Skocz do zawartości

Wzrost: 171, waga: 65kg (hehe)


mierzynskim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Słuchajcie, ten dylemat pewnie ma niejeden chop moich gabarytów i z moim bardzo lichym doświadczeniem... :icon_mrgreen: Jaką maszynę o jakiej pojemności kupić po kursie... Myślę konkretnie o Virażce. W którymś temacie radzicie dziewczynie 535. I argumenty macie słuszne. Nie chciałbym wydawać kasy na coś słabego co musiałbym zaraz potem sprzedać, skoro mam jakieś 12/13.000 na nią i chcę je dobrze ulokować. Myślałem swego czasu o 750ce no i właśnie tutaj pojawia się pytanie: czy 750 to nie za dużo biorąc pod uwagę, że jako dzieciak jeździłem na nazwijmy to "komarach" a motor o konkretnej pojemności ujeżdżałem tylko na kursie na prawo jazy. Doradźcie mi proszę.

 

( może już były takie tematy, ale ciężko mi znaleźć, dlatego troszkę zrozumienia... :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o moc i wagę motocykla to dasz radę, po prostu będziesz mniej odkręcał, jeśli zaś chodzi o rozmiar to wydaje mi się, że także, ale musiałbyś usiąść, siedzenie nie jest zbyt wysoko, nogami sięgniesz, a oryginalna kiera też nie wymaga dużego zasięgu ramion

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne wymiary i spokojnie daję radę na XV1100 :icon_mrgreen: ale wcześniej przez 3 lata ujeżdżałem 535 i to na niej wyrobiłem sobie opanowanie motocykla i odpowiednie nawyki.

Myślę, że z 750 powinieneś sobie poradzić bez problemu :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobne gabaryty przy czym kg nawet mniej a jeżdże Shadow Aero. Po zalaniu waży 300 kg, jest dłuższa od Intruza 1500 a kierownica 970mm. Jak leciałem na zlot do austri to zestawik nie licząc mnie ważył dobre 400 kg i da się nad tym zapanować jak widać - trzeba tylko pamiętać co się ma między nogami i nie robić głupich manewrów. Poprostu ostrożność i chyba obycie z motocyklami.

AWO Sport -> AWO Sport -> Kawasaki Vulcan 800 -> Honda VT1100 Shadow C3 -> Yamaha Road Star Silverado 1,7 -> HD Road King Custom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tylko matematyka, bo sam wymiary podałeś :icon_mrgreen: Przecież nie mówię że nie możesz.

 

Słaby ten twój wzór na pojemność, koleś 180 cm 90 kg będzie mógł dosiąść jedynie 200ccm

a żeby dosiąść litra to by trzeba mieć 2m wzrostu i 20 kg wagi :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby ten twój wzór na pojemność, koleś 180 cm 90 kg będzie mógł dosiąść jedynie 200ccm

a żeby dosiąść litra to by trzeba mieć 2m wzrostu i 20 kg wagi :icon_mrgreen:

Moim zdaniem powinno się liczyć odwrotnie masa przez wzrost np dla mnie jest to 350cc a mam 185 cm wzrostu i 65kg wagi więc dla kolegi by było 171/65 to wynosi niecałe 400cc ale to i tak kiepski rachunek.

Każdy powinien najlepiej sam wsiąść i przejechać się to wtedy się dowie co mu najlepiej pasuje bo takie wyliczanie to nawiele się nie zda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hun996, nie znam tego wzoru :icon_mrgreen:

We łbie wydaje mi się mam poukładane i nie zależy mi na popisywaniu się... Jazda dla przyjemności - to chcę robić. W sumie 535 było by dobre, ale z drugiej strony czy to taka duża różnica między nią a 750ką? po prostu kwestia wyczucia maszyny. Tak czy nie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słaby ten twój wzór na pojemność, :buttrock:

 

To nie wzór słaby tylko takie wymiary podał wątkodawca. A to wzór na 1 cylinder. :buttrock:

 

A sie koledzy wzięli do liczenia.

A co do virówki. Zerknałem w motoonet i tam ceny takie; za 535 do 11 tyś zł., za 750 8-12 tyś, za 1100 10-15 tyś zł. Mając do dyspozycji 13 tys szukałbym 1100, tym bardziej że motocykl ma starczyć na dłużej.

"Poważna menszczyzna na poważnym motocyklu" :icon_mrgreen:

 

Art.

Edytowane przez Hun996
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

750-tka, którą jeszcze posiadam, jest moim pierwszym motocyklem i dawałem sobie z nią radę od początku. W dodatku starcza na dłużej, bo jeździłem nią 8 lat i sprawiała mi cały cas sporo frajdy. Polecam 750-tkę na pierwsze moto zdecydowanie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poradzisz sobie na kazdym ktorym dostajesz nogami ziemi, bez wiekszych problemow

i nie pakuj sie w male pojemnosci jezeli stac cie na wiekszy sprzet

nie kupuj virago 535,

jak juz to kup shadow 750, zywotny sprzet, w tych pieniadzach to najlepszy wybor, bedziesz musial co prawda smarowac lancuch ale kto smaruje ten jedzie :icon_mrgreen:

bo niestety na sprzeta z kardanem w tych pieniadzach w miare mlodego nie ma co liczyc, no chyba ze jakis drag star 650 ale nawet nie wiem czy tak tanio schodza z cena, przypuszczam ze nie,

 

ale najlepsza rada odemnie, odpusc z motorem wiem ze sie napaliles i wogole, ale odpusc !, uzbieraj pare tysiakow wiecej i kupisz moto o wiele lepszy naprawde co tanie to drogie, w tej kasie nic nadzwyczajnego nie kupisz, lepiej dozbierac i kupic cos z prawdziwego zdarzenia np jak juz milujesz sie w malych pojemnosciach :buttrock: -> volusie

 

albo jak mowia koledzy virago 750 w dobrym stanie poszukac i smigac...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

choreła, a nikt nie pomyślał, że pojemność jako pochodną mocy należy liczyć z iq szukającego motocykla..?

xD

jsz

„Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.”
[R. Kapuściński]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...