Skocz do zawartości

elektroniczny przyspieszacz zapłonu...jak zrobić


simsonkr
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM. Jestem szczęsliwym posiadaczem simsona i zainteresowałem się przyspieszaczem zalopnu.

Chiałbym zrobić taki samemu taki układ elektroniczy. Prosze o jakiś schemacik i instrukcje gdzie to podpiąć i najlepiej kulka słów jeśli można:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM. Jestem szczęsliwym posiadaczem simsona i zainteresowałem się przyspieszaczem zalopnu.

Chiałbym zrobić taki samemu taki układ elektroniczy. Prosze o jakiś schemacik i instrukcje gdzie to podpiąć i najlepiej kulka słów jeśli można:D

 

Nooo cuż...to nie takie łatwe to nie takie proste :icon_mrgreen:.....schematu gotowego łatwo nie znajdziesz ale pogrzeb na elektroda.pl tudziesz google nie gryzą:wink: ale ostrzegam to nie będzie łatwy, schludny schemacik o płytce nie mówiąc....najpewnie jka cos znajdziesz to będzie siedzieć w mikrokontrolerach...no ale nie wiem jak bardzo zawansowany w te klocki jesteś wiec to dla coebie może byc pikus :eek: poszukaj jak mówiłem na elektrodzie i na googlach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm. W tak małym silniczku to Ci chyba mocy od niego nie przybędzie. Chyba że dla samej satysfakcji i przyjemności usprawnieia moto :-).

http://www.prameti.webpark.pl/

Na tej stronce mają jakieś może dałoby sie któregoś przystosować. Jeżeli chodzi o własną robótkę to elektronika nie jest takim problemem gorzej jest zdobyć wiedzę o charakterystyce wyprzedzenia zapłonu do danego silnika. Kiedyś też miałem taki pomsł żeby sobie zrobić elektoniczny zapłon do Junaka poczyniłem nawet kilka prób (opracowałem część mocową do sterowania cewki, robiłem próby z czunikim halla, obmyśliłem algorytm procesora) ale teraz pracuje i nie bardzo mam ochotę spędzać wolnego czasu nad elektroniką no chyba żeby sie znaleźli chętni na taki elektoniczny przyśpieszacz zapłonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jesli przyspieszymy lekko zaplon to nieda podobnego efektu?

Chodzi raczej o to żeby układ elektroniczny zmieniał kąt wyprzedzenia zapłonu w funkcji obrotów silnika. Czyli mały kąt dla małych obrotów, duży kąt wyprzedzenia zapłonu dla dużych obrotów silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...