Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Poszukuje informacji na temat zmian jakie zachodziły w\w moto w latach 98-04r. Wiem jedynie że od 00r. weszły USD na przodzie, a po za tym jakie jeszcze występowały zmiany? Jakich granicach cenowych opłaca się kupić dany rocznik.

Szukałem na forum lecz znalazłem jedynie różnice między EXC a SX.

 

Pozdrawiam :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiec tak

silnik 1) od >98 stary silnik 98-03 nowszy silnik ( najbardziej udana konstrukcja silnikowa) 03-06 pozmieniane pare pie**ol w porownaniu do silnika z 00-03

2) rama 98-03 (bardzo wysoka nadaje sie najbardziej na dlugie loty ),

03-06 nowa rama chromowo-molibdenowa (troszke lzejsza , pozmieniane katy cieki czemu moto jest znacznie nizsze i lepiej sie kladzie w zakrety ) jest tylko jeden mankament peka przy glowce ramy (03-04, rocznik 05 i 06 juz poprawiono)

3) zawieszenie 98-00 zwykla zawiecha ( jak dla mnie srednio sie sprawuje ) 00-03 zawiesza upsd 43 mm bardzo ladnie pracuje z tym ze sie czesto przy upadkach lubi wyginac i trzeba wtedy luzowac sruby ( zazwyczaj sie ma z tym zwiazanych dodatkowych kosztow) , 03-07 zawiecha upsd 48 ( bardzo sztywna konstrukcja , ladnie sie kladzie po zakretach )

 

to mniej wiecej na tyle z waznijszych rzeczy , najlepsze roczniki to 05-06 , ale te z rocznikow 00-03 mialy najlepszy silnik i najmniej sie psuly

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pkt 2 to stek bzdur wziętych chyba z przewodnika katolickiego. Od kiedy to "bardzo wysoka rama" (wtf?) nadaje sie bardziej do długich lotów?

A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie. w ogóle kolego chyba niewiele wiesz o tym co piszesz :banghead:

Edytowane przez Kaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiste wycieczki możesz sobie darować, to nie komentarze na onecie.

Skoro jesteś taki spec to może trochę rozwiń temat bo nikt nie jest alfą i omegą , nie sądzę aby ktoś miał wszystkie roczniki tego moto, pozatym zawsze wychodzi kilka wersji nawet w jednym roku (na różne kraje itp.)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem wszystkiego na temat KTMów ale myślałem że forum.motocyklistów to nie forum bravo girl gdzie każdy pisze co mu sie wydaje i na dodatek jakieś historie wyssane z palca, które z prawdą mają niewiele wspólnego.

P.S w sumie za ostro sformułowałem tamten post, zły dzień i może dla tego. Nie bede edytował ale sory jeśli kogoś uraził. peace.

Edytowane przez Kaze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy to "bardzo wysoka rama" (wtf?) nadaje sie bardziej do długich lotów?

A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie. w ogóle kolego chyba niewiele wiesz o tym co piszesz :(

 

 

weź postaw model 00-01 a obok np z 2004. usiądź na jednym i na drugim, i co ? różnica w wysokości conajmniej 5cm .

ja nie umiem jeździć na nowszych ktmach, toż to maleństwo jest :banghead:

 

 

a propo ramy chromo molibdenowej to z tego co ja wiem to ktm stosuje taki materiał od wczesnych lat 80tych XX w. :wink:

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

a propo ramy chromo molibdenowej to z tego co ja wiem to ktm stosuje taki materiał od wczesnych lat 80tych XX w. :biggrin:

dokładnie.

Chromomolibden to nie jest jakiś kosmiczny materiał przecież tylko dość stary wynalazek z którego od dawna robione sa naprzykład ramy rowrowe.

Faktycznie nowsze KTM są poprostu niskie... widocznie tak jest lepiej :banghead:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A rama chromowo-molibdenowa została wprowadzona w 2006r. Poprzednie roczniki są na zwykłej stalowej ramie.

 

Heja;_),

Z ciekawości, mógłbyś podać skład stopu z którego robi się ramy stalowe i chromowo-molibdenowe? Myślę że takie dane sporo wyjaśnią:_)

Pozdro.

 

P.S. A co by było gdyby nagle ktoś zaczął robić ramy węglowo-żelazne, zamiast stalowych..... ta:_)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam pytanie jak jest z remontami w EXC i ogólnie trwałością silnika? możecie podać mi wersje KTMa które są typowymi enduro a do tego silniki są w miare nie wyżyłowane? chopdzi mi o pojemność 125 w 2t lub 250 w 4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

panowie ja mam pytanie jak jest z remontami w EXC i ogólnie trwałością silnika? możecie podać mi wersje KTMa które są typowymi enduro a do tego silniki są w miare nie wyżyłowane? chopdzi mi o pojemność 125 w 2t lub 250 w 4t.

Generalnie to KTM robi wyczynowe motocykle z raczej dość mocno wysilonymi silnikami. Wersje enduro EXC wypada raczej nazwać Hard Enduro.

No taką wersją lajtownego i niezbyt wyportkowanego KTMa jest LC2 ale więcej w tym DT niż KTM :)

Są też LC4 ale nie ma takich w pojemności 125 i 250...

Częstotliwość wymian tłoka w EXC 2T jest bardzo uzalezniona od tego jak czesto jezdzisz i jak ostro. Przyjeło się ze w wyczynowych enduro czyli np EXC 2T tłoka wymienia się raz na sezon co daje ok 100-120 motogodzin (z tym ze to moze być troszke nawet za duzo na 125 2T) a korbę co 2 tłoki.

 

 

 

A jak wyglada sprawa EXC 250? Ktore rocznki najlepsze?

Ważne żeby to był rocznik od 1998r bo z wczesniejszymi bywały problemy.

Za najbardziej udane modele EXC wszelkich pojemności uznaje sie z roczników od 2000 do 2002.

Ja osobiscie jak bym był przy kasie kupowałbym powyzej 2003 bo są ładniejsze i mają grubsze lagi z przodu :) i ja jezdząc na nich nie zauważyłem praktycznie zadnych roznic a jezeli wogole to raczej na plus.

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to KTM robi wyczynowe motocykle z raczej dość mocno wysilonymi silnikami. Wersje enduro EXC wypada raczej nazwać Hard Enduro.

No taką wersją lajtownego i niezbyt wyportkowanego KTMa jest LC2 ale więcej w tym DT niż KTM :)

Są też LC4 ale nie ma takich w pojemności 125 i 250...

Częstotliwość wymian tłoka w EXC jest bardzo uzalezniona od tego jak czesto jezdzisz i jak ostro. Przyjeło się ze w wyczynowych enduro czyli np EXC tłoka wymienia się raz na sezon co daje ok 100-120 motogodzin (z tym ze to moze być troszke nawet za duzo na 125 2T) a korbę co 2 tłoki.

Ważne żeby to był rocznik od 1998r bo z wczesniejszymi bywały problemy.

Za najbardziej udane modele EXC wszelkich pojemności uznaje sie z roczników od 2000 do 2002.

Ja osobiscie jak bym był przy kasie kupowałbym powyzej 2003 bo są ładniejsze i mają grubsze lagi z przodu :) i ja jezdząc na nich nie zauważyłem praktycznie zadnych roznic a jezeli wogole to raczej na plus.

 

A powiedz mi w EXC 250 1 tlok starczy na sezon tak jak pisales jakies 100-120 godzin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi w EXC 250 1 tlok starczy na sezon tak jak pisales jakies 100-120 godzin?

to co napisałem tyczy sie EXC 2T mniej więcej wszystkich pojemnosci raczej ze wskazaniem na 250ccm :P

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co napisałem tyczy sie EXC 2T mniej więcej wszystkich pojemnosci raczej ze wskazaniem na 250ccm :icon_mrgreen:

 

Gadałem dzisiaj z mechanikiem i powiedzial mi ze to nie ma roznicy czy 125 czy 250 tlok trzeba wymieniac co 50-60 godzin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gadałem dzisiaj z mechanikiem i powiedzial mi ze to nie ma roznicy czy 125 czy 250 tlok trzeba wymieniac co 50-60 godzin

im częściej tym lepiej. Poprostu dzięki temu nicasil dłuzej bedize zachowywał swoje wymiary.

A tak w ramach dokładności to np w SX producent dla silników 2t zaleca wymiane tłoka co 8h :D

To wszystko jest baaardzo uzaleznione od tego jak kto jezdzi. Ćwiartka naprawde można nauczyć sie jezdzić na niskich obrotach nie kręcąc jej bo ma na tyle mocny dół i wtedy tłok przy takim stylu jazdy starcza napewno na wiele dłużej ;)

Edytowane przez Gawron
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...