Geni Posted February 26, 2009 Nurkowie mają chyba jeszcze prostszy patent - własna ślina. Wprawdzie nie sprawdzałem empirycznie, bo nurkiem nie jestem, ale widziałem, jak plują na szkło masek. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Cielak Posted February 26, 2009 Ja właśnie zamówiłem sobie dodatkowe okulary specjalnie na motocykl. Poszedłem do optyka z kaskiem i przymierzałem po kolei :) Są takie oprawki co są bardzo cieniutkie i mają całkiem spore szkła. Z tytanu czy z czegoś takiego, można wyginać na wszystkie strony. Zakładałem pod kask i nawet ich nie czułem. Koszt ok 450zł za całość. Mam małą wadę -0,25 i -0,5 i ktoś mi powiedział żebym dał se spokój z soczewkami bo tylko mogę popsuć a nie polepszyć. Nie wiem ile w tym prawdy. A parowanie... Jak jadę to nie paruje, gorzej na światłach. Pozdrawiam. Quote Share this post Link to post Share on other sites
zozol Posted February 26, 2009 Tacy mądrzy, a o mydle nie wiedzieli? Zozol podaj orientacyjne ceny tych miesięcznych, albo tygodniowych (o ile są) soczewek. Slyszeli za to o ślinie, ale chyba nie próbowali :D mamy taka politykę firmy, że 1 para socz miesiecnych kosztuje 45zł, a 3pary -100zł.to samo sie tyczy płynów. Zestaw na 3 miesiące to koszt ok 140zł(socz miesięczne na dzien + płyn) Quote Share this post Link to post Share on other sites
jeszua Posted February 26, 2009 a jaki to płyn, skoro soczewki są do noszenia na stałe..? jsz Quote bezmotocyklowy Share this post Link to post Share on other sites
zozol Posted February 26, 2009 hm..nie wiem czy sie rozumiemy..powyżej przedstawiłam przykładowy koszt. Precyzuję: 140zł za 3pary soczewek miesiecznych do noszenia na dzień + płyn, który również starczy na te 3miesiące. Do soczewek miesiecznych typu night/day teoretycznie płynu nie potrzeba, warto miec jakis mały płyn w pogotowiu. W powrzechnym mniemaniu Solo Care to najlepszy płyn na rynku. Ważne - jezeli ktos używa takich soczewek, to dobrze jest je przemyc przed pierwszym założeniem, zwiększa sie komfort noszenia. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jeszua Posted February 26, 2009 e, bo wcześniej pisałaś o night&day i się zasugerowałem ;) thx jsz Quote bezmotocyklowy Share this post Link to post Share on other sites
mrymek Posted February 27, 2009 Zozol dzięki za info Quote Share this post Link to post Share on other sites
zozol Posted March 2, 2009 (edited) Proszę bardzo :) Edited March 2, 2009 by zozol Quote Share this post Link to post Share on other sites
kompan Posted March 2, 2009 Ja noszę "tradycyjne" okulary od wielu lat i zdecydowałem się na szczękowego Nolana N103. Cenowo porównywalny z Cabergiem Justissimo, a wg mnie lepiej wykonany. Zakładanie i zdejmowanie kasku mając na głowie okulary nie jest problemem, choć oczywiście trzeba się tego nauczyć (żeby nie ciągnąć krawędziami kasku "przez uszy"). Pod kask zakładam kominiarkę, co dodatkowo ułatwia naciąganie i układanie skorupy na głowie. Na początku okulary noszone pod kaskiem uwierały trochę za uszami, ale przypuszczam że to była kwestia "układania się" wyściółki na łepetynie. Później odkryłem, że przed założeniem wystarczy trochę unieść końcówki (by nie opierały się za uszami) i jest dobrze. Kask wg mnie całkiem niezły, ma nawiewy na czubku głowy i z przodu, antifoga i wewnętrzną blendę. Suwaki od nawiewów są płaskie, dość toporne i trudno je wyczuć w rękawicach. Szyba podnosi się i opuszcza dość precyzyjnie, można uchylić i nie opada sama. W zimne dni podczas postoju na światłach zdarza się, że szyba lub okulary trochę się zamglą, ale wystarczy uchylić i problem znika. Mogliby pod brodą montować mały wiatraczek do wentylacji ;) Blenda działa łatwo i wygodnie, bez haczenia o oprawki okularów, więc nie trzeba kombinować z dodatkowymi szybami przeciwsłonecznymi. Ten kask ma też miejsce do zamontowania łączności radiowej, ale nie używałem takich bajerów. Ogólnie polecam, choć wentylacja mogłaby być lepsza. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Guest Serenus Posted June 21, 2010 Witam noszę tradycyjne okulary i swoją przygodę z kaskami zacząłem od Nolana N43 otwartego. Nie ma problemu z szybą i blendą słoneczną - obie nie kolidują z okularami. Jeżeli chodzi o zauszniki to również nie przeszkadzają. Okulary przy opuszczonej szybie "nie parują". Ogólnie mówiąc polecam ten kask - oczywiście za nim kupisz musisz sprawdzić sam - każdy nosi inne oprawki. Pzdr. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Damork Posted June 21, 2010 Nolan N90 też dobrze z okularami współpracuje. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Andrzej57 Posted June 8, 2017 Podejrzewam, że temat jest aktualny dla wielu osób. Pewnie też był tu przerabiany. Ale ponieważ są coraz to nowe, lepsze kaski, więc grzecznie pytam, może ktoś wie. Mam kask BMW system 6 EVO. Niestety już po niecałej godzinie tak koszmarnie gniotą mnie zauszniki że musze robić sobie przerwy w podróży. Czy jest jakiś dobry turystyczny kask który nie ma tej wady? Cena nie jest tu najważniejsza. Z góry dziękuję za życzliwe rady :) Quote Share this post Link to post Share on other sites
KLAUDIUSZ Posted June 8, 2017 Ile go masz? ja mam Nolana szczękowca i jest ok :D Quote MOTOLOOK-WYPRZEDAŻ Share this post Link to post Share on other sites
Limo Posted June 8, 2017 (edited) Był osttnio temat o tym i wyszło na to że ten sam kask jednego będzie uciskał a innego nie. Nie ma reguły. Edited June 8, 2017 by Limo Quote Why... So... Serious Share this post Link to post Share on other sites
żużu77 Posted June 8, 2017 Tak, jak mówi Limo, nie ma reguły. Każdy ma inny baniak.Po drugie, kask musi się dopasować. Tu i tam się powygniatać.W naszym przypadku dwa szuberty c3 układały się ok. 2 tygodnie. 6 tys km. Co do okularów, ważna jest konstrukcja i wielkość zauszników. Jednak nie liczyłbym na cuda. Raczej pomyśleć o jakichś oprawach pod kask. Żużu77, Cieszyn, R12RT Quote Share this post Link to post Share on other sites