Jump to content

Jak oddławić Suzuki GZ 125 Marauder


HalK
 Share

Recommended Posts

na początku zobacz czy w wydechu nie ma jakiejś blokady. najczęsciej to zwężenie w kolanku. później zajrzyj w gaźnik, czy nie ma ograniczenia na dolocie powietrza i czy przepustnica do samej góry się podnosi. jakie masz obroty na ostatnim biegu przy 80km/h? odcina zapłon?

Link to comment
Share on other sites

Dziwne jest też to, że na 4 biegu Vmax - 75 km/h, a na piątce osiąga zaledwie 80 km/h i odroty nie są tak wysokie jak na czwartym biegu. To może być ta blokada max. obrotów. Jak to sprawdzić i gdzie może być ta blokada, bo regulacja obrotów na gazniku to zwykła śruba ze srężynką.

Link to comment
Share on other sites

To nie blokada czy odcięcie zapłonu tylko silnik się dławi i brak mu siły (mało który fabryczny niezdławiony motocykl wyręci na ostatnim biegu obroty maksymalne).

 

Chociaż blokada moze być tam swoją drogą. w postaci zwężek w wydechu lub w króćcach ssących. Ewentualnie mniejsze dysze w gaźniku i/lub kryza w airboxie. Najlepiej poszukaj w necie opisów jak były te motocykle zdławione bo takie kombinacje "w ciemno" zajmą Ci dużo czasu.

Link to comment
Share on other sites

  • 8 years later...

Witam.Kupiłem w grudniu marude z 98r. i postanowiłem znaleźć jak i gdzie jest zablokowany. Nie będę opisywał ile to razy go rozbierałem i składałem i próbnych jazd zrobiłem,w końcu udało mi się odblokować dziada. Najpierw od zyskałem moc czyli w KM lepszy start i zbieranie się, a nie dawno bo wczoraj doszedłem do jak jest zblokowany elektronicznie. Próbna jazda iiiiiii koniec przerywania przy 80km. Kosztowało mnie to trochę główkowania pracy czasu ale znalazłem. Mój jest z 98r wersji 8kw

Link to comment
Share on other sites

Trzeba założyć moduł zapłonowy od wersji otwartej. Ten model ma blokadę prędkości maksymalnej na 4 i 5 biegu. Przy określonych obrotach silnika na 4 i 5 o

jest odcinka zapłonu. Obroty te są różne dla 4 i 5 biegu. Zdławiony moduł współpracuje ze wyświetlaczem biegu i otrzymuje sygnał ze skrzyni biegów.

 

Miałem zdławioną gs 125 i zanim nie nabyłem drugiego modułu z wersji otwartej zamieniłem kable od czujnika biegu 1 z 5 a 2 z 4.

Na tych biegach nie trzeba silnika kręcić tak wysoko, a umożliwiło mi to osiąganie dużo wyższych prędkości obrotowych na 4 i 5.

Sposób sprawdzony empirycznie - działa.

Edited by rambi
Link to comment
Share on other sites

Z tego co rozpoznałem temat to winę ponosi moduł CDI czyli potwierdziłem informację przedmówcy. Motocykle w wersji 80km/h mają zaprogramowane ograniczenie obrotów. Trzeba wymienić CDI na taki, jaki jest w wersjach bez ograniczenia. Numery ram od maszyn bez ograniczenia zaczynają się od JS1AP1 a z ograniczeniem zaczynają się od JS1AP2. Wymaga to jednak potwierdzenia od osób, które mają ograniczenie do 80km/h. Różnie mogło to też być oznaczane w zależności od kraju, na który maszyna była produkowana. Taki moduł można więc pobrać z jakigoś trupa rozkładanego na części po sprawdzeniu jego numeru ramy. W numerach katalogowych części składowych gaźnika nie znalazłem różnicy.

Link to comment
Share on other sites

Posiadam marude z 99r. Te silniki są dławione. Rozgryzłem wszystkie blokady jakie w nim były ale po kolei. To co piszecie o module to prawda lecz nie trzeba go wcale wymieniać. Moduł ma blokadę na obroty na poszczególnym biegu. Każdy bieg ma swoją rezystancję. Czujnik biegów wysyła prąd z inną opornością na każdym biegu. Po kolei opiszę wszystkie blokady jakie są w Suzuki GZ 125 Marauder.

 

1. Moduł (CDI)

DO ODBLOKOWANIA BĘDZIE NAM POTRZEBNY OPORNIK 820 OHM !

Aby odblokować moduł (vmax = obroty [rpm]) należy w wiązce kabli idących do modułu kabel o kolorze różowym. Przecinamy go ok 3-4 cm od modułu. Następnie łączymy różowy kabelek idący od modułu do opornika 820 ohm, natomiast drugi koniec opornika przykręcamy do masy akumulatora. Dzięki temu CDI będzie sądziło, że zawsze wrzucony jest 1 bieg więc nie będzie blokować obrotów na wyższych biegach. Resztę kabla idącą z wiązki należy zabezpieczyć np. taśmą izolacyjną. Łączenia kabla z opornikiem najlepiej jest zlutować i również zaizolować. Po tym zabiegu zdrowe moto (bez dodatkowego obciążenia, bez sakw i pasażera) rozpędza się spokojnie do 100 - 105 km/h. Na upartego silnik odcina przy około 115 km/h lecz ja nie popieram takiego katowania motocykla !

 

2. Wydech

Na samym początku wydechu od strony cylindra znajduje się w zależności od rocznika oraz pochodzenia tulejka lub sitko mające za zadanie utrudnienie wylotu spalinom, a co za tym idzie zamulenie motocykla. Aby się go pozbyć polecam młotek i przecinak przecinak :)

 

3. Filtr powietrza

Na obudowie filtra powietrza znajduje się plastikowe kolanko zwrócone otworem do tyłu motocykla. Można je obrócić aby wlot znajdował się z przodu lub pozbyć się go całkiem. Przed obróceniem nie szło wyregulować mieszanki. Świeca po jeździe w trasie miała albo całkowicie biały lub czarny kolor. Skutkowało to tym że raz nie jechał więcej niż 75 km/h, a raz miał muła powyżej 50 km/h i trudno było go rozpędzić.

 

4. Świeca

Polecam wymienić świecę na irydową. Nie doda nam to koników ale łatwiej go odpalić :)

 

5. Linka gazu / manetka

W marudzie z 98r znajomego był zrobiony myk z manetką. Po odkręceniu manetki na max przepustnica otwierała się mniej więcej na 3/4 możliwości. Nie pamiętam tylko jak rozwiązał ten problem.

 

Są to chyba wszystkie blokady jakie mają marudy 125. Jeżeli o czymś zapomniałem to postaram się to uzupełnić.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Witam.

Niedawno przytuliłem Marudę 125 :)

Które to ustrojstwo to jest ten moduł (CDI) ? mógłbym prosić o foto? Nie chciałbym uciąć nie tego kabelka co nie trzeba a nie znam się na tak bardzo na elektryce, a koło akumulatora jest kilka tych różnych kostek.

 

Co do filtra powietrza: jak wymieniałem filtr to wziąłem stary i ściągnąłem tą plastikowa cześć z otworem, w niej była kilku cm rurka wchodząca w głąb filtra.

Filtr jako "stary" był zabrudzony (od wew) jedynie tam gdzie rurka nie sięgała +/- 1cm. może warto i samą tą rurkę uciąć?

post-82697-0-27985400-1437819920_thumb.jpg

Edited by DjAbra

"Nikt nie wie, czy wróżki mają ogony... To jak wieczna tajemnica, jak niekończąca się przygoda." - Makarov Dreyar
Był Simson S51 a jest Marauder 125 :D

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Witam stałem się posiadaczem Suzuki gz 125 Marauder rok 2002 8kw

Poprzedni właściciel mówił że wersja ta jest odblokowana ale motocykl nie chce przekroczyć 80 km/h a na piątym biegu w ogóle już nie chce jechać

Dodam że napisane jest że został wyprodukowany w Hiszpanii

Mam pytanie czy mógłby ktoś dać fotkę gdzie znajduje się moduł i jak ewentualnie dać ten opornik aby motocykl miał troszkę więcej mocy 

Moja waga to 110 kg ma sakwy po bokach być może i to jest przyczyną że nie chce się odpychać 😄

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...