Skocz do zawartości

DZIS PYTANIE-DZIS ODPOWIEDZ


granat
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuje pomocy w sprawie mojego Dniepra MT9 ... kupiłem go niby po generalnym remoncie (ta sieka w środku że szok) jedna korba źle założona prądnica odwrotnie przez co urwało wirnik zawory zerdzewiałe na dużo by tu pisać ale do sedna zrobiłem wszystko jak należy nowe tłoki ALMOTU, zawory, no wszystko i teraz mam problem bo prawy cylinder się grzał bardziej niż lewy (regulacja gaźników) ale sprawdziłem jeszcze ciśnienie i tu właśnie mój problem na prawym 8At a na lewym 3At .... i mam pytanie o co chodzi ??? zawory dobrze dotarte (dla pewności głowice zalałem po dotarciu benzyną ekstrakcyjną i nie puściły) tłoki nowe cylinder po szlifie ale zauważyłem że na uszczelce z lewego (gdzie jest 3At) nie ma pełnego odbicia czyli tak jak by uszczelka nie przylegała na całej powierzchni ale zakładałem parę razy i niby siedzi dobrze sam już nie wiem może ktoś ma jakiś pomysł ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokręcałeś tym samym momentem? Byleś łaskaw sprawdzić jak pierścienie pasują do gładzi? Sprawdziłeś smarowanie? I czemu na litość boską nie zapytasz na forum do tego przeznaczonym tylko na motocyklistów gdzie w weteranach już prawie nikt nie bywa?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam moment, pierścienie pasują dobrze, smarowanie dobre (dwa kopnięcia i kontrolka ciśnienia gaśnie po 3 sekundach) a na forum sam rzadko bywam a napisałem w weteranach bo to taki motocykl nie miałem pojęcia

Na pewno warto zglejować uszczelkę, czy inaczej mówiąc zmiękczyć ją. Robi się to w ten sposób, że miedzianą uszczelkę układasz na płaskiej blasze i palnikiem gazowym, delikatnie ją podgrzewasz do czerwoności (trzeba to robić z głową, bo można miedź rozpuścić :banghead: ). Następnie wkładasz uszczelkę do zimnej wody, a ta staje się miękka jak plastelina. Dzięki temu można głowicę lepiej dociągnąć.

Po drugie sprawdź luzy zaworowe, bo może są za małe i któryś zawór jest podparty. Po trzecie czasem się zdaża, że w głowicach Dniepra są za małe wciski prowadnic zaworowych i te poruszają się z zaworem. Tamtędy też może uciekać spręż.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawory na pewno nie są podparte spróbuje może z tą uszczelką jak pisałeś ale jeszcze ktoś mi mówił że może mam głowice krzywą ale czy to możliwe ?? ktoś tym kiedyś jeździł chyba i co jeździł na jednym garze ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Remont o ktorym pisales nie byl najlepiej zrobiony :)

wiec warto sprawdzic glowice na plycie traserskiej.

W Dnieprze jest to niewykonalne, bo cylinder wchodzi wystającym nadlewem w podtoczenie głowicy, gdzie znajduje się miedziana okrągła podkładka. Całość ściągana jest długimi szpilkami. Nie ma więc na czym bazować.

Do herfik 44: akurat to, że ktoś kiedyś jeździł nie oznacza, że motocykl był sprawny. Możliwe, że cały czas jeden gar miał zupełnie inne niż trzeba sprężanie, a zaprzęg i tak się poruszał. Miałem kiedyś MT9 i z autoposji wiem, że nawet dobrze przeprowadzony remont niekoniecznie daje pozytywny efekt. Ze względu na beznadziejne wykonanie, często obluzowują się prowadnice i gniazda zaworowe, występują mikropęknięcia i inne dolegliwości niedostrzegalne na pierwszy rzut oka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś MT9 i z autoposji wiem, że nawet dobrze przeprowadzony remont niekoniecznie daje pozytywny efekt. Ze względu na beznadziejne wykonanie, często obluzowują się prowadnice i gniazda zaworowe, występują mikropęknięcia i inne dolegliwości niedostrzegalne na pierwszy rzut oka.

W końcu to Dniepr :icon_mrgreen:

 

 

Pozdro all :flesje:

Chcesz porozmawiać z fachowcami, zamiast mitomanami..?

www.kolyaska.fora.pl

Obecnie: K-750, Ural M-67, ZX-9R C2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Dnieprze jest to niewykonalne, bo cylinder wchodzi wystającym nadlewem w podtoczenie głowicy, gdzie znajduje się miedziana okrągła podkładka. Całość ściągana jest długimi szpilkami. Nie ma więc na czym bazować.

 

 

Junak i masa anglikow tak ma.

W tym momencie docieramy jedno do drugiego, a wlasciwie wyrownujemy gore cylindra bazujac do podstawy i do tego docieramy glowice. Oczywiscie trzeba dokladnie zbadac sprawe odleglosci gornego pierscienia do krawedzi cylindra, zbierac gore minimalnie i docierac tak zeby glowica sie na podstawie o gorne zebro cylindra nie oparla :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...