Skocz do zawartości

NS1- nie odpala- (CDI?)


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

mam dosc spory klopot ze swoja honda ns1 (2000r)

moze opisze dokladniej co sie z nia dzialo od rana, to wtedy moze latwiej bedzie postawic jako taka diagnoze:P

 

motorek byl uzytkowany od samego rana- mialem troche w niedziele spraw do zalatwienia. odpalil jak to zwykle z 2 kopa(jeden zawsze daje tak na rozruch- leciutko zeby bylo) zas drugi po prostu zeby odpalil. dla bardziej wnikliwych dodam iz moto nawet po 2tyg postoju prawie zawsze zapalalo od pierwszego kopa.

po poludniu(ok 15) wykonalem swoj genialny pomysl majac na mysli rozwiercenie koncowki wydechu. efekt-buczenie na niskich obrotach i zadnych zmian na wysokich nic nie zmienil w pracy silnika.

pojechalem o 16 do kolezanki- moto stalo na podworku, deszcz nie padal ani nic.

o 18.30 kiedy od niej wyszedlem mialem klopoty z odpaleniem- kilka kopow nic nie dalo wiec zdziwiony powodu odpalilem moto z popychu. pochodzil kilkanascie sekundd poczym go zgasilem gdyz potrzebowealem kluczyka, zreszt amniejsz az tym. z ponownym odpaleniem nie bylo najmniejszego klopotu.

przejechalem ok 8km do domu przez miasto, zaparkowalem na chwilke na podworku i pojechalem do babci. nie bylo klopotu z odpaleniem kiedy jechalem do babci... ale kiedy juz od niej wyszedlem, okolo 20.30(moto stalo poltorej godziny, moze ciut wiecej) to zaczely sie wtedy juz z nim cyrki.

za pierwszym kopem slychac jakoby chcial troszeczke zalapac, ale nie dal rady. potem juz mu nic ni epomagalo. nie odpalal nawet z popychu na drodze blisko 50m.

 

paliwo dochodzi- swieca zawsze jest mokra kiedy go sie kopie. gaznik odpowietrzony, filtr powietrza czysty.

jedynym mankamentem jest to, ze iskry nie ma na zadnej swiecy, ba, zdecydowalem sie nawet zlapac za elektrody swiecy i kopnac. dwa tygodnie temu polecialem 10 m w tyl po takiej probie. teraz nie poczulem nic.

 

pytanie teraz do was- co moglo byc przyczyna stopniowych klopotow z odpaleniem az w koncu calkowity brak iskry?

zakladam, iz jest to zwiazane z elektronika; tylko co? moze CDI, zaplon wysiadl? coz to moze byc? iskre sprawdzlaem na 3 swiecach- NGK BR8ECS, NGK BR7ES oraz iskra f65:P

 

troszke sie rozpisalem, wybaczcie:P

 

czekam na konkretne odpowiedzi.

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem podobny problem, że jeździł i potem jak zgasiłęm niechciał palic, na zadnej świecy niebyło żadnej iskry, przyczyna była taka że pod bakiem gdzieś jakiś kabel niemiał styku, poruszałem i działa wszystko :), magneto wejdz mi odpowiedz na moje pyts. z NS... plZ p00zdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie:P

 

kolega Damiano uzyczyl mi dobrego miernika do sprawdzania pradu... co sie okazalo- z pradnicy prad plynie, idzie po wszystkich przewodach i w ogole, lecz zatrzymuje sie na module zaplonowym- znaczy sie wchodzi do niego, ale juz nie wychodzi do cewki.

przyczyna jest juz w sumie jednoznaczna. pytanie teraz do was, sadzac ze uzyskam w miare rzetelna odpowiedz:P

 

co mogloby sie sypnac w takim module? jest to sprawa powiedzmy wagi opornika czy po prostu sie sypnelo i musze szukac nowki?

 

czekam na odpowiedz, pzdr:)

 

tfu, tfu, tfu... nie chodzi mi o modul zaplonowy, tylko o regulator napiecia. to na nim zatrzymuje sie prad...:/

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...