Skocz do zawartości

opona diagonalna do jajka


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam okazję kupić niedrogo nowe opony Michelin Activ. Problem w tym, że sa to opony diagonalne. I stąd pytanie do wszystkich, którzy mogą powiedzieć coś na temat opon diagonalnych. Jak sprawują się w tego typu motocyklu jakim jest jajko - GSX600F czyli pół turystyk pół sportowy? Jak wygląda sprawa przyczepnością w porównaniu z radialnymi i w ogóle z innymi Michelinami a przede wszystkim z Macadamami które mam obecnie?

Jeżdżę turystycznie, najczęściej z plecaczkiem. Kupić takie czy lepiej dołożyć i kupić radialne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam okazję kupić niedrogo nowe opony Michelin Activ. Problem w tym, że sa to opony diagonalne. I stąd pytanie do wszystkich, którzy mogą powiedzieć coś na temat opon diagonalnych. Jak sprawują się w tego typu motocyklu jakim jest jajko - GSX600F czyli pół turystyk pół sportowy? Jak wygląda sprawa przyczepnością w porównaniu z radialnymi i w ogóle z innymi Michelinami a przede wszystkim z Macadamami które mam obecnie?

Jeżdżę turystycznie, najczęściej z plecaczkiem. Kupić takie czy lepiej dołożyć i kupić radialne?

 

Witam

 

A ile to jest niedrogo ? :bigrazz:

 

 

Co do wyboru diagonalne vs radialne to wprawdzie jeżdżę na diagonalnych (model '97) ale do Twojego założyłbym to co przewiduje producent.

 

Generalnie opona diagonalna gorzej prowadzi się w zakrętach ale jest za to bardziej "pancerna" od radialnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ile to jest niedrogo ? :bigrazz:

 

320 zł za tył. O cenie za przód zostane poinformowany ale powinien byc tanszy. W porównaniu z innymi Michelinami to cena jest duzo nizsza dlatego napisalem niedrogo :icon_razz: Opona jest z 25 tygodnia 2005 roku ale nie uzywana.

Jeżdże turystycznie i zakręty biorę "nie na kolanie" dlatego zacząłem sie zastanawiac nad diagonalną w takiej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona diagonalna

 

Zalety (w stosunku do opon radialnych):

-wyższy komfory jazdy, zwłaszcza na drogach o złej nawierzchni

-duża odporność na uszkodzenia mechaniczne

Wady (w stosunku do opon radialnych):

-mniejsza precyzja prowadzenia

-znacznie gorsze zachowanie się opony w czasie jazdy po łuku

-zwiększone zużycie paliwa

 

 

Opona radialna

 

Zalety (stosunku do opon diagonalnych):

precyzyjne prowadzenie

mniejsze zużycie paliwa

Wady (stosunku do opon diagonalnych):

niska odporność na uszkodzenia mechaniczne

konieczność stosowania tulei metalowo-gumowych w zawieszeniu (samochody)

 

 

 

Informacje pochodzą z wykładu prowadzonego przez prof.dr hab. inż. Jurkowskiego (autorytet w tej dziedzinie)

Edytowane przez NEH
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...