Skocz do zawartości

GSF 600 Bandit bierze olej


xenon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po ostatniej wymianie oleju poszedłem za radą Limo i przez 1000 km starałem się nie przekraczać 6 tys. obrotów. Nie wpłynęło to jednak na zmniejszenie się zużycia oleju, które i tak wyniosło około 0,6 l / 1000 km. Stąd wniosek, że sposób traktowania motocykla nie ma większego wpływu na zużycie oleju. Osiągi pozostają bez zmian, prędkość maksymalna jest katalogowa, nie zamierzam zatem na obecną chwilę remontować silnika. Irytuje mnie jednak to zużycie oleju. Dolewki są jednak dość kosztowne. Zamierzam zadziałać doraźnie i przy następnej wymianie przejść z lepkości 10W40 na 20W50 lub 10W50. Olej pozostałby ten sam: Motul 7100. Co o tym sądzicie? Mogę przejść na inną lepkość? Mam nadzieję, że wówczas zmniejszy się zużycie oleju.

Producent zaleca wprawdzie olej o lepkości 10W40, ale dopuszcza też zmianę na inną, gdy ta nie jest dostępna.

Edytowane przez Road Runner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę zaczynać gównoburzy ale zaryzykowałbym dodatek myjący silnik do oleju, może uwolniłby pierścionki jeśli zapiekły się...nic do stracenia.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odkopuję, może komuś taka wiedza się przyda. Po zmianie oleju na taki o większej lepkości (Motul 7100 10W50 zamiast 10W40) zużycie oleju nie zmniejszyło się. Zmiana na inną markę oleju - w tym wypadku Millers ZFS 10W40 - również nie przyniosło poprawy. Zużycie utrzymywało się na poziomie 0,7-0,8 l/1000 km (przy przebiegu 73000 km). Jedyne, co miało wpływ na zmniejszenie zużycie oleju, to łagodniejsze obchodzenie się z manetką gazu. Jazda turystyczna z prędkością obrotową do 6 tys. obr/min. pozwoliła zmniejszyć zużycie oleju o ok. 0,2 l/1000 km.

Wnioski niby oczywiste, koledzy wyżej je przewidywali, ale teraz już nie ma żadnych wątpliwości 🙂 Suzuki GSX 600F to fajny motocykl, ale bez oleju w plecaku lepiej nie wybierać się w dalszą podróż. Ja swój egzemplarz rozbiłem, tak więc nie będzie dalszych eksperymentów z olejem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minut temu, Road Runner napisał:

Wnioski niby oczywiste, koledzy wyżej je przewidywali, ale teraz już nie ma żadnych wątpliwości 🙂 Suzuki GSX 600F to fajny motocykl, ale bez oleju w plecaku lepiej nie wybierać się w dalszą podróż.

teraz oliwę do silników motocyklowych w dziurze zabitej dechami kupisz więc nie ma potrzeby wozić 😉 a jak do lita na 1kkm to jeszcze jest spoko zwłaszcza, że na wycieczkach z kumplami po PL to się pewnie jakieś max. 300km dziennie robi

Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100

https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...