Skocz do zawartości

Suzuki MARAUDER VZ800


Peny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Od dłuższego czasu szukam odpowiedniej dla siebie marudki, wiadomo ma być zadbana, sprawna technicznie, bez żadnych min, taniutka i frytki z colą do tego :D. Taki stan rzeczy byłby najlepiej widziany ale jak to jest to każdy z Was wie. Od tygodnia mam na oku pewną sztuką, ale… Została sprowadzona z zagranicy i rzekomo zanim trafiła do Polski, najpierw stała przez około rok, półtora nie będąc praktycznie używana. Jakieś tam odpalanie od czasu do czasu ponoć. Byłem ją obejrzeć i wizualnie jest całkiem ładna. Gdzie nie gdzie trochę rdzy, ale to chyba sprawa kosmetyki i nie ma co się tak bardzo tego czepiać. Stan techniczny pozostawia pewne znaki zapytania. Mianowicie podczas jazdy przy odkręcaniu manetki motocykl się „poddusza” w sensie nie ciągnie równo od początku do końca. Jak się trochę rozpędzi i bardziej odkręci to jest już w porządku. W moto olej jest stary jak świat – czarno w okienku. Paliwo podobno też już tam pływa co najmniej rok więc przydałoby się je wymienić. Teraz pytanie do Was – czy to jest kwestia wymiany świec, oleju i innych eksploatacyjnych rzeczy, czy raczej może to być coś poważnego i lepiej się w to nie pakować? Kupiłem świece i zamierzam się tam wybrać, wymienić i zobaczyć czy się coś zmieni podczas jazdy. Normalna to zachowanie takiego motocykla po dłuższym czasie nieużytku ? Poradźcie panowie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie objawy po długim staniu są całkiem normalne.Wymiana świec nic nie pomoże.Trzeba zrobić konkretny przegląd:czyszczenie i regulacja gaźników,wymiana wszystkich płynów ustrojowych i filtrów.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, akurat posiadam taką Marudkę i mógłbym ją sprzedać bo zachorowałem na większe moto. Mieszkam w Pruszkowie, jeśli jesteś zainteresowany daj znać.

 

Już sprzęt zakupiony także formalnie jestem posiadaczem Marudy z 98 rocznika ;). Stoi teraz u mechanika żeby zrobił co mu tam potrzeba i przydałoby się pośmigać jeszcze póki ciepło będzie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy ma sens szlifowanie walu suzuki marauder bez utwardzania?

Jeżeli jest oryginalny i nie ma dużych bruzd to normalnie będzie cieńszy o parę mikronów i nic mu nie będzie możesz spokojnie szlifować pod nowe panewki zresztą jak dasz do szlifu to go pomierzą i jak będzie za cienki to ci powiedzą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Aja mam problem z kontrolkami, które zapalają się po przekręceniu stacyjki, czyli temperatura i ciśnienie oleju- przestały świecić.

Jedniocześnie przestała też świecić kontrolka neutral. Reszta elektryki działa bez zarzutu.

Bezpieczniki OK, akumulator-skoro pali na rys- OK. Mam dojazd do domu po szutrowej drodze, są wyboje, może coś się obluzowało w konsoli

pod prędkościomierzem?

Myślę że to jakaś pierdoła, ale problem z tym jak ją znaleźć.

Ktoś ma jakieś pomysły ja to ugryźć?

Będę wdięczny za wszelką pomoc.

Arczibald

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aja mam problem z kontrolkami, które zapalają się po przekręceniu stacyjki, czyli temperatura i ciśnienie oleju- przestały świecić.

Jedniocześnie przestała też świecić kontrolka neutral. Reszta elektryki działa bez zarzutu.

Bezpieczniki OK, akumulator-skoro pali na rys- OK. Mam dojazd do domu po szutrowej drodze, są wyboje, może coś się obluzowało w konsoli

pod prędkościomierzem?

Myślę że to jakaś pierdoła, ale problem z tym jak ją znaleźć.

Ktoś ma jakieś pomysły ja to ugryźć?

Będę wdięczny za wszelką pomoc.

Arczibald

Po pierwsze pobiegaj po przewodach , oczyść i poodkręcaj masy najprawdopodobniej się poluzowała któraś na szutrach , potem zobacz same oprawki

też może być tam powód nie kontaktowania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To proste pięć stopni napięcia sprężyny,pierwszy stopień najbardziej miękko a piąty najbardziej twardo.Reguluje się napięcie wstępne sprężyn tylnych amortyzatorów.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...