Skocz do zawartości

Zawory w Kawie ZZR 600


paolo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Właśnie zabrałem sie za serwis mojego sprzęta. Mam zamiar wymienić olej i filtry. Po przeglądzie zaworów stwierdziłem, że luz zaworowy na zaworach ssących jest mniejszy niż podany w serwisówce czyli 0,15-0,21mm. Po wstępnych pomiarach wygląda na to, że prawie we wszystkich zaworach luz jest mniejszy czyli ok 0,1mm, a w jednym nawet mniejszy niż 0,05mm. Widać poprzedni właścisiel c :icon_question: ałkowicie zaniedbał tę częśc obsługi moto. Zawory wydechowe są ok oprócz jednego, w którym luz jest zbyt mały. Nie wiem czy dobrze pomierzyłem bo miałem problem z wsunięciem płytek szczelinomierza pod wałki. Czy możliwa jest taka odchyłka od wartości fabrycznych czy błąd tkwić może w mojej niewłaściwej obsłudze?

Proszę o wszelkie sugestie dotyczące tej czynności obsługowej moto w ZZR 600.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozliwe - mi tez siadaja gniazda w kawie to normalne - plytki mozna zamienic miejscami a reszte szlifowac. W celu wudluzenia zywotnosci glowicy ,zanim ruszysz pozwol sie nagrzac silnikowi.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj jeszcze pomierzę dokladnie i zpisze wszystkie wartości. Jeśli się potwierdzi to w takim przypadku trzeba zastosować cieńsze płytki lub zeszlifować stare. Czy do tego celu potrzeba ściągać wałki rozrządu aby wyciągnąć płytki?? Dzięki za wszystkie podpowiedzi :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz specialne urzadzonko do sciagania plytek ,to nie musisz walkow sciagac. Ale jesli go nie masz i sciagasz sam recznie , to musisz zdjac walki.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jasne że można na zdjętej głowicy, nie ma z tym problemu poza opornym kręceniem wałkami. U mnie na szczęście poprzedni właściciel zrobił regulacje w tamtm roku. Co do zamykania szczelin to nie tylko kawa ale każdy silnik ma to do siebie na skutek normalnej eksploatacji. Co do klucza to też się podepne pod temat i będe szukał, puki co w między czasie, tego ustrojstwa bo niedawno też był poruszany owy wątek na forum. Zawory to jedna z mniej lubianych moich rzeczy dlatego tę kwestie zostawiam dla innych ( 150 zeta) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

He, he, he.... :bigrazz: :bigrazz: :bigrazz: :bigrazz:

Teraz jeszcze bardziej mnie ciekawi wygląd i funkcjonowanie przyrządu do ściągania płytek bez demontażu wałków :icon_mrgreen: :icon_mrgreen: :icon_mrgreen:

 

 

prosz:

http://www.sklep.larsson.com.pl/showpic.php?p=7200696

 

tak to wygląda w sklepie larssona. Generalnie są motocykle, jak np GS500, czy cała seria Yamah - w których dużej średnicy płytki są NA szklankach. Za pomocą tego ustrojstwa uginasz zawór tak, że wyjęcie płytki jest możliwe bez demontażu wałka.

 

--

pzdr

yahoo & 636RT'02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...