MACIAS1989 Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 (edytowane) Witam, znudzony zimą i nimożliwością jeżdżenia zacząłem myśleć o motorze i stwierdziłem, że podczas wysokich temperatur silnik miał zbyt wysoką temperaturę. Szczególnie podczas czekania na światłach temperatura szybko rosła.Postanowiłem, że zamontuje wiatrak chłodzący chłodnice. Jednak nie zabardzo wiem jaki wiatrak, jak go podłączyć, żeby włączał się automatycznie?Czy wiatrak z komputera wystarczy, aby był widoczny efekt?Może ktoś z Was montował sobie taki wiatrak w motorze i może podzielić sie ze mna doświadczeniem? :evil: Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam Maciek Edytowane 9 Lutego 2007 przez MACIAS1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Witam, znudzony zimą i nimożliwością jeżdżenia zacząłem myśleć o motorze i stwierdziłem, że podczas wysokich temperatur silnik miał zbyt wysoką temperaturę. Szczególnie podczas czekania na światłach temperatura szybko rosła.Postanowiłem, że zamontuje wiatrak chłodzący chłodnice. Jednak nie zabardzo wiem jaki wiatrak, jak go podłączyć, żeby włączał się automatycznie?Czy wiatrak z komputera wystarczy, aby był widoczny efekt?Może ktoś z Was montował sobie taki wiatrak w motorze i może podzielić sie ze mna doświadczeniem? :bigrazz: Z góry dzięki za odpowiedzi! Pozdrawiam Maciek dopasuj sobie inną chłodnice z wiatraczkiem od innego motora który posiada owy,a co do zakładania wiatraka od kompa to chyba nie bedzie efektu chłodzenia musi być wiekszy.Pozdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enduromaster Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 są różnej wielkości wiatraczki..... możesz przecież na kierownicy zamontować pstryczek elektryczek i w razie potrzeby będziesz go załączał, u kolegi w sendzie działało puki w błoto po kierownicę nie wjechał :icon_mrgreen: Cytuj transport bus + 4osstała trasa Łódź-Paryż-ŁódźPW, GG lub 663 231 860 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba_195 Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 nie powinien motor ci się grzać tak gwałtownie. Nie znam tego motoru, ale czy masz termostat? jeśli tak to sprawdź go, (a było coś grzebane przy ustawieniu zapłonu?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 (edytowane) dopasuj sobie inną chłodnice z wiatraczkiem od innego motora który posiada owy,a co do zakładania wiatraka od kompa to chyba nie bedzie efektu chłodzenia musi być wiekszy.Pozdr koszt nowej chłodnicyz wiatrakiem to chyba zbyt duży koszt są różnej wielkości wiatraczki..... możesz przecież na kierownicy zamontować pstryczek elektryczek i w razie potrzeby będziesz go załączał, u kolegi w sendzie działało puki w błoto po kierownicę nie wjechał :icon_mrgreen: Włąsnie myslałem o tym. Tylko kiepsko bedzie jak zostawie na noc włączony wiatrak... W sumie rano spóźnie sie do szkoly i bede wesoły :notworthy: ale jak bede sie spieszyl gdzies to bede bardzo zly, bo motor nie ma kick startera nie powinien motor ci się grzać tak gwałtownie. Nie znam tego motoru, ale czy masz termostat? jeśli tak to sprawdź go, (a było coś grzebane przy ustawieniu zapłonu?) Jest tak, że gwałtownie się nie grzeje. Tylkopodczas upałów,przyjeździe w korku 20-30km/h, caly czas jedynka, dwójka, trójka i stosunkowo wysokie obroty temperatura rosła dość szybko. Wskaźnik czesto dochodził pod czerwone pole. Tak, motor posiada termostat. W tdr'ce silnik jest jak w tzr i dt :banghead: A co do zapłonu to nie wiem, dziadek jestmechanikiemiw maju wymianiał mi tylkopierscienie i czyscił gaznik. Gdyby zapłon był źle ustawiony to silnik chodziłby nieprawidłowo? Mój chodzi bardzo dobrze. Myślałemo wywaleniu termostatu, ale silnik miałbymniejszą żywotność. Powiedziałem dziadkowi, że nie chce go wywalać. Miałem jeszcze jeden pomysł. Napiłować w cylindrze płytkie rowki pilnikiem, aby zwiększyć jego powierzchnię. Wtedy powietrze chłodziłoby skuteczniej cylinder, takie chłodzenie wodno-powietrzne:bigrazz:, ale nie wiem czy jest to dobry pomysł:banghead: Edytowane 9 Lutego 2007 przez MACIAS1989 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pikus91 Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 to wtedy podpinasz sie pod stacyjke czyli jak stacyjka sie wlaczy to napiecie idzie do wiatraka i jesli pstryczek zostawisz wlaczony i z stacyjki wyciagniesz kluczyk to wtedy wiatrak nie bedzie sie krecil ja musialem tak sie podpiac pod kierunki zeby mialy napiecie poniewaz bylo cos namieszane ze napiecie nie dochodzilo do przerywacza w dt osobiscie ja stalem dt w korku bo robili droge z 10 min i wczesniej latalem w terenie wiec sie zgrzala i stalem z odpalonym silnikiem to wskazowka nie doszla na czerwone pole wiec nie powinna sie zagrzac tez tdrka ale odrazu jak puscili to zrobilem przelotowke zeby ostygla Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 to wtedy podpinasz sie pod stacyjke czyli jak stacyjka sie wlaczy to napiecie idzie do wiatraka i jesli pstryczek zostawisz wlaczony i z stacyjki wyciagniesz kluczyk to wtedy wiatrak nie bedzie sie krecil ja musialem tak sie podpiac pod kierunki zeby mialy napiecie poniewaz bylo cos namieszane ze napiecie nie dochodzilo do przerywacza w dt osobiscie ja stalem dt w korku bo robili droge z 10 min i wczesniej latalem w terenie wiec sie zgrzala i stalem z odpalonym silnikiem to wskazowka nie doszla na czerwone pole wiec nie powinna sie zagrzac tez tdrka ale odrazu jak puscili to zrobilem przelotowke zeby ostygla właśnie myśle o podłączeniuwiatraka np pod włącznik zapłonu. Ale czy jest jakiś sposób, żeby podłączyć wiatrak tak, aby włączał się, gdy temperatura wzrośnie niebezpiecznie wysoko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Ale przecież chyba bedziesz słyszał jak wyłączysz silnika a mimo to coś buczy czyli niewyłączony wiatrak,i chyba sie domyślisz ze jest nie wyłączony wiatrak, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Ale przecież chyba bedziesz słyszał jak wyłączysz silnika a mimo to coś buczy czyli niewyłączony wiatrak,i chyba sie domyślisz ze jest nie wyłączony wiatrak, no właśnie nie jestem tego taki pewny,jak sie zamyśle,albo bede spieszył do domu na ulubiony serial :buttrock: to zapomne owiatraku... myślałem o kontrolce, jakiejś diodzie przy zegarach, ale jak wstawie za mocna to bedzie mi po gałach w nocydawała, a słabej diody w dzień nie zobacze... myślałem też o przerobieniu wskaźnika temperatury, żeby po przesunieciu się na pewną wysokość zamykał obwód i uruchamiał wiatrak, powiedzmy na 10min...tylko jak to zrobic? :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wochu Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 a jak sprawdzic termostat? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 komplikujesz sobie zycie, przesadzasz... daj sobie jakis wiatrak, podepnij pod stacyjke, i wtedy niezapomnisz. PROSTE , tak pozatym, nie powinny sie grzac. Raczej termostat jest jebni*ty, albo cos nie tak z chlodnica.Pozdrawiam"a jak sprawdzic termostat?"Wsadz go do zimnej potem do cieplej wody i zobacz czy dobrze pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajdowiec Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 komplikujesz sobie zycie, przesadzasz... daj sobie jakis wiatrak, podepnij pod stacyjke, i wtedy niezapomnisz. PROSTE , tak pozatym, nie powinny sie grzac. Raczej termostat jest jebni*ty, albo cos nie tak z chlodnica.Pozdrawiam"a jak sprawdzic termostat?"Wsadz go do zimnej potem do cieplej wody i zobacz czy dobrze pracuje. a jeżeli moto sie przegrzewa to weż i całkowicie wyjmij termostat i bedziesz wtedy widział czy jest jakiś efekt czy nie ale jak nie bedzie termostatu to nie powinien sie przegrzewać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 ale wtedy na zimnym jest obieg, i przez to dluzej sie bedzie nagrzewal, a jak dlugo na zimnym bedzie smigac, to napewno w jakims stopniu skroci sie zywotnosc silnika... chyba ze tylko w terenie nim jezdzisz, a raczej tak, wiec w sumie mozna tak zrobic ... nie istnieje cos takiego jak "sportowy termostat" specjalny do crossow/enduro ? :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MACIAS1989 Opublikowano 9 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 Chyba najlepiej bedzie pod stacyjke :icon_twisted: A jakma być zamontowany wiatrak? oczywiście bedzie powmiędzy chłodnicą a silnikiem, zebynie był widoczny. Tylko czy ma wyciągać powietrze z chłodnicy, czy dmuchać na chłodnice? Jeżdże głównie po mieście, czasami krótkie odcinki tracy, a w teren wjeżdżam tylko jak musze. Tzndo tej pory wjeżdzałem, bo miałem łyse opony i ciężko było :icon_twisted: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Litrus Opublikowano 9 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2007 no raczej powinien dmuchac na chlodnice ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.