Skocz do zawartości

obajwy zatarcia tloka i cylndra


czaju3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam problem gdyż wczoraj pojechalem sobie moim moto w teren, ale jest maly problem bo on ma 150km po szlifie cylindra. Szczerze mowiac rżnalem go na wysokich obrotach pzrez 2h :wink: Ale mechanik mi mowil ze nie tzreba go tak bardzo oszcedzac tylko dbac alby nie sie zagrzal. No wiec takl juz jak wyjezdzalem z lasu to pzrejezdzalem pzrez ogroman kaluze i wlasnie na srodku zgasl mi motor. Jak sprawdzilem to nawet bardzo goracy nie byl. Pchalem go 3km do domu :/ i pzrez garazem sprobowalem go jeszcze raz odpalic i odpalil bez problemu. przejechalem jeszcze kilka km i znowu stanal. PO odczekaniu 5 min znow bez problemu zapalil. No i teraz mam pytanie czy go przytarlem czy moze tylko jakos zalalem gaznik woda, bo wczesniej jezdzilem po duuzej woodzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem to samo w mojej Hondzie. Powodem było złe odpowietrzenie baku. Bak się nie odpowietrzał to i paliwo nie spływało do gaźnika. Odczekałem 5 minut paliwko powoli spłynęło odpaliłem, przejechałem kawałek i znów to samo :biggrin:

 

pzdr :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawem przytarcia jest nagła utrata mocy, brak obrotów jałowych. Często dzieje sie tak przy za mocnym "docieraniu". Miałem nie raz sytuację, że jadąc na pełnym gazie doszło do gwatownego zatrzymania silnika - koło staneło w miejscu - (cylinder z tuleją dopiero po szlifie). Z trudem można było ruszyć kopniakiem. Po odczekaniu 5 min wszystko wróciło do normy. Odnośnie problemu przedstawionego tutaj przypuszczam że doszło zapewne tylko do zalania instalacji ( fajka,cewka,przewody?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok to dzieki. Czyli przytarcie odpada, i zapowietrzenie baku tez. Wyczyszcze swiece i ja opale nad gazem... a jesli to nie to, to co robic?? jechac do mechanika czy tez moge jeszce cos sam sprawdzic???

Tak a jak nie świeca to moduł zapłonowy....

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli ma nikasil to 100 - 200 km w zupelnosci wystarczy na docieranie. Sprawdz czy po zgasnieciu moto letko kopaja chodzi , jesli nie widzisz nic nienormalnego to wyzej bylo opisane gdzie szukac. Pewnie masz gdzies nieszczelnosc i woda sie dostala

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik się zaciera to przed zgasnieciem słychac dzwonienie i gwizd tłoka. Jesli zdązysz wcisnąć sprzegło to jeszcze mozna uratowac przed mocnym zatarciem. Jesli silnik twardo stanie a po ostygnieciu są problemy z ruszeniem wału lub nie osiaga mocy to niestety rozbiórka.

Gwałtowne zchłodzenie cylindra np w czasie wjechania w wode też moze spowodowac przyłapanie tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik się zaciera to przed zgasnieciem słychac dzwonienie i gwizd tłoka. Jesli zdązysz wcisnąć sprzegło to jeszcze mozna uratowac przed mocnym zatarciem. Jesli silnik twardo stanie a po ostygnieciu są problemy z ruszeniem wału lub nie osiaga mocy to niestety rozbiórka.

Gwałtowne zchłodzenie cylindra np w czasie wjechania w wode też moze spowodowac przyłapanie tłoka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...