Skocz do zawartości

Co na głowę dla okularników?


Gość Lukass
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ja właśnie zamówiłem sobie dodatkowe okulary specjalnie na motocykl. Poszedłem do optyka z kaskiem i przymierzałem po kolei :)

Są takie oprawki co są bardzo cieniutkie i mają całkiem spore szkła. Z tytanu czy z czegoś takiego, można wyginać na wszystkie strony. Zakładałem pod kask i nawet ich nie czułem. Koszt ok 450zł za całość.

 

Mam małą wadę -0,25 i -0,5 i ktoś mi powiedział żebym dał se spokój z soczewkami bo tylko mogę popsuć a nie polepszyć. Nie wiem ile w tym prawdy.

 

A parowanie...

Jak jadę to nie paruje, gorzej na światłach.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tacy mądrzy, a o mydle nie wiedzieli?

Zozol podaj orientacyjne ceny tych miesięcznych, albo tygodniowych (o ile są) soczewek.

 

Slyszeli za to o ślinie, ale chyba nie próbowali :D mamy taka politykę firmy, że 1 para socz miesiecnych kosztuje 45zł, a 3pary -100zł.to samo sie tyczy płynów. Zestaw na 3 miesiące to koszt ok 140zł(socz miesięczne na dzien + płyn)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm..nie wiem czy sie rozumiemy..powyżej przedstawiłam przykładowy koszt. Precyzuję: 140zł za 3pary soczewek miesiecznych do noszenia na dzień + płyn, który również starczy na te 3miesiące. Do soczewek miesiecznych typu night/day teoretycznie płynu nie potrzeba, warto miec jakis mały płyn w pogotowiu. W powrzechnym mniemaniu Solo Care to najlepszy płyn na rynku. Ważne - jezeli ktos używa takich soczewek, to dobrze jest je przemyc przed pierwszym założeniem, zwiększa sie komfort noszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja noszę "tradycyjne" okulary od wielu lat i zdecydowałem się na szczękowego Nolana N103. Cenowo porównywalny z Cabergiem Justissimo, a wg mnie lepiej wykonany.

 

Zakładanie i zdejmowanie kasku mając na głowie okulary nie jest problemem, choć oczywiście trzeba się tego nauczyć (żeby nie ciągnąć krawędziami kasku "przez uszy"). Pod kask zakładam kominiarkę, co dodatkowo ułatwia naciąganie i układanie skorupy na głowie.

 

Na początku okulary noszone pod kaskiem uwierały trochę za uszami, ale przypuszczam że to była kwestia "układania się" wyściółki na łepetynie. Później odkryłem, że przed założeniem wystarczy trochę unieść końcówki (by nie opierały się za uszami) i jest dobrze.

 

Kask wg mnie całkiem niezły, ma nawiewy na czubku głowy i z przodu, antifoga i wewnętrzną blendę. Suwaki od nawiewów są płaskie, dość toporne i trudno je wyczuć w rękawicach. Szyba podnosi się i opuszcza dość precyzyjnie, można uchylić i nie opada sama.

 

W zimne dni podczas postoju na światłach zdarza się, że szyba lub okulary trochę się zamglą, ale wystarczy uchylić i problem znika. Mogliby pod brodą montować mały wiatraczek do wentylacji ;)

 

Blenda działa łatwo i wygodnie, bez haczenia o oprawki okularów, więc nie trzeba kombinować z dodatkowymi szybami przeciwsłonecznymi. Ten kask ma też miejsce do zamontowania łączności radiowej, ale nie używałem takich bajerów. Ogólnie polecam, choć wentylacja mogłaby być lepsza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

noszę tradycyjne okulary i swoją przygodę z kaskami zacząłem od Nolana N43 otwartego.

 

Nie ma problemu z szybą i blendą słoneczną - obie nie kolidują z okularami.

 

Jeżeli chodzi o zauszniki to również nie przeszkadzają.

 

Okulary przy opuszczonej szybie "nie parują".

 

Ogólnie mówiąc polecam ten kask - oczywiście za nim kupisz musisz sprawdzić sam - każdy nosi inne oprawki.

 

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...

Podejrzewam, że temat jest aktualny dla wielu osób. Pewnie też był tu przerabiany. Ale ponieważ są coraz to nowe, lepsze kaski, więc grzecznie pytam, może ktoś wie. Mam kask BMW system 6 EVO. Niestety już po niecałej godzinie tak koszmarnie gniotą mnie zauszniki że musze robić sobie przerwy w podróży. Czy jest jakiś dobry turystyczny kask który nie ma tej wady? Cena nie jest tu najważniejsza. Z góry dziękuję za życzliwe rady :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak mówi Limo, nie ma reguły. Każdy ma inny baniak.

Po drugie, kask musi się dopasować. Tu i tam się powygniatać.

W naszym przypadku dwa szuberty c3 układały się ok. 2 tygodnie. 6 tys km.

Co do okularów, ważna jest konstrukcja i wielkość zauszników. Jednak nie liczyłbym na cuda. Raczej pomyśleć o jakichś oprawach pod kask.

 

Żużu77, Cieszyn, R12RT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...