Skocz do zawartości

Opony new


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Opcja szukaj umożliwiła mi przeczytani kilkudziesięciu topiców na temat opon motocyklowych. Ponieważ juz nowy sezon tuż tuż trzeba sie zaopatrzyć w nowe dobre gumy i tu pojawia sie moja bolączka. Napisze odrazu że szukam opon do jazdy normalnej ale i dość częstych wypadów na tor czy to w poznaniu czy lublinie! Częstych tzn zamierzam pojechac treningi gradysów i co poniedziałki do pozniania jak czas pozowli. Szukam opony dobrej na tor i zarazem an drogi publiczne. I tu kolejna bolączka gdzieś wyczytałem że na tor nadaja sie tylko opony torowe*o np Michelin Power Race, Michelin Pilot Race, Dunlop GP racer, Pirelli Diablo Super Corsa tzn nie drogowe takie jak Michelin Pilot Powe, Pirelli Diablo Corsa III lub Dunlopy RR.

 

Tzn nie wiem czy sie dobrze wyraziłem na tych drogowych w moim mniemaniu można jechać na tor i śmigać ale szybko sie nagrzewają i tracą swoja przyczepność przez co można w krótkim czasie kupować nowe owiewki do motocykla. Czytałem również że na oponach torowych* można smiało smigać po drogach publicznych bo bierznik na środkowej części opony jest ok wiec przyczepność też jest przywoita.

Czy jest to prawda czy mit?

I teraz moje pytanie kolejne czym różni sie opona Michelin Power Race od Pilot Race?

Kolejene jakie najlepiej kupić oponki z niżej wymienionych??:

 

Michelin Power Race medium

Michelin Pilot Race H2/M2 czy sie rożnia oprócz ceny

Michelin Pilot Power 2CT

Dunlop D209GP

Dunlop GPRacer

Pirelli Diablo Corsa III

Pirelli Diablo Super Corsa

Pirelli Dragon Super Corsa

 

W sumie wymieniłem aż 8 rodzajów opon wiem że trochę dużo ale prosze o porade naprawde osoby ktore mają o tym pojęcie jeździły po torze i maja doświadczenie. Nie interesuje mnie zużycie opon czy na jednej przejade 4tys na drugiej 6 tys nie ma to dla mnie az takiego znaczenia. Intresuje mnie przyczepność oraz funkcjonalnośc czyli tor/droga publiczna.

dziekuje wszystkim za odpowiedzi pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka !

 

Polecam Ci przejzenia wyszukiwarki Test Opon. pod koniec zeszlego roku zamiescilem tam ranking opon sportowych ( byl tez sportowo turystyczne ) ktory to test przeprowadzil niemiecki Motorrad. Michelin wypadl w nim b. dobrze z mala wado ktora jest zywotnosc tej marki. wiadomo cos zsa cos i cos kosztem czegos.

 

Zwyciezca testu zostal Metzeler M3 ktory Ci polecam na mojej K 130 Nm maja wytrzymywac ca. 7500 km przy normalnej jezdzie. Kumpel ktory jezdzi ostrzej zmienia Micheliny na Suzi GSXR 1000 po ca. 2500 km.

 

Zrobisz jak chcesz wybor nalezy do Ciebie

 

pozdrawiam

 

:icon_mrgreen:

Edytowane przez ks-rider
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogolnie oponki, ktore sa uwazane za sportowe (nie torowe) np Pilot Powery nadaja sie na tor pod jednym warunkiem, jak nie bedziesz dzidowal ;) w innym przypadku moze sie to zakaczyc kiepsko dla twojego moto (chodzio to ze opona drogowa, w odroznieniu od torowej, kiepsko znosi wysoka temp)

Jak chcesz jezdzic na torze, to kup sobie Race'y i bedziesz zadowolony - niestety podczas deszczu i chlodniejszych dni musisz bardziej uwazac. A i jescze jedno, oponki torowe maja przekroj bardziej szpiczasty, wiec na koleinach moze wystapic shimmy (amor potrzebny). O D209GP dowiesz sie wiecej 3 maja , po 1 treningu Gixer Cup.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Ja testowałem

Dunlop D208GP

Dunlop D207GP

Pirelli Dragon Super Corsa

 

Stawiam na ostatnie. Ich przewaga moim zdaniem nad Dunlopami to to, że wolniej wytracają temperaturę, ponadto Pirelli jak dla mnie zdecydowanie łatwiej walą się w zakręt.

I jeszcze jedna zaleta - zadziwiająco długo trzyma się bieżnik na środku w Pirelli. W Dunlopach zjechałem oponki do zera w jakieś 2500 KM. Na Pirelli mam już podobny przebieg, a wciąż nie widać końca!

pzdr

 

Aha, dużo dobrego słyszałem o najnowych Metzelerach z serii racetec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o Super Corsy - zgadzam sie z Dominikiem poza jednym detalem - słabo nadaja sie do jazdy poniżej 15 stopni. Kiepsko się nagrzewaja i są troszkę przez to nerwowe. Ale jak tylko jest cieplej - są pierwsza klasa. Żywotność faktycznie dobra - moje były juz na 2 treningach i troche polatały po drogach i jeszcze dają radę. Pod tym wględem bija na łeb Pirelli Diablo Corsa i Michelin Pilot Sport. Z doświadczenia wiem też że Dunlopy Race Replica całkiem nieźle sie trzymaja i nie za szybko schodzą.

 

Do "KS-Ridera" (po raz 10-ty) :

Przestan wypisywac ludzim wyniki niemieckich nieobiektywnych testow, tu się jeździ a nie wysnuwa teorie. Twoje BMW raczej sie na tor nie nada, wiec osso znowu chodzi ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator
Jesli chodzi o Super Corsy - zgadzam sie z Dominikiem poza jednym detalem - słabo nadaja sie do jazdy poniżej 15 stopni. Kiepsko się nagrzewaja i są troszkę przez to nerwowe.

 

Ha, to nawet nie wiedziałem :icon_mrgreen: Nie jeździłem na nich w takich warunkach, ale dobrze wiedzieć. Bo supercorsy potrafią naprawdę oszołomić, jak szybko się nagrzewają.

 

Miałem też w dwa sezony temu Pilot Power, ale byłem z nich średnio zawdolony. Na Torze zupełnie nie dawały mi poczucia przyczepności, dość szybko tył uciekał, nawet nie wspominam co się z tyłem działo na dohamowywaniu biegami w moim moto bez antyhoppingu.

 

Poza tym zupełnie odradzam opony quasi-sportowe. Np Pirelli Strada występuje w katalogach jako opona sportowo-turystyczna, podczas gdy ze sportem nie ma nic wspólnego. Przyjaciel założył do SupeeDuke nową Stradę po Corsie i miałem wrażenie, że go szlag trafi. Opona zupełnie nieobliczalna w zakrętach.

 

Mógłby się w tym temacie Maniek wypowiedzieć, bo on w swojej gsxr sporo zestawów w tym sezonie zjechał, sam mu zakładałem kilka.

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, to nawet nie wiedziałem :banghead: Nie jeździłem na nich w takich warunkach, ale dobrze wiedzieć. Bo supercorsy potrafią naprawdę oszołomić, jak szybko się nagrzewają.

 

No ostatnio jak było 5 stopni na dworze to starałem sie męczyc kolano i właśnie cięzko było.... ale udało się :icon_mrgreen: :P :banghead:

 

A przy okazji pytanie : czy ktoś latał na D 208 RR ?? Szukam własnie takich do TL bo zakładam że są lepsze niz D 207 RR które bardzo sobie chwaliłem. Moze jakieś opinie ??

Edytowane przez mikitl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra panowie wiec stanęło na tym że albo kupić potorówki od kogos nie za bardzo mam dojscie chyba ze jak pojade do poznania to wtedy lub nówki i z nówek polecacie PIRELLI DRAGON SUPER CORSA ale SC czy SC0 SC1 SC2 SC3 domyslam sie ze rożnia sie twardościa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobra panowie wiec stanęło na tym że albo kupić potorówki od kogos nie za bardzo mam dojscie chyba ze jak pojade do poznania to wtedy lub nówki i z nówek polecacie PIRELLI DRAGON SUPER CORSA ale SC czy SC0 SC1 SC2 SC3 domyslam sie ze rożnia sie twardościa?

 

Polecam SC2 - są najbardziej uniwersalne. Jeśli zalezy Ci na wiekszej trwalosci, kosztem przyczepnosci to bierz te bez oznaczen SC. Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...