Soft Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 Pytanie czy luz zaworowy w Yamaha XVS 1100 w miarę nagrzewania silnika zwiększa się czy się zmniejsza ? Uwaga - luz na zimnym wynosi dla ssącego 0,05 mm .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lysy5g1 Opublikowano 24 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2007 w pełni popieram przedmówcę.. :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Zrobiłem wpis aby podnieść temat - zależy mi na odpowiedzi..... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maciek251 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Zrobiłem wpis aby podnieść temat - zależy mi na odpowiedzi..... zrob doswiadczenie ustaw luz na nagrzanym silniku i jak ostygnie to zobacz czy sie zmniejszyl czy zwiekszyl i bedziesz wiedziec, ale biorac pod uwage to ze metale sie rozszezaja pod wplywem temperatury to pewnie sie zmniejsza ten luz wraz ze wzrostem temperatury Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 metale mają charakystyczną rozszeżalnośc liniową pod wyływem temperatury, nawet zawory wypełnione sodem, wiec odpowiedz sobie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Soft Opublikowano 25 Czerwca 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Właśnie odpowiedzieć na to pytanie jest ciężko. Nie wystarczy tylko wiedzieć że metal się rozszerza ... i już. W motocyklach gdzie luz zaworowy jest tak mały jak podałem: czyli 0,05 mm prawdopodobnie luz się powiększa - tu mają wpływ na to rodzaje zastosowanych materiałów. W innych pojazdach gdzie luzy są rzędu 0,20 lub 0,25 faktycznie zachodzi zjawisko zmniejszania się luzu zaworowego. Jak napisałem wcześniej zwiększanie czy zmniejszanie nie zależy od luzu - lecz na odwrót - opracowany przez inżynierów właściwy luz zaworowy jest wynikiem rozszerzalności zastosowanych materiałów. 1) Przykład - Junak - luzy się zwiękaszją (tam ustawia się także 0,05 mm) - wiem bo junaczkiem zajmowałem się blisko 10 lat.2) Przykład - samochody typu FSO - luzy ok. 0,20 - i tu się zmniejszają po nagrzaniu (wręcz do podparcia zaworów) Wiem że napiszecie że sobie odpowiedziałem - ale to jest gdybanie przez duże G. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyzdra1 Opublikowano 25 Czerwca 2007 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2007 Wszystkie odpowiedzi są trafne tylko teraz pytanie dlaczego inne silniki mają luz np 0,2 a inne jak Soft pisze 0,05mm? Wynika to z użytych materiałów do konstrukcji rozrzadu jak i konstrukcji samego rozrządu. W Junaku np oba zawory mają po 0,05mm. Rozrząd taki jest złożony z elementów różnej rozszerzalności cieplnej (np. laski popychaczy rozszerzaja sie inaczej niz np sama głowica) JAk pisałem już wcześniej zależy też od samej konstrukcjii rozrządu. Różna ilość elementów użytych do konstrukcjii (OHC, DOHC itp.) Luz nie musi zawsze sie zmniejszać. Cytuj :crossy:https://www.bikepics.com/pictures/2720853/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.