRO

 

Kurczę, dzięki, mógłbyś przysłać mi zdjęcie twojego motocykla od tyłu? Chciałbym zobaczyć tą oponę. [email protected], GG 9780084

 

Rzeczywiście 3.50 w zupełności wystarcza nawet przy zapakowanym moto z pleczkczkiem.

Jest tylko jedno ale ;) Trzeba więcej pompować niż fabryka zaleca.

Z dużym obciążeniem daję 2,5 atmosfery i jest git.

No i na szerokim kapciu więcej pali...

 

Hej! nie chodzi o wytrzymałość opony, tylko o wygląd. Jak trochę więcej spali z szerszą oponą, to pestka, najważniejszy jest szyk

Share this post


Link to post
Share on other sites

oprucz spalania własciwosci trakcyjne.. ale liczy sie tylko szyk:P

 

 

110- byłą strosowana puźniej w MZ zamiast 3.50 wiec spokojnie mozesz ja zastosowac w jawie;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oryginalne Barumki są podłej jakości także dla własnego bezpieczeństwa warto zainwestować w coś lepszego.Ja miałem w Jawie oponę 120/90/18 i spokojnie mieściła się w wahacz nawet z osłoną łańcucha( ale tak tylko tylko ). Może to i wyglądało fajnie ale prowadziło się nie za pewnie także moim zdaniem aby bezpiecznie jeździć to 100 czyli 4.0 to max szerokość jaką można zastosować. Swoją drogą widywałem Jawy z tylnym kapciem 130 ale to już przerost formy nad treścią. Aha przy szerszej opnie zmień zębatkę zdawcza na 17, łatwiej będzie silnikowi przekazywać moc na koło. Pozdrawiam Bartek

Edited by Bartek.M

Share this post


Link to post
Share on other sites

110- 18 firma MZ stosowała zamiennie zamiast 3.50- 18 wiec niewidze problemu montowania 110 w jawie..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurczę, dzięki, mógłbyś przysłać mi zdjęcie twojego motocykla od tyłu? Chciałbym zobaczyć tą oponę. [email protected], GG 9780084

Będę na działce jutro to zrobię ładne zdjęcie i podeśle (prawdopodobnie we wtorek).

 

POZDRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będę na działce jutro to zrobię ładne zdjęcie i podeśle (prawdopodobnie we wtorek).

 

POZDRO

 

Dzięki!!! Super, może i ja wykonam taka operację z oponą. Pozdrówko, Darek

Share this post


Link to post
Share on other sites

ale liczy sie tylko szyk:P

Rzeczywiście jeśli zależy Ci na wyglądzie to musisz zobaczyć jak takie nadwymiarowe "cudeńka" w Jawie się prezentują.

Kilka razy widziałem Jawę w szerokich "kapciach" i jakoś skojarzenia miałem z "komarem w kaloszach" :icon_razz:

Ale może to rzecz gustu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie - dlaczego??

Miałem lekko "wpasowana" oponę w gumowe prowadnice łańcucha (po prostu trzeba było 1cm podciąć prowadnicę - opona nie haczyła nigdzie). Wg. mnie lepsze rozwiązanie niż wyrzucanie osłony;

Edited by Paolo350

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie - dlaczego??

Miałem lekko "wpasowana" oponę w gumowe prowadnice łańcucha (po prostu trzeba było 1cm podciąć prowadnicę - opona nie haczyła nigdzie). Wg. mnie lepsze rozwiązanie niż wyrzucanie osłony;

Aha czyli i tak miałeś lekką przeróbkę.

 

POZDRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aha czyli i tak miałeś lekką przeróbkę.

 

POZDRO

Tak, ale w sumie nieznaczną. Chciałem zrobić tak, żeby 120-ka zmieściła się w wahacz - i równocześnie pozstawić na wsoim miejscy osłonę wraz z gumowymi prowadnicami łańcucha - i udało się. Fakt faktem - osłona nie była już w 100% szczelna - ale to i tak lepiej, niż miałbym ją całkowicie wyrzucić;

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, ale w sumie nieznaczną. Chciałem zrobić tak, żeby 120-ka zmieściła się w wahacz - i równocześnie pozstawić na wsoim miejscy osłonę wraz z gumowymi prowadnicami łańcucha - i udało się. Fakt faktem - osłona nie była już w 100% szczelna - ale to i tak lepiej, niż miałbym ją całkowicie wyrzucić;

W sumie masz racje. A tak trochę poza tematem to czytałem różne opinie na temat osłony w jawie (czy jest przydatna czy nie), ja uważam że jest i dlatego jej nie zdejmowałem ani nie modyfikowałem i wsadziłem 110 :icon_biggrin: .

 

POZDRO

Share this post


Link to post
Share on other sites

W sumie masz racje. A tak trochę poza tematem to czytałem różne opinie na temat osłony w jawie (czy jest przydatna czy nie), ja uważam że jest i dlatego jej nie zdejmowałem ani nie modyfikowałem i wsadziłem 110 :icon_biggrin: .

 

Niektórzy mówią: Jak się łańcuch urwie to przerąbane....blokada koła, szlif itd....

Tylko dlaczego ma się ten łańcuch urwać???

No chyba, że ktoś nie interesuje się jego stanem i jeździ na nim "do końca" :biggrin: :) :icon_biggrin: Ma wtedy to o co się prosi...

Ja bardzo sobie chwalę tą osłonę i dzięki niej mam zawsze czysty i posmarowany łańcuch.

A żeby było coś na temat to jeżdżę na Mitasie H03 3.50 tył i 3.25 przód i jest super :P

O jest tutaj: http://www.cgs.cz/index.php?stranka=4&scid=51

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moja zjawa ma ponad 40kkm nakulane na zalecanych oponach. Wiem że swoim rozmiarem nie imponują, ale im szersza tym silnik ma ciężej. Przez cały czas mam założoną osłone łańcucha i nic się nie stało, poza tym że łańcuch był czysty. Zresztą w prawie każdym moto, jak łańcuch się urwie to nieciekawie może być, czy to z osłoną czy bez.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...