Jump to content
lonek22

Jak sprawnie odpalic moto?

Recommended Posts

T jest najczesciej uzywanym znakiem w japonczykach ( od slowa timing ), ale jak ma byc na C i ty msz taki znak to znaczy ze musi byc na C.

ma zarówno znak T i C

sprawdzałem rozrząd ustawiając wał na znak C i reszta tak jak serwisówka - wszystko grało

 

a już myślałem że tylko rozrząd ustawię i będzie moto hulało

 

jutro sprawdzę kompresję może coś z tego wyjdzie

 

pomiar kompresji

katastrofa

 

1 cylinder - 2 , próba olejowa 4

2 cylinder - 3. próba olejowa 6

 

zdjęta głowica, nieszczelne zawory na 1 cylindrze

 

remont? czy wymiana silnika?

 

na pewno pierścienie i zawory do roboty

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzywany silnik moze byc dokladnie w takim samym stanie, w kazdym razie loteria co kupisz.

No chyba ze sprzedawca pozwoli ci zrobic pomiar sprezania i bedzie ono dobre.

Nalezaloby w twoim silniku zmierzyc luz miedzy tlokami a cylindrami, zeby miec jasnosc czy trzeba robic szlif+nowe tloki, czy wystarczy honowanie i nowe pierscienie.

Bardzo niskie sprezanie mysle ze jest wynikiem niedomykajacych sie zaworow.

Glowice tez trzeba rozebrac i pomierzyc, tzn wyjac zawory i sprawdzic ich luzy w prowadnicach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzywany silnik moze byc dokladnie w takim samym stanie, w kazdym razie loteria co kupisz.

No chyba ze sprzedawca pozwoli ci zrobic pomiar sprezania i bedzie ono dobre.

Nalezaloby w twoim silniku zmierzyc luz miedzy tlokami a cylindrami, zeby miec jasnosc czy trzeba robic szlif+nowe tloki, czy wystarczy honowanie i nowe pierscienie.

Bardzo niskie sprezanie mysle ze jest wynikiem niedomykajacych sie zaworow.

Glowice tez trzeba rozebrac i pomierzyc, tzn wyjac zawory i sprawdzic ich luzy w prowadnicach.

też tak myślałem, używany nie wiadomo na co się trafi

 

rozumiem że zawory do zrobienia "na bank"

 

co do luzu między tłokami a cylindrem

w serwisówce znajdę wartości graniczne?

 

wstępnie jak liczyłem

 

pierścienie coś ok. 360zł

uszczelki - 200zł

+ nie wiem ile za regenerację głowicy

 

jeśli dojdzie szlif + nadwymiarowe pierścienie i tłoki

 

nie wiem czy zabawa warta swej ceny?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam musisz zdecydowac, ja nie znam nawet polskich cen.

GPZ500 w stanie niejezdzacycm kupiles chyba za male pieniadze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sam musisz zdecydowac, ja nie znam nawet polskich cen.

GPZ500 w stanie niejezdzacycm kupiles chyba za male pieniadze ?

Moto 1100zł w stanie zaniedbanym

Miał być tylko moduł zapłonowy uszkodzony

 

ceny tych modeli różne

od 2500 do 5000 zł zależy od stanu

 

jak na razie oddałem głowicę do sprawdzenia, po świętach będę wiedział

co i jak

jeśli zawory do wymiany to chyba podziękuję

 

ceny zaworów - 100-150zł szt

Share this post


Link to post
Share on other sites

głowica sprawdzona

 

zawory o.k, wystarczy wyczyścić, dotrzeć i złożyć z nowymi uszczelniaczami+planowanie

 

brać się samemu (wyjdzie taniej) czy oddać? łączny koszt 290zł + komplet uszczelniaczy

 

zostało jeszcze pomierzyć tłok względem cylindra

 

a tak z innej bajki

 

silnik 4T 125cm3

 

zbiera się olej w puszce filtra powietrza

 

czyżby ciśnienie uciekało pierścieniami do skrzyni korbowej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, lub druga mozliwosc zatkana odma olejowa w silniku.

Glowice lepiej oddac bo planowanie dokladniej zrobi maszyna niz czlowiek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, lub druga mozliwosc zatkana odma olejowa w silniku.

Glowice lepiej oddac bo planowanie dokladniej zrobi maszyna niz czlowiek.

pacjent z olejem w filtrze to Honda CBR125R rocznik 2004

gdzie dokładnie ma ona odmę? będę wdzięczny za zlokalizowanie

 

co do Kawasaki planowanie głowicy zlęcę warsztatowi

pytanie czy również czyszczenie i docieranie zaworów

 

w warunkach domowych można to ogarnąć?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojecia gdzie ta Honda ma odme, ale biorac pod uwage ze jej wylot moze isc do pudla filtra powietrza to trzeba przesledzic gdzie ida przewody od tego pudla i powinienes ja znalezc.

Docieranie zaworow mozna zrobic samemu, ale trzeba kupic paste i zrobic sobie przyrzad z kawalka rurki gumowej nawlekanej na trzonek zaworu ktora mozesz obracac pocierajac jedna dlon o druga i cienkiej sprezyny pod kieliszek zaworu, ktora bedzie go odrywala od przylgni.

Zawory przed docieraniem trzeba oczyscic z nagaru elektryczna szczotka.

A 'propos przylgni to czy ma ona ostre krewedzie czy ma z milimetr materialu pod samym koncem?

Drugie pytanie to czy jak wlozysz zawor do prowadnicy w glowice i wysuniesz go na 1/3 dlugosci, po czym starasz sie go przesowac we wszystkich kierunkach trzymajac za kieliszek zaworu to czujesz jakis luz czy nie ?

Zrob probe z wszystkimi zaworami w swoich prowadnicach.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie mam pojecia gdzie ta Honda ma odme, ale biorac pod uwage ze jej wylot moze isc do pudla filtra powietrza to trzeba przesledzic gdzie ida przewody od tego pudla i powinienes ja znalezc.

Docieranie zaworow mozna zrobic samemu, ale trzeba kupic paste i zrobic sobie przyrzad z kawalka rurki gumowej nawlekanej na trzonek zaworu ktora mozesz obracac pocierajac jedna dlon o druga i cienkiej sprezyny pod kieliszek zaworu, ktora bedzie go odrywala od przylgni.

Zawory przed docieraniem trzeba oczyscic z nagaru elektryczna szczotka.

A 'propos przylgni to czy ma ona ostre krewedzie czy ma z milimetr materialu pod samym koncem?

Drugie pytanie to czy jak wlozysz zawor do prowadnicy w glowice i wysuniesz go na 1/3 dlugosci, po czym starasz sie go przesowac we wszystkich kierunkach trzymajac za kieliszek zaworu to czujesz jakis luz czy nie ?

Zrob probe z wszystkimi zaworami w swoich prowadnicach.

głowica sprawdzana była w warsztacie, nic nie mówili o luzach zaworów

jak odbiorę sprawdzę

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to sprawdz jak odbierzesz.

Ja tylko chce wiedziec jak ich OK jest OK.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zostały pomierzone cylindry i tłoki

 

katastrofa

 

cylindry do szlifu i nadwymiarowe tłoki

 

koszt remontu takiego silnika - same części około 2000zł

 

jest sens?

 

w międzyczasie znajomy ma na sprzedaż gpz 500 z 89r z silnikiem na chodzie

 

może podmiana?

 

on ma przedlifta, ja polifta, czy będzie pasować

 

może ktoś się wypowie kto siedzi w temacie

Share this post


Link to post
Share on other sites

w okolicy pojawił się gpz500s ze stukającym silnikiem i spadkiem mocy

moto odpala,chodzi lecz słychać stuki

czyżby panewka?

 

zastanawiam się czy warto go łyknąć (1300zł) i zaadoptować górę silnika do swojego

 

opłacalne?

 

czy lepiej gpz500 z 89r silnik na chodzie, bez papierów

uszkodzony regulator napięcia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem szkoda ładować kolejną kasę w Twój motocykl. Kupiłeś z "uszkodzonym modułem". Ten z '89 roku ma uszkodzony regulator napięcia. Jeżeli nie masz możliwości szybkiego i taniego sprawdzenia czy to faktycznie regulator napięcia (np. przez podmienienie z innym, sprawnym), to sobie odpuść. O tym egzemplarzu ze stukającym silnikiem w ogóle nie wspominam. Umoczyłeś ponad 1100 zł - trudno. Sprzedaj na części to co się nadaje, żeby zminimalizować stratę. Szkoda inwestować kolejne środki bez pewności, że osiągnie się zamierzony rezultat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak naprawde to trzeba by sprawdzic cisnienie sprezania obu tych motocykli.

Z ktorego roku jest stukajacy silnik ?

Stuki moga byc spowodowane rozwalajacycm sie kolem magnesowym co bylo popularna usterka tych motocykli, nie koniecznie panewki.

To zreszta tez mozna sprawdzic spuszczajac olej.

Ja jednak nie ladowal bym sie w zadne jeszcze starsze silniki czy zamiany, bo nie sadze zeby byly w lepszym stanie technicznym niz twoj, tylko naprawil twoj silnik. Do tego nie kupowal bym nowych czesci tylko staral sie kupic z zachodniej Europy uzywany cylinder z tlokami w dobrym stanie, co bedzie duzo tansze choc moze zabierze wiecej czasu. No ale motocykl kupiles tanio, czesci kupisz tanio, jakis koszt musi byc i bedzie nim czas szukania i oczekiwania na przesylke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak naprawde to trzeba by sprawdzic cisnienie sprezania obu tych motocykli.

Z ktorego roku jest stukajacy silnik ?

Stuki moga byc spowodowane rozwalajacycm sie kolem magnesowym co bylo popularna usterka tych motocykli, nie koniecznie panewki.

To zreszta tez mozna sprawdzic spuszczajac olej.

Ja jednak nie ladowal bym sie w zadne jeszcze starsze silniki czy zamiany, bo nie sadze zeby byly w lepszym stanie technicznym niz twoj, tylko naprawil twoj silnik. Do tego nie kupowal bym nowych czesci tylko staral sie kupic z zachodniej Europy uzywany cylinder z tlokami w dobrym stanie, co bedzie duzo tansze choc moze zabierze wiecej czasu. No ale motocykl kupiles tanio, czesci kupisz tanio, jakis koszt musi byc i bedzie nim czas szukania i oczekiwania na przesylke.

Moto z stukającym silnikiem rocznik 99, silnik identyczny jak mój, przebieg 40tys

byłem go osłuchać, stuki pojawiły się po zagrzaniu silnika, po wyłączeniu ssania

ogólnie stuk nieregularny, metaliczny, zwiększał się na wyższych obrotach

dodatkowo spadek mocy

 

piszesz o oleju... opiłki w oleju wskazywałyby na panewki,prawda?

 

 

koło magnesowe chyba odpada - tam jest zabudowane, magnesy nie są odkryte

 

co do cylindra i tłoka z zagranicy może być różnie

na odległość i bez pomiaru wymiarów dopuszczalnych ciężko będzie coś znaleźć

można kupić coś podobnego co ja mam

głowicę to i tak dam zrobić - 290zł na gotowo + uszczelniacze

cylinder z tłokiem poszukam na ebay'u najlepiej taki aby obeszło się bez szlifu. Jak taki poznać?

do tego pierścionki, uszczelki i będzie wszystko

 

zależy mi aby zrobić tego GPZ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupujesz z Ebay cos co jest pomierzone, wyglada dobrze i trzyma wymiary z zastrzezeniem ze jesli okaze sie ze to nieprawda to sprzedawca zwraca pieniadze.

Najlepiej z Niemiec lub Holandii

Zreszta na Zachodzie sprzedawcy na takie przekrety sobie nie pozwalaja bo z tego zyja i zwykle kupione czesci sa dokladnie takie jak opis sprzedajacego.

Co do motocykla z 99r nie chce wierzyc w 40 tys przebiegu, poza tym spadek mocy mowi o tym ze gora silnika jest do roboty.

Tak padniete panewki zwykle daja pieknie blyszczacy i mieniacy sie w sloncu olej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie tak tyle ze zapytalbym Niemca o luzy miedzy tlokami a tulejami cylindrow.

Pisza zeby zadawac pytania i ze mowia po angielsku.

Takie pytanie by brzmialo :

Hi, I'd like to buy your parts ( Kawi GPZ 500 cylinder and pistons ) listed on Ebay ( nr listingu ), but I'd like to know a clearance between pistons and bores of the set.

Regards.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dokladnie tak tyle ze zapytalbym Niemca o luzy miedzy tlokami a tulejami cylindrow.

Pisza zeby zadawac pytania i ze mowia po angielsku.

Takie pytanie by brzmialo :

Hi, I'd like to buy your parts ( Kawi GPZ 500 cylinder and pistons ) listed on Ebay ( nr listingu ), but I'd like to know a clearance between pistons and bores of the set.

Regards.

ale i tak musiałbym pierścienie dać nowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

od jednego sprzedawcy z Niemiec otrzymałem taką odpowiedź:

 

Hello,

Piston 74,37 mm and cylinder 74,71 mm.

Best regards
Kay Bandte

 

jak to się ma z danymi z serwisówki, znalazłem coś takiego

 

 

 



wydaje mi się że przesłane wymiary są niedokładnie zmierzone

 

tłok z serwisówki ma wymiary 73,942-73,957 limit 73,79

cylinder 74,000-74,012 limit 74,1

post-94478-0-41746600-1557818739_thumb.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nie sa dokladnie zmierzone, ale pasuje to pod pierwszy nadwymiar tlokow + 0.5 mm.

Jaki jest wymiar twoich cylindrow i tlokow z obecnego silnika ?

Tak pierscienie zawsze musza byc nowe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak nie sa dokladnie zmierzone, ale pasuje to pod pierwszy nadwymiar tlokow + 0.5 mm.

Jaki jest wymiar twoich cylindrow i tlokow z obecnego silnika ?

Tak pierscienie zawsze musza byc nowe.

wymiary z mojego silnika

 

tłok 73,8 i 73,9

cylinder 74,2 i 74,2

 

mierzone suwmiarką zwykłą więc mało dokładne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety zadna z tych par nie jest dobra.

Wymiar naprawczy luzu miedzy tlokami i cylindrami jest 0.2 mm, a normalny roboczy wymiar powinien byc okolo 0.1 mm

Jeszcze pytanie gdzie mierzyles te tloki, powinienes je mierzyc na plaszczu tloka pod sworzniem w 2 plaszczyznach ?

Powyzej sworznia srednica tloka sie zmniejsza.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...