Skocz do zawartości

Opiłki metalu w oleju / Virago 750 z 89r.


dark_rider
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hehe czyżby tylko 2-u takty???Mało jest moto z oddzielnym systemem smarowania skrzynia-silnik :bigrazz: Jeżeli skrzynia i silnik pracują na tym samym oleju to nie ma sprawy czyli jak wyżej :banghead:

 

 

No tak , jest kilka sprzetów z takim smarowaniem.

Zwracam honor. :buttrock:

 

Nie wal głową w ściane - szkoda głowy :biggrin:

Edytowane przez Lolo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Siema!

 

Dzisiaj podczas wymiany oleju zauważyłem takie dziwne opiłki metalu na śrubie spustowej.

 

Do śruby miałem przyczepiony magnes neodymowy przez co mogła coś zebrać.

 

Możliwe że są to pozostałości gwintu z miski, lub samej śruby która ma za sobą minimum 4 zmiany oleju ? (teraz dałem w końcu nową). Z braku klucza dynometrycznego dokrecałem śrubę zawsze na maksa.

 

Olej zawsze zmieniany co 5-7kkm.

 

727nfn.jpg

2h3yam0.jpg

25kr6sj.jpg

33wb66d.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latasz dalej i masz nadzieję, że to właśnie kawałek gwintu. Generalnie śruba z magnesem (są takie specjalne, nie trzeba neodyma przyklejać) właśnie ma wyłapać te cząsteczki metalu. Jak by było dużo takich drobniutkich opiłków to wtedy bym się martwił, te są spore więc chyba nie tak źle. Jak z silnikiem nic się nie dzieje to nie rozkręcałbym go puki co.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat połączony do najstarszego o tym samym. autor nie raczył ani poczytać co było wcześniej na fm o opiłkach w oleju (kilkanaście wątków), ani napisać w temacie jakiego motocykla dotyczy. ergo - ma odpowiedź

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam ale to wszystko przez panikę małą... mea culpa. W czwartek ruszam do Francji tą maszyną.

 

Motocykl to Honda Hornet 2001r silnik i skrzynia tam są te same co w CBR f2 lub f3.

 

Myśle zmienić ten olej po przejechanych 200-300 km żeby wyczyścił się silnik i ewentualnie dodać przed wymiana jakaś płukankę ale tu opinie są różne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na maksa to znaczy nie w opór ile wlezie tylko jak poczułem opór przy końcu to do tego jeszcze z dwa dobicia. Wszystko z umiarem.

 

 

Wracając do tematu, czy to nie są czasem opiłki zebskzyni ? Wiadomo czasem się zapnie bieg lepiej czasem gorzej i czasem zazgrzyta mocniej.

 

Nie wiem jak edytować posta, nie widzę nigdzie takiej opcji. Da się ?

 

Jeszcze w oleju znalazłem dwa 3 takie ten długi i wąski ma ok 4 mmdwa pozostałe 2,5-3mm

2ueio75.jpg

35hejr6.jpg

 

Teraz dopiero sprawdziłem te 3 opiłki magnesem i ich magnes nie przyciąga. Nie wiem jak z tymi co były na śrubie bo nie przyszło mi do głowy ich sprawdzać ale możliwe że one się tam przykleiły a nie przyciągały.

 

Co to może znaczyć ? Możliwe że za mocna śrubę dokrecilem spustową i się przekręca ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...